  • Data: 2010-12-24 10:39:47
    Temat: Re: telefon bezprzewodowy dalekiego zasięgu
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Europejczycy mieli roaming GSM, po paskarskich, ale jednak niższych
    > cenach, niż proponowało wówczas Iridium. Z logicznego (czytaj -
    > inżynierskiego :-) punktu widzenia, jedynymi zainteresowanymi mogli być
    > Amerykanie - tak przynajmniej wychodziło mi wtedy z analizy oferty.

    Hmm, mam wrażenie (jako nieinżynier), że w tym momencie podchodzisz do
    tematu bardziej jak księgowy :-). Przecież nawet gdyby telefony
    satelitarne kosztowałyby (sprzęt & usługi) tyle samo co "zwykłe"
    komórki, to ze względu na brak zasięgu indoorowego nie mogą być
    traktowane jako w pełni funkcjonalna alternatywa dla GSM/UMTS (jak
    również CDMA czy nawet sieci analogowych). A target biznesowy jednak
    chyba jest zainteresowany nie tylko gadaniem outdoorowym :-).

    Przemek