  • 31. Data: 2020-08-21 11:41:54
    Temat: Re: technologiczny koszt RAM vs SSD
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 21-Aug-20 11:27, Marek wrote:

    > Ale kogo windows jeszcze obchodzi? Heloł mamy 2020.

    Ochłoń ...

    https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/w
    orldwide

    MSPANC

    Piotrek

  • 32. Data: 2020-08-21 12:36:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    W dniu czwartek, 20 sierpnia 2020 00:01:48 UTC-5 użytkownik J.F.
    napisał:

    >heh, jak zapuszcze sobie FF to i 17GB jeden z procesow zje. A jest
    >ich pare wiecej.

    I mowisz, ze to dobra przegladarka ? :-)
    Ok, przy 250 otwartych stronach to moze i dobra.

    >Laptop ma 32Gb wiec nie jest to problemem.

    Ja tyle nie mam, wiec stron mam otwartych znacznie mniej :-)

    Aha - otwieram "w nowym oknie" a nie w "nowej karcie".

    >U mnie zamyka sie ok. Ale trzeba zadbac aby ustawic odpowiednio
    >zapisy sesji. Bez tego czasem sie traca otwarte zakladki.

    Doswiadczenie nr 1 - jesli masz kilka kart/stron/zakladek w jednym
    oknie, to przy zamykaniu sie pyta czy zamknac wszystkie karty.
    Co oczywiscie wytrąca go z trybu zamykania, i potem sie gubia okna.
    Mozna ustawic "nie pytaj o zamykanie wielu kart", co zrobilem, ale
    prawde mowiac niechetnie.

    Doswiadczenie nr 2 - czasem sie strona/okno jakos blokuje. Byc moze z
    powodu braku RAM gdzies wczesniej.
    No i przy zamykaniu mam tylko "beep" i polowa okien niezamknietych.
    Co znow powoduje gubienie.

    Wychodzi na to, ze najbezpieczniej ubic proces.

    (Doswiadczenia z Windows).

    J.

  • 33. Data: 2020-08-21 14:03:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Aug 2020 11:41:54 +0200, Piotrek
    > Ochłoń ...
    > https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/w
    orldwide

    Jak to szło z płotem i dupą? Takie wykresy to też mogę narysować.
    Chyba żyjemy w innych rzeczywistościach bo u mnie nikt ze znajomych a
    nawet w firmie win nie używa. Mac albo Ubuntu. Ostatnio w pewnym
    mieście powiatowym na basenie kasjerka na kasie logowała się na
    konsolę OpenBSD. Przypadek? Nie sądzę. O czym mowa, jaki windows....

    --
    Marek

  • 34. Data: 2020-08-21 14:09:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Jak to szło z płotem i dupą? Takie wykresy to też mogę narysować. Chyba
    > żyjemy w innych rzeczywistościach bo u mnie nikt ze znajomych a nawet w
    > firmie win nie używa. Mac albo Ubuntu.

    Nie wiem czy wiesz, ale istnieje jeszcze świat poza Twoimi znajomymi. Te
    wykresy dla całego świata to pewnie byś właśnie na podstawie takiej próbki
    rysował...

    > Ostatnio w pewnym mieście powiatowym na basenie kasjerka na kasie logowała
    > się na konsolę OpenBSD. Przypadek? Nie sądzę. O czym mowa, jaki
    > windows....

    Dowód anegdotyczny.

    Ale zauważyłem, że nie tylko w tym wątku lubiłeś potrolować :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 35. Data: 2020-08-21 14:46:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Aug 2020 14:09:35 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Ale zauważyłem, że nie tylko w tym wątku lubiłeś potrolować :)

    Oj tam oj tam, jak zwykle się czepissz. :)

    --
    Marek

  • 36. Data: 2020-08-21 15:04:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Ale kogo windows jeszcze obchodzi? Heloł mamy 2020.

    Mamy rok 2020 ... wiec mamy za soba Windows XP i 7 - udane.

    Ale niestety musimy sie meczyc z Win 10 :-)

    J.

  • 37. Data: 2020-08-21 16:50:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 21-Aug-20 14:03, Marek wrote:
> [...]
    > powiatowym na basenie kasjerka na kasie logowała się na konsolę OpenBSD.
    > Przypadek? Nie sądzę. O czym mowa, jaki windows....

    No dobra, to do statystki odsłon na podstawie których są generowane te
    wykresy doliczmy Twoich znajomych a nawet tę kasjerkę co to w pewnym
    mieście powiatowym logowała się na konsolę OpenBSD.

    Co pewnie zwiększy udział linux/openbsd o 0.00001% (no bo ileż oni mogą
    doklikać do tych 2 miliardów odsłon miesięcznie na podstawie których są
    budowane statystyki).

    Dawaj dalej, a ja idę po piwo i orzeszki ;-)

    Piotrek

  • 38. Data: 2020-08-21 21:49:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Aug 2020 15:04:01 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale niestety musimy sie meczyc z Win 10 :-)

    Współczuję. Za karę czy to taki rodzaj masochizmu?

    --
    Marek