  • Data: 2009-08-06 10:11:13
    Temat: Re: technika HDR jak sie to robi ?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W przypadku większości omawianych zdjęć istotne jest też  to, że
    > uzyskane efekty nie są specyficzne dla fotografii, nawet nie dla grafiki
    > komputerowej. To często jest naśladowanie efektów uzyskiwanych przy
    > pomocy technik malarskich i graficznych i modnych kilkadziesiąt lat temu.
    >
    > Władysław

    to jest tylko technika tworzenia obrazow plastycznych.
    jedna z wielu jakie wymyslil czlowiek na przestrzeni swego rozwoju.
    a poczatek o ile nam wiadomo nastapil w jaskiniach , kiedy to pewnie
    poszukiwano roznych farb.

    jak ta technika zostanie wykorzystana zalezy tylko od czlowieka a nie
    od techniki samej.
    TZn nie mozna obarczac tej techniki pewnego rodzaju "niewydolnoscia
    " , co najwyzej operatora.

    Tak jak dwoch fotografow tym samym aparatem moze uzyskac calkowicie
    rozne efekty . jeden stworzy to co inni nazwa kiczem lub gniotem , a
    drugi w oparciu o te sama technike stworzy cos co inni beda chcieli
    zachowac w muzeum na wiecznosc,jako przejaw piekna ,
    tak w oparciu o technike HDR mozna dojsc do diametralnie roznych
    wynikow zaleznych od operatora.

    Wykluczanie a priori tej techniki z tego punktu widzenia jest tylko
    bardziej lub mniej nieswiadomym ograniczaniem srodkow jakimi sie
    dysponuje . I odwrotnie , uzywanie tej techniki jest wzbogaceniem
    srodkow wyrazu - nic wiecej nic mniej - gwarancji nikt nie dostaje ,
    ze uda mu sie stworzyc arcydzielo , tak jak jej nie dostaje kupujac
    farbe i pedzle albo aparat fotograficzny,.

    Zatem dlaczegoz nie dazyc do poszerzenia srodkow wyrazu poznajac
    m.inn te mozliwosc ?

    XXX