-
1. Data: 2011-04-18 20:46:30
Temat: [tech] Zagadka serwisowa
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Witam!
Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.
1) ver. 1 - krotka
Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem padla
uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge dograc
wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane. Pozostale 2
cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem, bez skutku.
2) ver. 2 - dluga
Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej i
myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w benzynie
ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly bardzo
zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce szlo to
zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni gaznik umylem
w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar ("na oko"). Maszyna ladnie odpala,
regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak aby temperatury na
wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily ~210*C. Srubkami krecilem o
mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.
Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.
Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica.
Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla do
okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione uszczelniacze,
zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do kupy i zonk.
3) podsumowanie:
objawy:
Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik ma
problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego gwaltowne
dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po przekroczeniu granicy
3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po wyjeciu filtra powietrza,
ale dalej nie jest to rewelacja
Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
1 - 150*C
2 - 140*C
3 - 220*C
4 - 220*C
Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4 do
~300*
Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.
Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow wydechowych z
4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).
Kompresja:
1 - 1500kPa
2 - 1500kPa
3 - 1500kPa
4 - 1550kPa
Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz byly
spore roznice:
1 - 1000kPa
2 - 1050kPa
3 - 1200kPa
4 - 1200kPa
Wyeliminowano:
- slaba kompresja
- wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast
zamienialem miejscami fajki od swiec)
- swiece (1 komplet nowych + 2 komplety "sprawnych" starych CR9E + 1 komplet
"sprawnych" CR8E)
- zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu
Zagadka pozostala:
- gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze
jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
- zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie
wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
- fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm, a
wygladaja na oryginalne od fazera
- lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo innym
WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki wypadek,
nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem na
silikonie)
Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak
czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle
pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc, czy
teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?
Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?
Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
kombinowac, zeby bylo ok.
--
pzdr:
Ivam
-
2. Data: 2011-04-18 20:57:11
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-04-18 22:46, Ivam pisze:
> Witam!
>
> Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.
>
> 1) ver. 1 - krotka
> Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem
> padla uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge
> dograc wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane.
> Pozostale 2 cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem,
> bez skutku.
>
> 2) ver. 2 - dluga
> Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej
> i myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w
> benzynie ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly
> bardzo zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce
> szlo to zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni
> gaznik umylem w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar ("na oko").
> Maszyna ladnie odpala, regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak
> aby temperatury na wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily
> ~210*C. Srubkami krecilem o mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.
>
> Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.
>
> Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica.
> Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla
> do okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione
> uszczelniacze, zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do
> kupy i zonk.
>
> 3) podsumowanie:
> objawy:
> Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik
> ma problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego
> gwaltowne dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po
> przekroczeniu granicy 3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po
> wyjeciu filtra powietrza, ale dalej nie jest to rewelacja
>
> Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
> 1 - 150*C
> 2 - 140*C
> 3 - 220*C
> 4 - 220*C
>
> Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4
> do ~300*
>
> Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.
>
> Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow
> wydechowych z 4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).
>
> Kompresja:
> 1 - 1500kPa
> 2 - 1500kPa
> 3 - 1500kPa
> 4 - 1550kPa
>
> Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz
> byly spore roznice:
> 1 - 1000kPa
> 2 - 1050kPa
> 3 - 1200kPa
> 4 - 1200kPa
>
> Wyeliminowano:
> - slaba kompresja
> - wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast
> zamienialem miejscami fajki od swiec)
> - swiece (1 komplet nowych + 2 komplety "sprawnych" starych CR9E + 1
> komplet "sprawnych" CR8E)
> - zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu
>
> Zagadka pozostala:
> - gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze
> jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
> - zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie
> wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
> - fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm,
> a wygladaja na oryginalne od fazera
> - lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo
> innym WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki
> wypadek, nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem
> na silikonie)
>
> Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak
> czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle
> pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc,
> czy teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?
>
> Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
> jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
> ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?
>
>
>
>
> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
> kombinowac, zeby bylo ok.
>
Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
minimalnie fazy rozrzadu.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
3. Data: 2011-04-18 21:03:50
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Od: Arni <a...@n...spam.pl>
Ivam pisze:
>
> Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
> jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
> ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?
>
przepustnice to nawet na oko daja sie zweryfikowac. trzeba je podniesc
gwałtownie paluchem i obserwowac jak szybko wracają. Jak sie zacinają to
widac. Jak pęknięta membrana to widac ze inna sila jest potrzebna do
podniesienia i inna jest predkosc opadania.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD
-
4. Data: 2011-04-18 21:12:30
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Od: Arni <a...@n...spam.pl>
Kuczu pisze:
>>
>> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
>> kombinowac, zeby bylo ok.
>>
> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
> minimalnie fazy rozrzadu.
ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD
-
5. Data: 2011-04-18 21:13:05
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
> Kuczu pisze:
>>>
>>> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
>>> kombinowac, zeby bylo ok.
>>>
>> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
>> minimalnie fazy rozrzadu.
>
> ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć
>
Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
6. Data: 2011-04-18 21:17:06
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 18 Apr 2011 23:13:05 +0200 osobnik zwany Kuczu
wystukał:
> W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
>> Kuczu pisze:
>>>>
>>>> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z
>>>> czym kombinowac, zeby bylo ok.
>>>>
>>> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
>>> minimalnie fazy rozrzadu.
>>
>> ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć
>>
>>
> Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety
niestety nie
--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
7. Data: 2011-04-18 21:19:31
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-04-18 23:17, masti pisze:
> Dnia pięknego Mon, 18 Apr 2011 23:13:05 +0200 osobnik zwany Kuczu
> wystukał:
>
>> W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
>>> Kuczu pisze:
>>>>>
>>>>> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z
>>>>> czym kombinowac, zeby bylo ok.
>>>>>
>>>> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
>>>> minimalnie fazy rozrzadu.
>>>
>>> ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć
>>>
>>>
>> Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety
>
> niestety nie
No to nie, widocznie TB mnie oszukuje.
BTW. A co w temacie napiszecie ? Jakies sugestie ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
8. Data: 2011-04-18 21:27:08
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Od: Arni <a...@n...spam.pl>
Kuczu pisze:
> W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:
>> Kuczu pisze:
>>>>
>>>> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z
>>>> czym
>>>> kombinowac, zeby bylo ok.
>>>>
>>> Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
>>> minimalnie fazy rozrzadu.
>>
>> ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć
>>
>
> Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety
>
chcesz zrzut ekranu? Twoj post ma 112 linii a ivama 103, Twoje to
nagłowek (1 linia), jednia linia tresci i stopka.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD
-
9. Data: 2011-04-18 21:32:21
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Od: Arni <a...@n...spam.pl>
jeszcze mi sie przypomniało cos:
gazniki po zrobieniu glowicy tez były czyszczone?
bo jak sobie przypomne jak szybko zarosły moje kiedy motocykl zimował to
wszystko wydaje sie mozliwe.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD
-
10. Data: 2011-04-18 21:44:31
Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-04-18 23:27, Arni pisze:
> chcesz zrzut ekranu? Twoj post ma 112 linii a ivama 103, Twoje to
> nagłowek (1 linia), jednia linia tresci i stopka.
Arni, jak Ci od 6 lat wisze flaszke tak Cie prosze, wez pierdol te linie.
3 razy czytalem i mozdzylem i na to ze przy monazu glowicy ktos sie
mogl omsknac nie wpadlem, a niby cos tam kiedys grzebalem.
KJ