eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[tech] Zagadka serwisowa[tech] Zagadka serwisowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!not-for-mail
    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: [tech] Zagadka serwisowa
    Date: Mon, 18 Apr 2011 22:46:30 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 103
    Message-ID: <ioi8eg$uv7$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-154-129.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1303160081 31719 77.253.154.129 (18 Apr 2011 20:54:41 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Apr 2011 20:54:41 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:638474
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!

    Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.

    1) ver. 1 - krotka
    Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem padla
    uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge dograc
    wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane. Pozostale 2
    cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem, bez skutku.

    2) ver. 2 - dluga
    Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej i
    myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w benzynie
    ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly bardzo
    zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce szlo to
    zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni gaznik umylem
    w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar ("na oko"). Maszyna ladnie odpala,
    regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak aby temperatury na
    wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily ~210*C. Srubkami krecilem o
    mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.

    Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.

    Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica.
    Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla do
    okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione uszczelniacze,
    zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do kupy i zonk.

    3) podsumowanie:
    objawy:
    Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik ma
    problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego gwaltowne
    dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po przekroczeniu granicy
    3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po wyjeciu filtra powietrza,
    ale dalej nie jest to rewelacja

    Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
    1 - 150*C
    2 - 140*C
    3 - 220*C
    4 - 220*C

    Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4 do
    ~300*

    Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.

    Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow wydechowych z
    4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).

    Kompresja:
    1 - 1500kPa
    2 - 1500kPa
    3 - 1500kPa
    4 - 1550kPa

    Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz byly
    spore roznice:
    1 - 1000kPa
    2 - 1050kPa
    3 - 1200kPa
    4 - 1200kPa

    Wyeliminowano:
    - slaba kompresja
    - wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast
    zamienialem miejscami fajki od swiec)
    - swiece (1 komplet nowych + 2 komplety "sprawnych" starych CR9E + 1 komplet
    "sprawnych" CR8E)
    - zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu

    Zagadka pozostala:
    - gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze
    jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
    - zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie
    wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
    - fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm, a
    wygladaja na oryginalne od fazera
    - lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo innym
    WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki wypadek,
    nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem na
    silikonie)

    Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak
    czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle
    pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc, czy
    teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?

    Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
    jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
    ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?




    Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
    kombinowac, zeby bylo ok.


    --
    pzdr:
    Ivam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: