-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
pl!not-for-mail
From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: [tech] Zagadka serwisowa
Date: Mon, 18 Apr 2011 22:46:30 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 103
Message-ID: <ioi8eg$uv7$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-253-154-129.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1303160081 31719 77.253.154.129 (18 Apr 2011 20:54:41 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Apr 2011 20:54:41 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:638474
[ ukryj nagłówki ]Witam!
Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.
1) ver. 1 - krotka
Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem padla
uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge dograc
wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane. Pozostale 2
cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem, bez skutku.
2) ver. 2 - dluga
Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej i
myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w benzynie
ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly bardzo
zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce szlo to
zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni gaznik umylem
w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar ("na oko"). Maszyna ladnie odpala,
regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak aby temperatury na
wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily ~210*C. Srubkami krecilem o
mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.
Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.
Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica.
Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla do
okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione uszczelniacze,
zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do kupy i zonk.
3) podsumowanie:
objawy:
Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik ma
problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego gwaltowne
dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po przekroczeniu granicy
3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po wyjeciu filtra powietrza,
ale dalej nie jest to rewelacja
Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
1 - 150*C
2 - 140*C
3 - 220*C
4 - 220*C
Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4 do
~300*
Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.
Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow wydechowych z
4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).
Kompresja:
1 - 1500kPa
2 - 1500kPa
3 - 1500kPa
4 - 1550kPa
Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz byly
spore roznice:
1 - 1000kPa
2 - 1050kPa
3 - 1200kPa
4 - 1200kPa
Wyeliminowano:
- slaba kompresja
- wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast
zamienialem miejscami fajki od swiec)
- swiece (1 komplet nowych + 2 komplety "sprawnych" starych CR9E + 1 komplet
"sprawnych" CR8E)
- zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu
Zagadka pozostala:
- gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze
jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
- zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie
wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
- fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm, a
wygladaja na oryginalne od fazera
- lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo innym
WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki wypadek,
nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem na
silikonie)
Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak
czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle
pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc, czy
teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?
Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?
Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
kombinowac, zeby bylo ok.
--
pzdr:
Ivam
Następne wpisy z tego wątku
- 18.04.11 20:57 Kuczu
- 18.04.11 21:03 Arni
- 18.04.11 21:12 Arni
- 18.04.11 21:13 Kuczu
- 18.04.11 21:17 masti
- 18.04.11 21:19 Kuczu
- 18.04.11 21:27 Arni
- 18.04.11 21:32 Arni
- 18.04.11 21:44 KJ Siła Słów
- 18.04.11 21:51 Arni
- 19.04.11 04:06 Ivam
- 19.04.11 04:24 J_K_K
- 19.04.11 06:35 Hinek
- 19.04.11 07:12 Tytus
- 19.04.11 12:33 nightwatch77
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=