eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[tech] Zagadka serwisowaRe: [tech] Zagadka serwisowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Kuczu <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [tech] Zagadka serwisowa
    Date: Mon, 18 Apr 2011 22:57:11 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 112
    Message-ID: <ioi8jn$k9n$1@news.onet.pl>
    References: <ioi8eg$uv7$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 095160178246.slubice.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.onet.pl 1303160247 20791 95.160.178.246 (18 Apr 2011 20:57:27 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Apr 2011 20:57:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <ioi8eg$uv7$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:638477
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-18 22:46, Ivam pisze:
    > Witam!
    >
    > Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.
    >
    > 1) ver. 1 - krotka
    > Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem
    > padla uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge
    > dograc wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane.
    > Pozostale 2 cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem,
    > bez skutku.
    >
    > 2) ver. 2 - dluga
    > Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej
    > i myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w
    > benzynie ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly
    > bardzo zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce
    > szlo to zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni
    > gaznik umylem w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar ("na oko").
    > Maszyna ladnie odpala, regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak
    > aby temperatury na wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily
    > ~210*C. Srubkami krecilem o mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.
    >
    > Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.
    >
    > Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica.
    > Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla
    > do okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione
    > uszczelniacze, zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do
    > kupy i zonk.
    >
    > 3) podsumowanie:
    > objawy:
    > Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik
    > ma problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego
    > gwaltowne dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po
    > przekroczeniu granicy 3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po
    > wyjeciu filtra powietrza, ale dalej nie jest to rewelacja
    >
    > Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
    > 1 - 150*C
    > 2 - 140*C
    > 3 - 220*C
    > 4 - 220*C
    >
    > Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4
    > do ~300*
    >
    > Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.
    >
    > Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow
    > wydechowych z 4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).
    >
    > Kompresja:
    > 1 - 1500kPa
    > 2 - 1500kPa
    > 3 - 1500kPa
    > 4 - 1550kPa
    >
    > Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz
    > byly spore roznice:
    > 1 - 1000kPa
    > 2 - 1050kPa
    > 3 - 1200kPa
    > 4 - 1200kPa
    >
    > Wyeliminowano:
    > - slaba kompresja
    > - wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast
    > zamienialem miejscami fajki od swiec)
    > - swiece (1 komplet nowych + 2 komplety "sprawnych" starych CR9E + 1
    > komplet "sprawnych" CR8E)
    > - zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu
    >
    > Zagadka pozostala:
    > - gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze
    > jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
    > - zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie
    > wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
    > - fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm,
    > a wygladaja na oryginalne od fazera
    > - lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo
    > innym WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki
    > wypadek, nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem
    > na silikonie)
    >
    > Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak
    > czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle
    > pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc,
    > czy teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?
    >
    > Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
    > jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
    > ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?
    >
    >
    >
    >
    > Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
    > kombinowac, zeby bylo ok.
    >
    Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
    minimalnie fazy rozrzadu.



    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: