-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Kuczu <q...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: [tech] Zagadka serwisowa
Date: Mon, 18 Apr 2011 22:57:11 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 112
Message-ID: <ioi8jn$k9n$1@news.onet.pl>
References: <ioi8eg$uv7$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 095160178246.slubice.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.onet.pl 1303160247 20791 95.160.178.246 (18 Apr 2011 20:57:27 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Apr 2011 20:57:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <ioi8eg$uv7$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:638477
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-18 22:46, Ivam pisze:
> Witam!
>
> Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.
>
> 1) ver. 1 - krotka
> Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem
> padla uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge
> dograc wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane.
> Pozostale 2 cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem,
> bez skutku.
>
> 2) ver. 2 - dluga
> Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej
> i myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w
> benzynie ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly
> bardzo zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce
> szlo to zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni
> gaznik umylem w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar ("na oko").
> Maszyna ladnie odpala, regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak
> aby temperatury na wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily
> ~210*C. Srubkami krecilem o mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.
>
> Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.
>
> Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica.
> Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla
> do okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione
> uszczelniacze, zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do
> kupy i zonk.
>
> 3) podsumowanie:
> objawy:
> Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik
> ma problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego
> gwaltowne dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po
> przekroczeniu granicy 3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po
> wyjeciu filtra powietrza, ale dalej nie jest to rewelacja
>
> Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
> 1 - 150*C
> 2 - 140*C
> 3 - 220*C
> 4 - 220*C
>
> Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4
> do ~300*
>
> Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.
>
> Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow
> wydechowych z 4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).
>
> Kompresja:
> 1 - 1500kPa
> 2 - 1500kPa
> 3 - 1500kPa
> 4 - 1550kPa
>
> Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz
> byly spore roznice:
> 1 - 1000kPa
> 2 - 1050kPa
> 3 - 1200kPa
> 4 - 1200kPa
>
> Wyeliminowano:
> - slaba kompresja
> - wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast
> zamienialem miejscami fajki od swiec)
> - swiece (1 komplet nowych + 2 komplety "sprawnych" starych CR9E + 1
> komplet "sprawnych" CR8E)
> - zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu
>
> Zagadka pozostala:
> - gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze
> jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
> - zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie
> wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
> - fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm,
> a wygladaja na oryginalne od fazera
> - lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo
> innym WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki
> wypadek, nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem
> na silikonie)
>
> Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak
> czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle
> pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc,
> czy teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?
>
> Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
> jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
> ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?
>
>
>
>
> Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
> kombinowac, zeby bylo ok.
>
Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
minimalnie fazy rozrzadu.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Następne wpisy z tego wątku
- 18.04.11 21:03 Arni
- 18.04.11 21:12 Arni
- 18.04.11 21:13 Kuczu
- 18.04.11 21:17 masti
- 18.04.11 21:19 Kuczu
- 18.04.11 21:27 Arni
- 18.04.11 21:32 Arni
- 18.04.11 21:44 KJ Siła Słów
- 18.04.11 21:51 Arni
- 19.04.11 04:06 Ivam
- 19.04.11 04:24 J_K_K
- 19.04.11 06:35 Hinek
- 19.04.11 07:12 Tytus
- 19.04.11 12:33 nightwatch77
- 19.04.11 14:00 Ivam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=