  • Data: 2011-12-15 09:08:52
    Temat: Re: [tech] Średnica kół w małym quadzie
    Od: "Franc " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 7.5 ? to co one maja - 15 zębów i dwuzwojny ślimak ?<

    Nie wiem, kupuję gotowy ze sprzęgiełkiem do wału silnika i wyjściem na oś -
    taki black-box, za jakieś 350pln/sztuk albo może się taniej coś dostanie.

    > Radze być ostrożny - jeśli będzie samohamowna (przy 7.5 niby nie powinna)to
    po pierwszym zwolnieniu coś się połamie. Sprawność mała, a smarowanie wymagające.<

    Takie przekładnie nie są samohamowne na pewno. Wiem, bo uczestniczyłem kiedyś
    w projekcie samochodu elektrycznego i tak miał rozwiązany napęd: 2x(3KW +
    przekładnia ślimakowa) zabudowane w wahaczach. Rozwijał 30km/h bo przekładnia
    była właśnie o przełożeniu 7.5.

    > A nie możesz kompletnego napędu ze skuterka użyć, wraz z kołem ? <

    Jak bym mógł zrezygnować z łańcucha to byłoby dobrze - wyglądałoby bardziej
    "samochodowo"/"profi"?. Choć przekładnia łańcuchowa pozwala dowolnie
    kształtować przełożenie co jest plusem dodatnim. Układ wraz z kołem od
    skuterka odpada - to ma mieć zawieszenie na wahaczach poprzecznych i wszystkie
    koła skrętne oraz napędzane. Napęd musi być silnik => przekładnia z hamulcem
    => pół oś pomiędzy wahaczami => zwrotnica => piasta koła z kołem.

    PS: Dzięki "Bydle" za link do rysunku. Nie przypuszczałem, że kiedyś to
    napiszę, ale dzięki, bo w swoich poszukiwaniach na ta stronę nie dotarłem.

    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"
    --

    Połamany IMK P7 - SWB ASS :(