  • 1. Data: 2016-04-03 17:11:57
    Temat: taśma led 12dc na 230ac
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    rozważam przeróbkę 12v taśmy led.
    Zazwyczaj do zasilania używamy 230v, następnie przetwarzamy napięcie (
    ze stratą) na 12v i dopiero potem zasilamy diody (jeszcze z użyciem
    rezystorka na taśmie)
    Czy nie lepiej byłoby zasilać diody z 230v? tzn połączyć je szeregowo,
    jak najwięcej tak z 70 sztuk. Dopiero potem podłączyć do 230v
    (oczywiście przez mostek prostowniczy i być może rezystor i kondensator
    w celu ograniczniea prądu)
    Czy tak się da, czy to ma sens, albo dlaczego tak się nie robi?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-04-03 17:21:45
    Temat: Re: taśma led 12dc na 230ac
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 03 Apr 2016 17:11:57 +0200, ToMasz napisał(a):
> [...]
    > w celu ograniczniea prądu)
    > Czy tak się da, czy to ma sens, albo dlaczego tak się nie robi?

    Jak kto tasme kupuje, to sobie ceni mozliwosc uzycia dowolnej
    dlugosci/ilosci. I zasilania prosta wtyczka z jednej strony.
    I niezawodnosc rownoleglego polaczenia.

    Bo poza tym, to sie tak robi.

    J.

  • 3. Data: 2016-04-03 17:22:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obstawiam ze sie nie robi ze wzgledu na mozliwosc porazenia pradem

  • 4. Data: 2016-04-03 17:24:24
    Od: v...@g...com

    użytkownik ToMasz napisał:
    > albo dlaczego tak się nie robi?

    http://www.elektro.info.pl/images/photos/24/5660/__b
    _ei-1-2-2012-pomiary-jakosci-energii-rys-1.jpg

  • 5. Data: 2016-04-03 17:51:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > w celu ograniczniea prądu)
    > Czy tak się da, czy to ma sens, albo dlaczego tak się nie robi?

    Mam tak przerobione oświetlenie w okapie kuchennym, taśma LED biała,
    zworki zamiast oporników na taśmie, pocięte na kawałki (co 3 diody) i
    połączone szeregowo, zasilane z 220 przez kondensator, mostek i mały
    opornik.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2016-04-03 19:16:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, April 3, 2016, 5:11:57 PM, you wrote:

> [...]
    > w celu ograniczniea prądu)
    > Czy tak się da, czy to ma sens, albo dlaczego tak się nie robi?

    Ze względów bezpieczeństwa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2016-04-03 20:17:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.04.2016 o 17:51, AlexY pisze:

> [...]
    > zworki zamiast oporników na taśmie, pocięte na kawałki (co 3 diody) i
    > połączone szeregowo, zasilane z 220 przez kondensator, mostek i mały
    ile Tobie to daje światła. odpowiednik 5 wat wolframowej zarówki czy 60 wat?

  • 8. Data: 2016-04-03 21:54:54
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2016-04-03 o 17:11, ToMasz pisze:

> [...]
    > w celu ograniczniea prądu)
    > Czy tak się da, czy to ma sens, albo dlaczego tak się nie robi?

    Skoro pełno tego choćby tutaj:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =ta%C5%9Bma+led+230v&bmatch=s0-pop-1-4-0329

    To pewnie się da i się robi :)

    Andrzej
    www.radom.city

  • 9. Data: 2016-04-03 22:04:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.04.2016 o 21:54, ajt pisze:

    > Skoro pełno tego choćby tutaj:
    >
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =ta%C5%9Bma+led+230v&bmatch=s0-pop-1-4-0329

    > To pewnie się da i się robi :)

    6 - 12zł za metr. za 12 zł to ja mam 5 metrów na 12V....
    ale dzięki
    ToMasz

  • 10. Data: 2016-04-03 22:30:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:

    > ile Tobie to daje światła. odpowiednik 5 wat wolframowej zarówki czy 60
    > wat?

    Zastępuje 2 żarówki 30W każda i daje więcej światła, przy czym te LEDy
    są barwy zimnej, ciepłe są ciemniejsze. Prąd średni o ile pamiętam 10mA,
    pobór mocy jakieś 2.5W. Jedna dioda padła najpewniej na zwarcie bo
    reszta dalej świeci.

    http://alexy.ddns.net/files/okap.jpg