  • 11. Data: 2015-04-02 00:09:07
    Temat: Re: tani tester pojemności baterii litowo-jonowej
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 23:23, l...@g...com pisze:
    > użytkownik JK napisał:
    >
    >>> http://circuit-labs.blogspot.com/2008/11/hyper-simpl
    e-battery-capacity-tester.html

    >> Analfabeta
    >

    > Zdanie kończymy kropkOM.

    Analfabeta, ale chyba bardziej ANALfabeta :->

  • 12. Data: 2015-04-02 00:41:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > że ta ma 2200mAh a tamta tylko 1600mAh?
    >
    > Oczywiście takiego luksusu jak dobranie pasującej wtyczki/gniazdka do
    > konkretnego rodzaju baterii już nie oczekuję, jakoś sobie samemu to
    > wydłubię... ;-)
    >
    > Pytam, bo wydawało mi się, że mój 5-letni iPhone4 nie trzyma
    > wystarczająco długo na oryginalnej, 5-letniej baterii - kupiłem niby
    > nową na eBay i nie widzę dużej różnicy po wymianie... Chciałbym
    > przetestować bardziej wiarygodnie czy nowa chinska bateria ma tyle samo
    > pojemności co oryginalna applowska po 5 latach eksploatacji :-))))

    Ładowarka modelarska np IMAX-B6 jest wystarczająco tania?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 13. Data: 2015-04-02 01:02:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfhs5k$u52$1@dont-email.me...

    > Ładowarka modelarska np IMAX-B6 jest wystarczająco tania?

    Jest tania, http://www.ebay.com/itm/like/261402862423?lpid=82&ch
    n=ps
    ale wskaźnik jaki AS pokazał obok jest jeszcze tańszy :-)

  • 14. Data: 2015-04-02 01:46:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JK" <j...@i...pl> wrote in message

    > Analfabeta, ale chyba bardziej ANALfabeta :->

    Ale po co w takie niemiłe akordy uderzasz?

    Przecież pomysł jaki podał był fajny... i może kiedyś się przyda do
    NiCd/NiH.

  • 15. Data: 2015-04-02 15:51:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Spotkał się ktoś z jakimś niedrogim testerem pojemności baterii
    >litowo-jonowych? Coś, co pozwoli mi porównać dwie baterie 3,7V i
    >podać że ta ma 2200mAh a tamta tylko 1600mAh?

    Sa, ale uwaga - czesc uzywaja handlarze superbateryjek, takich co to
    pojemnosci sie nie boja :-)

    >Oczywiście takiego luksusu jak dobranie pasującej wtyczki/gniazdka do
    >konkretnego rodzaju baterii już nie oczekuję, jakoś sobie samemu to
    >wydłubię... ;-)

    Jestes pewien ze wydlubiesz ?

    http://www.axnet.pl/index.php?idd=3204

> [...]
    >przetestować bardziej wiarygodnie czy nowa chinska bateria ma tyle
    >samo pojemności co oryginalna applowska po 5 latach eksploatacji

    W przypadku nokii mialbym watpliwosci.
    Ale siemens to juz szybko baterie zuzywal...

    J.

  • 16. Data: 2015-04-02 16:02:39
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 22:25, Pszemol pisze:
    > Spotkał się ktoś z jakimś niedrogim testerem pojemności baterii
    > litowo-jonowych? Coś, co pozwoli mi porównać dwie baterie 3,7V i podać
    > że ta ma 2200mAh a tamta tylko 1600mAh?

    Kiedyś zrobiłem stanowisko pomiarowe dla baterii w Siemensach S4
    (historia). BYło w nim kilkanaście ładowarek tak by hurtowo mierzyć
    jakość baterii. Wszystko było podłączone do PC do karty pomiarowej firmy
    Advantech. Pomiar odbywał się w kilku cyklach, tak by uzyskać wynik
    uśredniony. Najpierw mierzyłem natężenie prądu ładującego, potem
    natężenie prądu rozładowującego i z tego wyliczałem ładunek
    włożony-odzyskany. Do tego wykresy prądu ładowania, rozładowania żeby
    karta pomiarowa wyglądała profesjonalnie.

    PS: Tak się tylko chwalę, dlatego OT w temacie ;)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2015-04-02 16:06:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >włożony-odzyskany. Do tego wykresy prądu ładowania, rozładowania żeby
    >karta pomiarowa wyglądała profesjonalnie.

    A ja musze przyznac ze zestaw eneloop + BC700 miezy bardzo
    powtarzalnie.
    Precyzje japonczykow tez podziwiam - kupuje 4 sztuki, wsadzam do
    ladowarki, rozrzut ~1% ...

    J.

  • 18. Data: 2015-04-02 19:45:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfhs5k$u52$1@dont-email.me...
    [..]

    > Jest tania, http://www.ebay.com/itm/like/261402862423?lpid=82&ch
    n=ps
    > ale wskaźnik jaki AS pokazał obok jest jeszcze tańszy :-)

    Nie jestem pewien czy się nadaje.
    1. Jeśli pomiar jest między ładowarką a telefonem to sorry ale to co
    weźmie sam telefon też zmierzy, pojemność aku można będzie oszacować ale
    nie zmierzyć.
    2. Do pomiaru samego akumulatora i tak potrzebujesz ładowarki lub
    zasilacza z regulowanym napięciem i prądem.

  • 19. Data: 2015-04-02 22:45:28
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Jestes pewien ze wydlubiesz ?
    >
    > http://www.axnet.pl/index.php?idd=3204

    U mnie ta ładowarka z jakiegoś powodu nie lubi akumulatorów Samsunga
    1500 mAH. Po prostu nie widzi.

  • 20. Data: 2015-04-03 10:56:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    >U mnie ta ładowarka z jakiegoś powodu nie lubi akumulatorów Samsunga
    >1500 mAH. Po prostu nie widzi.

    Pokazywalem tylko jako przyklad uniwersalnego gniazda :-)

    J.