-
1. Data: 2017-06-20 20:52:29
Temat: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
witam
od dawien dawna, a w zasadzie od czasów trabantów chciałem takiego
trampka przerobić na elektryka. było to przed erą internetu, więc
patrząc z perspektywy czasu wymyślałem koło od nowa.
Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany kosztował
tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy. Oczywiście używane w nim są
ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
elementy? Bo tak sobie liczę. jedno marne, ale nie oszukane ogniwo 18650
kosztuje conajmniej 15zł żeby miec jako takie 12v, potrzeba 3 sztuk.
niech mają nawet 2Ah, (no to już płacimy 45zł). więc za 100Ah (a to jest
pryszcz dla elektryka) płacimy 2250zł, natomiast kwasowo ołowiowa centra
100Ah kosztuje 400zł! co z wagą? 7.5kg do 21 kg. czyli nawet w
przeliczeniu na kilogramy, nawet zakładając niemożność głębokiego
rozładowania - Litowe się nie opłacają. To dlaczego są stosowane? Albo
może są stosowane litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?
Ktoś coś wie?
Dzięki
ToMasz
-
2. Data: 2017-06-20 21:02:47
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
ToMasz <t...@p...fm.com.pl> napisał(a):
> witam
> od dawien dawna, a w zasadzie od czasów trabantów chciałem takiego trampka
> przerobić na elektryka. było to przed erą internetu, więc patrząc z
> perspektywy czasu wymyślałem koło od nowa.
> Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
> Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany kosztował
> tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy. Oczywiście używane w nim są
> ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
> albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
> Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
> Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
> elementy? Bo tak sobie liczę. jedno marne, ale nie oszukane ogniwo 18650
> kosztuje conajmniej 15zł żeby miec jako takie 12v, potrzeba 3 sztuk. niech
> mają nawet 2Ah, (no to już płacimy 45zł). więc za 100Ah (a to jest pryszcz
> dla elektryka) płacimy 2250zł, natomiast kwasowo ołowiowa centra 100Ah
> kosztuje 400zł! co z wagą? 7.5kg do 21 kg. czyli nawet w przeliczeniu na
> kilogramy, nawet zakładając niemożność głębokiego rozładowania - Litowe
> się nie opłacają. To dlaczego są stosowane? Albo może są stosowane
> litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?
> Ktoś coś wie?
> Dzięki
> ToMasz
Tesla zaczęła produkować swoje ogniwa. Nie będą to 18650, ale 2170.
https://musk.industries/2017/06/19/tesla-rozpoczela-
produkcje-baterii-do-modelu-3/
--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
-
3. Data: 2017-06-20 21:25:50
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):
> Dlaczego nadal walce, a nie prostopadłościany?
> Zysk kilku procent objętości nie równoważy komplikacji produkcji?
Najwidoczniej nie. Cylindryczne są tańsze i cechują się większą
niezawodnością.
https://www.quora.com/Why-does-Tesla-use-cylindrical
-batteries-and-not-prismatic-batteries-like-the-Chev
y-Bolt
--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
-
4. Data: 2017-06-20 21:28:56
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Bo jak zwijasz folie to walec jest naturalna forma zwiniecia. Wytloczenie obudowy w
ksztalcie walca tez jest prostsze niz wytloczenie prostopadloscianu.
-
5. Data: 2017-06-20 21:58:28
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 6/21/2017 9:15 PM, Robert Wańkowski wrote:
> Dlaczego nadal walce, a nie prostopadłościany?
Objętość bez większego znaczenia, liczy się bardziej masa.
-
6. Data: 2017-06-20 23:02:37
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>
o co chodzi z tym hasłem "tesla" co to za slogan?
-
7. Data: 2017-06-21 00:26:43
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>
>>
> No tak. Walce górą. :-)
tesla jest może medialna ale w większości elektrycznych fur pakiety są z
ogniw wielkości i kształtu książek A5
https://22dpwr1zij0x2s69j227c6gj-wpengine.netdna-ssl
.com/wp-content/uploads/lithium-ion-accumulator-batt
ery.jpg
http://www.carlithiumbattery.com/photo/ps11513494-72
v_lithium_car_battery_with_bms_for_electric_car_e_bu
s_high_protection_level.jpg
https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fsc
02.alicdn.com%2Fkf%2FHTB1559NLVXXXXa5XpXXq6xXFXXXd%2
FModerate-price-48V-60Ah-electric-car-batteries.jpg&
imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.alibaba.com%2Fshowroom%2
Felectric-car-batteries-sale.html&docid=HtlRnzsAzeO4
pM&tbnid=16_FuKsnCISwtM%3A&vet=10ahUKEwiH1fiau83UAhV
RZ1AKHYdqDO84yAEQMwhMKEkwSQ..i&w=589&h=452&safe=off&
client=firefox-b&bih=905&biw=1280&q=electric%20car%2
0batteries&ved=0ahUKEwiH1fiau83UAhVRZ1AKHYdqDO84yAEQ
MwhMKEkwSQ&iact=mrc&uact=8
-
8. Data: 2017-06-21 01:53:31
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: SnCu <t...@e...ca>
W dniu 2017-06-20 o 20:52, ToMasz pisze:
> Oczywiście używane w nim są
> ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
> albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
> Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
Moim zdaniem ogniwa bezpośrednie (kwasowo-ołowiowe, niklowo-kadmowe,
litowo-jonowe i inne) nie są przyszłością właśnie ze względu na to, że w
razie fizycznego uszkodzenia ogniwa powstaje zwarcie często jeszcze
samonapędzające.
Przyszłością moim zdaniem są ogniwa paliwowe, gdzie energia
przechowywana np. w spirytusie jest mniej podatna na niekontrolowane
uwolnienie niż w ogniwach bezpośrednich.
Nawet czytałem, że niemiecka marynarka wojenna ma łódź podwodną na
ogniwa paliwowe, która przewyższa parametrami eksploatacyjnymi łodzie
atomowe, przede wszystkim dlatego, że jest od nich kilka razy mniejsza.
Problem z ogniwami paliwowymi jak dotąd to zaporowo wysoka cena (dużo
metali szlachetnych itp.) i tego nie udaje się przezwyciężyć od
kilkudziesięciu lat.
-
9. Data: 2017-06-21 03:20:55
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Reaktor na atomowej lodzi podwodnej jest wielkosci domowej lodowki z zamrazarka. Do
tego brak na takiej lodzi zbiornikow z paliwem.
-
10. Data: 2017-06-21 08:11:22
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> Problem z ogniwami paliwowymi jak dotąd to zaporowo wysoka cena
akurat na rynek polski, można by zaprojektować (przeprojektować) silnik
który działałby tylko i wyłącznie na lpg. cena silnika ta sama, ale za
to odpadają koszty urządzeń oczyszczających spaliny.
jak to mówi jeden youtuber Lepszy Power Gamoniu :)
ToMasz