-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: SnCu <t...@e...ca>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Date: Wed, 21 Jun 2017 01:53:31 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 23
Message-ID: <oiccht$uu$1@node2.news.atman.pl>
References: <oibqmh$88s$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 31-178-46-73.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1498002813 990 31.178.46.73 (20 Jun 2017 23:53:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Jun 2017 23:53:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.2.0
In-Reply-To: <oibqmh$88s$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719411
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-06-20 o 20:52, ToMasz pisze:
> Oczywiście używane w nim są
> ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
> albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
> Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
Moim zdaniem ogniwa bezpośrednie (kwasowo-ołowiowe, niklowo-kadmowe,
litowo-jonowe i inne) nie są przyszłością właśnie ze względu na to, że w
razie fizycznego uszkodzenia ogniwa powstaje zwarcie często jeszcze
samonapędzające.
Przyszłością moim zdaniem są ogniwa paliwowe, gdzie energia
przechowywana np. w spirytusie jest mniej podatna na niekontrolowane
uwolnienie niż w ogniwach bezpośrednich.
Nawet czytałem, że niemiecka marynarka wojenna ma łódź podwodną na
ogniwa paliwowe, która przewyższa parametrami eksploatacyjnymi łodzie
atomowe, przede wszystkim dlatego, że jest od nich kilka razy mniejsza.
Problem z ogniwami paliwowymi jak dotąd to zaporowo wysoka cena (dużo
metali szlachetnych itp.) i tego nie udaje się przezwyciężyć od
kilkudziesięciu lat.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.17 08:11 ToMasz
- 21.06.17 10:26 Marek
- 21.06.17 11:11 SnCu
- 21.06.17 11:20 HF5BS
- 21.06.17 11:27 J.F.
- 21.06.17 11:41 J.F.
- 21.06.17 11:58 Adam
- 21.06.17 13:58 J.F.
- 21.06.17 03:20 Zenek Kapelinder
- 21.06.17 15:53 Marek
- 21.06.17 15:55 Marek
- 21.06.17 16:02 sirapacz
- 21.06.17 16:49 J.F.
- 21.06.17 17:55 Waldemar
- 21.06.17 17:56 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)