  • 21. Data: 2015-12-12 19:18:33
    Temat: Re: takie tam dywadacje w kwestii czujników ruchu
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-12-12 o 13:51, ToMasz pisze:

    > to wiem. w zasadzie na tym kończy się moja wiedza. i chciałbym to zrobić
    > lepiej i przy okazji czegoś się nauczyć. o ile wiem w fabrycznych
    > załącznikach pir-230v niema transformatorów, zasilaczy z przetwornicą
    > itp. może kupie jeden żeby zobaczyć jak jest zbudowany
    > ToMasz
    Tumasz wszystko co ci potrzebne na temat zasilania
    1 link
    https://www.google.pl/webhp?gws_rd=ssl#safe=off&q=za
    silacz+beztransformatorowy

    otwórz plik
    57_13.pdf

    tam masz zaraz na 1 stronie taki jak potrzebujesz.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2015-12-12 20:33:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Dec 2015 18:26:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Żeby mieć mniej niż 50mW stand-by - zazwyczaj trzeba...

    > Te tanie nie miewają tak niskiego poboru.

    Niektore maja diodke ... pare sekund swieci po odlaczeniu od sieci ...

    J.

  • 23. Data: 2015-12-12 20:47:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, December 12, 2015, 8:33:17 PM, you wrote:

    > Niektore maja diodke ... pare sekund swieci po odlaczeniu od sieci ...

    Sama diodka to już kilkadziesiąt miliwatów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2015-12-12 21:16:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Dec 2015 20:47:45 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sama diodka to już kilkadziesiąt miliwatów.

    No wlasnie - jak ja ten kondensator wejsciowy zasila dlugo, to reszta
    ladowarki duzo nie bierze. Tylko wybrac taka bez diodki :-)

    J.

  • 25. Data: 2015-12-12 22:20:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, December 12, 2015, 9:16:12 PM, you wrote:

    > No wlasnie - jak ja ten kondensator wejsciowy zasila dlugo, to reszta
    > ladowarki duzo nie bierze. Tylko wybrac taka bez diodki :-)

    I teraz wyszło, jaki z Ciebie teogderyk. Większość strat w trybie
    stand-by jest znacznie wcześniej a nie na kondensatorze wyjściowym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2015-12-13 11:22:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-12 o 13:48, ToMasz pisze:

    > czujki bez obudowy kosztują mniej niż 1 usd. całość chciałbym ukryć w
    > suficie. Czyli najchętniej bez obudowy. drugi równie ważny powód,
    > zrozumieć jak to działa, umieć naprawić. dlatego pytam bardziej
    > doświadczonych w tej dziedzinie.
    >
    > ToMasz

    Nie zrobisz samodzielnie takiej czujki. Sam czujnik (pyroelement) to nie
    wszystko.
    Zastosowany w takiej czujce ruchu pyroelement reaguje na temperaturę, a
    zasadniczo na ilość padającego na niego promieniowania podczerwonego. Na
    wyjściu samego pyroelementu masz sygnał proporcjonalny do padającego na
    pyroelement promieniowania podczerwonego.
    Każdy żywy organizm posiada temperaturę różną od otoczenia i wytwarza
    promieniowanie podczerwone.
    Takie promieniowanie generują także ściany, sufit, podłoga, grzejniki,
    wszystkie przedmioty. Im temperatura jest wyższa w pomieszczeniu tym
    sygnał na wyjściu jest wyższy. Może się zdarzyć, że temperatura
    otoczenia może być większy niż temperatura człowieka. Wtedy pojawienie
    się człowieka powoduje spadek sygnału, a nie wzrost. Dlatego nie da się
    wykryć ruchu mierząc sygnał na wyjściu pyroelementu.
    Bardzo ważnym elementem czujnika ruchu, bez którego czujnik nie będzie
    reagował na ruch jest specjalna soczewka. Ta plastikowa kopułka to nie
    jest element ozdobny czy też tylko i wyłącznie chroniący czujnik. To
    jest element, który zawiera dużą ilość małych soczewek, które skupiają
    obraz otoczenia na pyroelemencie, dzieląc otoczenie na pola tzw. wiązki.
    Człowiek przechodzący z obszaru jednej wiązki do drugiej powoduje
    pojawienie się na pyroelemencie zmodulowanego sygnału. Aby Ci to
    uzmysłowić jak to działa to wyobraź sobie, że jedziesz samochodem aleją,
    przy której rosną drzewa. Zza drzew widać słońce. Kiedy się poruszasz tą
    drogą to raz widzisz to słońce, a raz jesteś w cieniu drzewa.
    Podobnie widzi pyroelement, kiedy człowiek porusza się w poprzek wiązek.
    Elektronika czujki ruchu właśnie wykrywa tą modulację jako ruch i dzieje
    się to właśnie dzięki tym soczewkom. Bez tych soczewek sam pyroelement
    nie jest w stanie wykryć ruchu.

    Jeżeli zaś chodzi cenę 15,49zł za czujkę to można powiedzieć, że są
    prawie darmo. Ceny takich czujek w sklepach elektrycznych czy marketach
    zaczynają się od ok. 40zł.

    Weź jeszcze pod uwagę, że czujki są różne i posiadają różne
    charakterystyki. Bardzo ważnym jest dobór czujki i jej charakterystyki
    oraz miejsca zamontowania w zależności od kształtu pomieszczenia oraz
    występujących w nim zakłóceń. Są czujki sufitowe o kącie 360 stopni. Są
    czujki szerokokątne do 180 i więcej stopni. Są czujki wąskokątne o kącie
    do 90 stopni. Są czujki kurtynowe oraz korytarzowe. Różnią się one
    ilością wiązek w pionie i poziomie oraz ich ułożeniem. Wszystko to
    uzyskuje się przede wszystkim poprzez zastosowanie odpowiedniej soczewki.
    Przy doborze czujek ruchu trzeba pamiętać, że reagują one na przecinanie
    wiązek. Zatem powinny one być tak zamontowane, aby ruch człowieka
    powodował przecinanie możliwie jak największej ilości wiązek.
    Dla przykładu jak zamontujesz czujkę szerokokątną na końcu długiego
    korytarza to ona nie zareaguje na ruch na końcu tego korytarza, ponieważ
    czujka taka posiada dużą ilość wiązek ułożonych w poziomie, a w pionie
    2-4 warstw. Czujka korytarzowa zaś ma ułożenie wiązek odwrotne tzn. w
    poziomie kilka, a w pionie nawet 10 czy kilkanaście.

  • 27. Data: 2015-12-13 11:49:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Dec 2015 22:20:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > I teraz wyszło, jaki z Ciebie teogderyk. Większość strat w trybie
    > stand-by jest znacznie wcześniej a nie na kondensatorze wyjściowym.

    A zauwales, ze pisze o wejsciowym ?
    diodka jasnosci nie traci, czyli przetwornica zasilana z wejsciowego.

    J.

  • 28. Data: 2015-12-13 13:25:45
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-13 o 11:22, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > pojawienie się na pyroelemencie zmodulowanego sygnału.

    > dzięki tym soczewkom. Bez tych soczewek sam pyroelement

    Wow! Opis baaardzo pouczający. Nawet w Wikipedii nie ma tyle: raptem 6
    zdań. Weź to co tu napisałeś wrzuć tam właśnie, na pewno komuś się
    przyda, szkoda, aby się marnowało tu tylko!
    Jeśli nie masz uprawnień aby edytować tam "hasła główne" to daj w
    zakładce "dyskusja" może jakiś wikipedysta doceni, i przeniesie?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 29. Data: 2015-12-13 13:41:48
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Uzytkownik napisał:
    > pyroelement

    To frytka jest? :-) Pyry = ziemniaki. Tak mnie naszło. Ogólnie fajnie to
    opisałeś ale rozbawiła mnie Twoja nazwa.

  • 30. Data: 2015-12-13 15:16:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, December 13, 2015, 11:49:37 AM, you wrote:

    > A zauwales, ze pisze o wejsciowym ?
    > diodka jasnosci nie traci, czyli przetwornica zasilana z wejsciowego.

    A co zrobiłeś z wyjściowym? Poza tym - większość przetwornic działa
    przy napięciu na kondensatorze wejściowym jeszcze 100V. Kondensator
    10uH rozładowywany od 320V do 100V oddaje 462mJ - to wystarczy na
    kilka sekund nawet przy stratach 100mW. W zasilaczu 10W dla zasilania
    uniwersalnego masz kondensator wejściowy 33uF - to daje już 1.5J z
    ogonkiem.

    --
    Best regards,
    RoMan