  • 11. Data: 2015-12-12 02:27:48
    Temat: Re: takie tam dywadacje w kwestii czujników ruchu
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-11 o 23:08, ToMasz pisze:

    > bo po wykryciu ruchu z niego będą zasilane taśmy led.

    Powód? Czemu nie z sieci?

    > Dlamnie jednak najważniejsze jest to aby działało tak jak ja
    > chcę,

    Jak by to ująć? Hm: a to nie chcesz przede wszystkim aby działało...
    dobrze? No bo sam możesz sobie nie poradzić, a jeśli oni to już
    wszechstronnie przetestowali w fabrycznych laboratoriach, tudzież na
    swych (chyba raczej zadowolonych) klientach, to po co kombinujesz jak
    łysy koń przed strzyżą?

    > a druga sprawa - żebym sam mógł naprawić, znaleźć co i dlaczego
    > nie działa.

    No, chyba, to powiedz od razu, że Ci chodzi przede wszystkim o to, aby
    mieć co robić w długie zimowe wieczory :) Bo gdy kupisz gotowca, to
    będzie, hm - nudno? Bo skubaniec wciąż, i wciąż będzie... działał!

    > czujniki ruchu będą dwa na jedno pomieszczenie.

    No to będziesz ich miał dwa razy więcej do... naprawiania! :)

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 12. Data: 2015-12-12 02:49:26
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-12 o 02:27, JaNus pisze:

    > Powód? Czemu nie z sieci?

    Z pośpiechu poszedłem na spore skróty, doprecyzuję:

    Do zasilania czujników ruchu wystarczy zasilacz mały, maleńki, i jego
    straty na sprawności też będą "maleńko" znaczyć w Twoim budżecie. A
    gdybyś chciał aby *koniecznie* ten sam zasilał jeszcze i taśmy LED, to
    musisz się pogodzić z tym, że w zasilaczu większym - więcej też idzie na
    rozkurz.
    A przecież można inaczej: mały zasilacz nie włącza bezpośrednio lampek,
    a jedynie podaje napięcie na przekaźnik, który załączy wtedy zasilacz
    większy. Tak będzie prąd wypadał nieco taniej.

  • 13. Data: 2015-12-12 07:21:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 grudnia 2015 18:24:40 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > czujka (z ebaya) bierze mikroampery, a zasilacz będzie dysponował 10-20
    > watami. Co prawda bez obciążenia jest całkiem zimny, ale martwię się że
    > i tak przez 16 godzin "zje" więcej energii niż ledy przez pół godziny
    > świecenia. Myślę więc żeby zasilić czujkę ruchu jakoś bez zasilacza.
    > czyli z 230v ograniczyć prąd przez kondensator i rezystor - tak jak się
    > zasila diody bezpośrednio z sieci. tylko co dalej? Czujka nie wytrzyma
    > więcej niz 12 volt? Jak to jest robione w tych czujkach które załączają
    > halogeny przed wejściem do budynków, na podwórkach w domach

    Liczyłeś ile oszczędzisz pln mając te czujki?

  • 14. Data: 2015-12-12 08:30:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak by zamiast 24h/dobe swiecily 2h/dobe to z 40 zlotych rocznie. Warto bo inwestycja
    zwroci sie w niecaly rok. Ogolnie przy ledowkach nie warto. Mam czujnik ruchu
    zainstalowany w lazience. Jestem zadowolony.

  • 15. Data: 2015-12-12 09:22:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Dec 2015 22:47:23 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello ToMasz,
    >
    > Po co Ci tak mocny zasilacz? Zbudowanie zasilacza o mocy pojedynczych
    > watów, pobierającego w spoczynku mniej niż 50mW jest jak najbardziej
    > realna.

    A trzeba budowac ?
    Wszelakie ladowarki to telefonow nie starcza ?

    J.

  • 16. Data: 2015-12-12 09:48:17
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Jak by zamiast 24h/dobe swiecily 2h/dobe to z 40 zlotych rocznie.
    > Warto bo inwestycja zwroci sie w niecaly rok. Ogolnie przy ledowkach
    > nie warto.

    No zaraz, to warto, czy nie-warto? ;)

    > Mam czujnik ruchu zainstalowany w lazience. Jestem
    > zadowolony.

    No i jak zaśniesz w wannie, to po tych 6-10 minutach czujnik zgasi Ci
    światło. Fajnie by było, gdyby w tym samym momencie zapuścił MP-trójkę z
    jakąś... kołysanką! ;)

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 17. Data: 2015-12-12 10:38:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kazdy musi sam ocenic czy mu warto. Przy zarowkach mnie bylo warto. To jak przy
    ledowkach nie warto to znaczy ze mam wyrzucic jak dziala?

  • 18. Data: 2015-12-12 13:48:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.12.2015 o 23:53, janusz_k pisze:

    > I uważasz że zrobisz tańszą czujkę razem z estetyczną obudową?
    czujki bez obudowy kosztują mniej niż 1 usd. całość chciałbym ukryć w
    suficie. Czyli najchętniej bez obudowy. drugi równie ważny powód,
    zrozumieć jak to działa, umieć naprawić. dlatego pytam bardziej
    doświadczonych w tej dziedzinie.

    ToMasz

  • 19. Data: 2015-12-12 13:51:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A przecież można inaczej: mały zasilacz nie włącza bezpośrednio lampek,
    > a jedynie podaje napięcie na przekaźnik, który załączy wtedy zasilacz
    > większy. Tak będzie prąd wypadał nieco taniej.
    to wiem. w zasadzie na tym kończy się moja wiedza. i chciałbym to zrobić
    lepiej i przy okazji czegoś się nauczyć. o ile wiem w fabrycznych
    załącznikach pir-230v niema transformatorów, zasilaczy z przetwornicą
    itp. może kupie jeden żeby zobaczyć jak jest zbudowany
    ToMasz

  • 20. Data: 2015-12-12 18:26:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, December 12, 2015, 9:22:58 AM, you wrote:

    > A trzeba budowac ?

    Żeby mieć mniej niż 50mW stand-by - zazwyczaj trzeba...

    > Wszelakie ladowarki to telefonow nie starcza ?

    Te tanie nie miewają tak niskiego poboru. Poza tym - masz czujkę na
    5V? Poza tym - okazało się, że autor uznał za za drogą gotową czujkę
    za 15PLN z groszami i cudaczy :(

    --
    Best regards,
    RoMan