  • 1. Data: 2015-12-08 22:41:51
    Temat: ESP8266 nie odpowiada
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Cześć.
    Mam moduł ESP8266-12. Podłączyłem go zgodnie z:
    http://thinkingparts.blogspot.com/2015/08/home-autom
    ation-uploading-code-into.html
    Niestety nic nie chce z siebie wypluć. Próbowałem wysyłać komendy AT na
    kilku prędkościach (9600, 38k, 115k), ale zero reakcji. Zwarcie GPIO0 do
    GND i włączenie zasilania - nic na terminalu. NodeMCU Flasher nie rusza
    tego modułu. Próbowałem kombinacji typu reset do VCC/GND i GPIO2 do
    VCC/GND. Niezależnie od ustawień tych GPIO świeci się LED niebieska
    światłem ciągłym.
    Do komunikacji używam kabelka z PL2303, który ze wszystkim innym działa
    dobrze. Co jeszcze mogę sprawdzić?
    --
    Michał

  • 2. Data: 2015-12-09 09:37:12
    Temat: Re: ESP8266 nie odpowiada
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 22:41:41 UTC+1 użytkownik Michał Lankosz napisał:
    > Do komunikacji używam kabelka z PL2303, który ze wszystkim innym działa
    > dobrze. Co jeszcze mogę sprawdzić?

    Masz tam 3,3V w komunikacji czy 5V?

    ESP8266 to dosyć niezawodny moduł, czytalem na paru blogach że bardzo trudno jest go
    ubić.

    U mnie wystarczylo miedzy arduino a esp wsadzić dzielnik napieciowy na wejsciu do esp
    i ustawic odpowiedni bitrate.
    Ale nawet przy złym bitrate jakieś robaczki tam wpadały...

    U mnie największym problemem byly te właśnie napięcia na wejsciu esp.

  • 3. Data: 2015-12-09 09:53:34
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-12-08 22:41, Michał Lankosz wrote:
    > Cześć.
    > Mam moduł ESP8266-12. Podłączyłem go zgodnie z:
    > http://thinkingparts.blogspot.com/2015/08/home-autom
    ation-uploading-code-into.html
    A zmierzyłeś napięcie na wyjściu stabilizatora? Bo coś mi się wydaje, że
    użycie LM317 w tym układzie to słaby pomysł.

  • 4. Data: 2015-12-09 10:28:15
    Od: MM <m...@t...pl>

    Dnia , o godz.
    JDX <j...@o...pl> napisał(a):

    > A zmierzyłeś napięcie na wyjściu stabilizatora? Bo coś mi się wydaje,
    > że użycie LM317 w tym układzie to słaby pomysł.

    Ekhm... Przepraszam że pytam ale... znasz PINout LM317?

    MM

    ---
    Avast.

  • 5. Data: 2015-12-09 11:21:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-12-09 10:28, MM wrote:
    [...]
    > Ekhm... Przepraszam że pytam ale... znasz PINout LM317?
    A której wersji? :-D Tak czy inaczej, w przeciwieństwie do tranzystora,
    LM317 ma chyba tylko jeden układ pracy. :-D Poza tym nie o układ pracy
    LM317 mi chodziło, a o układ w sensie połączenia przejściówki,
    stabilizatora i modułu ESP.

    AFAIR zwykły LM317 ma zbyt duże dropout voltage i ESP może dostawać
    zasilanie "na styk". AFAIK są też dostępne LM317 w wersji LDO które mają
    1,2 V spadku. Ewentualnie można też zastosować "prawdziwy" LDO który ma
    poniżej 1 V spadku.

  • 6. Data: 2015-12-09 17:21:28
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-12-09 o 09:37, s...@g...com pisze:

    > Masz tam 3,3V w komunikacji czy 5V?

    Komunikacja jest na 3,3V.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2015-12-09 17:38:49
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-12-09 o 09:53, JDX pisze:
    ation-uploading-code-into.html
    > A zmierzyłeś napięcie na wyjściu stabilizatora? Bo coś mi się wydaje, że
    > użycie LM317 w tym układzie to słaby pomysł.

    Zgodność z rysunkiem kończy się na podłączeniu wyprowadzeń samego modułu.
    Użyłem stabilizowanego zasilacza wtyczkowego, zmierzone napięcie pod
    obciążeniem modułu wynosi 3,3V. Zasilałem również ze stabilizowanego
    układem LM1117-3,3V - bez zmian.
    Na wyjściu TxD modułu cały czas występuje jedynka logiczna.

    Działam w warunkach "polowych", nie obserwowałem zachowań zasilania czy
    linii danych oscyloskopem. Zasilanie doprowadzam 10cm przewodem i przy
    samym module nie mam żadnego dodatkowego kondensatora.

    Teraz zauważyłem, że ten mój moduł wyglądem przypomina raczej ESP-07 niż
    ESP-12 - ma antenę ceramiczną i gniazdo anteny zewnętrznej.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2015-12-09 19:20:39
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 08.12.2015 o 22:41, Michał Lankosz pisze:
    > Cześć.
    > Mam moduł ESP8266-12. Podłączyłem go zgodnie z:
    > http://thinkingparts.blogspot.com/2015/08/home-autom
    ation-uploading-code-into.html

    > Niestety nic nie chce z siebie wypluć.

    Zanabyłem drogą kupną kiedyś taki modulik w Kamami - też nie było
    reakcji, złożyłem reklamację, okazało się, że fabrycznie uszkodzony,
    wymienili i wszystko działa. Objaw organoleptyczny na uszkodzonym był
    taki, że się ESP robił gorący po kilku minutach.

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2015-12-10 10:58:39
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.12.2015 um 22:41 schrieb Michał Lankosz:
> [...]
    > światłem ciągłym.
    > Do komunikacji używam kabelka z PL2303, który ze wszystkim innym działa

    Taki bajdełej: moje ESPs mają dziwnie opisane nóżki. TX musi być
    połączone z TX kabelka, RX z rx. Wtedy działa ;-)

    Waldek