    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>
    Subject: Re: tak na marginesie rewolucji bezlusterkowej
    Date: 16 Sep 2012 14:43:36 GMT

    PK napisał:
    > Zresztą o stronie technicznej ("baby android": Samsung S5570) aż tak
    > złej opinii nie mam (nawet o GPS, choć łączy 2 minuty). Złą opinię
    > mam o sofcie. Android - system jak system. Trochę archaiczny, ale
    > działa. Tyle że mam na tym telefonie ze 20 aplikacji, których nie
    > używam, a których nie mogę usunąć. Wliczając w to Samsung Apps, którego
    > istnienia chyba nikt nie umie wyjaśnić. Myślałem, że Samsung będzie
    > wrzucał jakieś unikatowe aplikacje, że coś będzie taniej (np. jakiś
    > fajny Office za $2 zamiast $20).

    Celem było skierowanie części strumienia gotówki z Google Play do kieszeni
    Samsunga.

    Sporo aplikacji jest tańszych o 1/4, 1/3 w stosunku do Play, ale ja
    i tak kupuję w Play bo nie chcę szastać numerem karty na prawo i lewo.
    Poza tym dla posiadaczy serii Galaxy sporo fajnych programów (zwłaszcza
    gier) było za darmo.
    No i w końcu Play ma trochę ograniczeń, których nie ma Samsung Apps. Np.
    do niedawna publikacja w SA była jedyną możliwością publikacji płatnych
    aplikacji dla Androida bez machinacji ocierających się o zainteresowanie
    US.

    > Poza tym nie wiedziałem, że tak duża
    > firma może wypuścić soft tak zły jak Samsung Kies :).

    :)

    > Nie mówię o ideałach tylko realnych pomysłach.
    > Do niedawna mówiłem, że nie odpowiada mi żaden mały bezlusterkowiec.
    > Bardzo możliwe, że to się właśnie zmienia. NEX-6 wygląda bardzo fajnie,
    > ale wciąż brakuje szkieł (czy w ogóle doczekamy się jakiegoś standardu
    > nie ciemniejszego niż f/2.0?). Poza tym ceny są żenująco wysokie.

    Bezlusterkowce w tej chwili odpowiadają ceną lustrzankom. Może
    entry-level jest ciut tańszy, ale już średnio zaawansowane EVILe są
    sporo droższe od lustrzanek dla początkujących.

    Też chcę EVILa, ale ceny modeli z wizjerami (może poza Gx Panasonica) są
    powalające. Nie mam takich uprzedzeń jak ty, ale większość wakacji
    spędzam na południu Europy i tam kadrowanie w oparciu o ekran jest
    koszmarem.

    m.