  • 1. Data: 2017-11-08 09:49:01
    Temat: tak jeszcze a propo Tesli
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W 2016 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 273 768 samochodów,
    w tym marek Fiat, Abarth i Lancia - 261 150 szt.
    Fiat 500 stanowi 175 886 sztuk,
    Lancia Ypsilon 67 417 sztuk,
    a Abarth 500 17 847 sztuk.

    Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
    Albo 2,8 auta na dzień.

    a podobno wygląda to tak:

    https://youtu.be/8_lfxPI5ObM

  • 2. Data: 2017-11-08 11:28:28
    Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 09:49, Bolko pisze:
> [...]
    > Lancia Ypsilon 67 417 sztuk,
    > a Abarth 500 17 847 sztuk.
    >
    > Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz

    Taka trochę manufaktura.
    W 16 sekundzie widać, jak pracownicy podjeżdżają RAZEM Z SZAFKĄ
    NARZĘDZIOWĄ do samochodu :-)

    44 sek. pan wykonuje jakąś operację usilnie naciskając przycisk. Widać,
    jak mu jest niewygodnie - nawet zmienia rękę. Cały czas musi trzymać
    guzik wciśnięty - to jakieś dziwne, zwykle operacje wykonuje się
    automatycznie.
    1.44 - ręczne spawanie - źródło potencjalnych problemów
    2.19 - podobna sytuacja
    2.12 - pan ręcznie nakłada klej - takie czynności powinien robić robot,
    skoro tyle ich mają na hali
    2.52 - ręczny transport karoserii holownikami,
    4.06 - dostawianie schodków, bo zamiast automatu i taśmy stosuje się
    wózki AGV

    Zwiedzałem fabrykę VW w Białężycach - na oko jest lepiej zorganizowana.
    Ciągi transportowe (samochód/ludzie) nie przecinają się. Transport jest
    na taśmie za pomocą wózków lub transport podwieszony, dzięki czemy
    wszystkie stanowiska montażowe wyposażone są w stałe pomosty dla
    pracowników, a nie jakieś dostawiane/dosuwane. Narzędzia są w zasięgu
    ręki, prace wspomagają manipulatory.
    Przy zmianie kierunku ciągu transportowego odbywa się to albo nad albo
    pod ciągami transportowymi dla ludzi - nie jeździ karoseria po hali.

    http://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryki
    -volkswagena-bialezycach/
    http://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/montaz-volkswag
    ena-craftera-fabryce-bialezycach-kolo-wrzesni/

    T.

  • 3. Data: 2017-11-08 12:03:13
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    >Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
    >Albo 2,8 auta na dzień.

    Tesla IMHO to amerykański ambergold (podobnie jak inne firmy Muska). Cel to
    zbieranie miliardów $ z rynku a nie jakaś tam produkcja. A wszystko pod
    chwytliwymi hasłami elektrycznych samochodów, lotów na Marsa itd. Nie chcę
    być złym prorokiem ale śmierdzi mi ten interes na 10 000km ;)

    Pzdr

  • 4. Data: 2017-11-08 12:39:19
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 11:28:33 UTC+1 użytkownik T. napisał:

    > Taka trochę manufaktura.

    Dopiero teraz zwróciłem uwagę że film jest z 2013 roku.
    4 lata...
    Wiec jak na manufakture to wygląda nieźle.
    Ale to znaczy że po 4 latach są na tym samym etapie.

  • 5. Data: 2017-11-08 12:42:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >wszystko pod chwytliwymi hasłami elektrycznych samochodów, lotów na
    >Marsa itd. Nie chcę być złym prorokiem ale śmierdzi mi ten interes na

    Moze i smierdzi, ale Tesla jednak troche samochodow wyprodukowala i
    sprzedala przez ostatnie 10 lat.
    Model 3 przezywa drobne trudnosci, ale S i X produkuja masowo.

    J.

  • 6. Data: 2017-11-08 12:54:15
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Moze i smierdzi, ale Tesla jednak troche samochodow wyprodukowala i
    > sprzedala przez ostatnie 10 lat.
    > Model 3 przezywa drobne trudnosci, ale S i X produkuja masowo.
    >
    > J.

    No coś musi robić, żeby nie było, ale straty ciągle rosną. Zabawa skończy
    się jak rynkowi znudzi się wydawanie kolejnych miliardów na finansowanie
    działalności.

  • 7. Data: 2017-11-08 12:57:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 8 Nov 2017 12:03:13 +0100, miumiu

    > Tesla IMHO to amerykański ambergold (podobnie jak inne firmy Muska).

    ROTFL

    Tysiące wyprodukowanych i jeżdżących samochodów elektrycznych
    objeżdżających znaczną większość śmierdzieli spalinowych, inwestowanie w
    infrastrukturę ładowarek w wielu krajach, a także w sieć salonów i
    serwisów, wysyłanie rakiet w kosmos z odzyskiwanym pierwszym stopniem,
    które SpaceX Muska dokonało jako pierwsze, można swobodnie porównać do
    piramidki AmberGold która ze swoimi procentami zwrotu śmierdziała na milion
    kilometrów i która poza braniem niewiele dawała... Że o PayPal przez
    grzecznoć nie wspomnę. Do prawdy tak trudno pojąć, że są bardziej ambitni
    ludzie którzy poza kasą, a której i tak już mają po uszy, mogą robić coś
    więcej?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2017-11-08 13:12:42
    Od: p...@g...com

    --Dopiero teraz zwróciłem uwagę że film jest z 2013 roku. 4 lata...
    Wiec jak na manufakture to wygląda nieźle. Ale to znaczy że po 4 latach są na tym
    samym etapie.

    to stare video z produkcji modelu S a liczby pewnie podales dla 3-ki :-)

    https://cleantechnica.com/2017/01/03/teslas-2016-del
    iveries-production/
    83,922 vehicles (Model X + Model S) produced in 2016.

    w sumie nie rozumiem czemu Musk nie podkupil specow od planowania produkcji od Forda
    czy GM ? przycebulil pare USD i wyszla kicha za miliony USD ?

  • 9. Data: 2017-11-08 13:25:47
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 13:12, p...@g...com pisze:
> [...]
    Forda czy GM ? przycebulil pare USD i wyszla kicha za miliony USD ?

    No to kilka faktów: :-)

    http://motoryzacja.wnp.pl/tesla-ubiegla-dysona-ws-au
    t-elektrycznych-dzieki-pracownikowi,310170_1_0_0.htm

    http://motoryzacja.wnp.pl/tesla-wykupila-producenta-
    zautomatyzowanych-maszyn-produkcyjnych,310103_1_0_0.
    html

    T.

  • 10. Data: 2017-11-08 18:46:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-08 o 12:57, Myjk pisze:
> [...]
    > ludzie którzy poza kasą, a której i tak już mają po uszy, mogą robić coś

    DeLoreana też wyprodukowano ponad 8 tys. szt. A z części zapasowych
    można by złożyć pewnie jeszcze z tysiąc.

    Wydaje mi się, że Teslę trzeba rozpatrywać w aspekcie
    ekonomiczno-biznesowym. Niejedna już firma przejechała się przez
    przeinwestowanie.

    Z drugiej strony sporo było ciekawych i dobrych aut, które "nie poszły",
    a inne, gorsze, miały swój czas i dobrze się sprzedawały - ale przez
    pewien czas (Trans Am, DB5).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam