  • 1. Data: 2017-12-21 08:51:49
    Temat: tabliczka podświetlana
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Głupia sprawa, ale może zamiast google szybciej zadziała wyszukiwanie
    białkowe.
    Jest taka sytuacja: drzwi z kontrolą dostępu otwierane pilotem radiowym.
    Ponieważ rygiel zasilany jest prądem stałym, nie wydaje
    charakterystycznego brzęczenia tylko subtelne stuknięcie zagłuszane
    zresztą przez "pipnięcie" wydawane przez czujnik zbliżeniowy do kart RF.
    Efekt jest taki, że osoby postronne które usiłują wejść przez drzwi,
    naciskają przycisk dzwonka, obsługa zdalnie otwiera rygiel, czytkik
    wydaje pipnięcie (i zmienia kolor LEDa), a petent zamiast popchnąć drzwi
    i wejść to stoi i gapi się myśląc, że ktoś do niego przyjdzie i je
    otworzy ( i w niektórych przypadkach tak to się kończy )

    Wydaje się, że problem powinna rozwiązać informacja obok drzwi typu
    "Otwarte, proszę wejść" podłączona do zasilania rygla i wykonana w taki
    sposób żeby napis pojawiał się dopiero po podświetleniu.
    Minimalna ingerencja w instalację i stolarkę aluminiową
    Szukam zatem czegoś co:
    - ma wymiary zbliżone do natynkowej oprawy gniazda elektrycznego
    - zawiera coś oświetlającego na 12V (żarówka, dioda, cokolwiek)
    - ma przedni panel przeźroczysty z możliwością podłożenia karteczki
    napisem wydrukowanym na wewnętrznej stronie (kalka techniczna ?)
    - jest gotowe do kupienia "z półki" lub w internecie.

    (nie chcę mikrokontrolera z wyświetlaczem LED OLED :)

  • 2. Data: 2017-12-21 09:10:32
    Temat: Re: tabliczka podświetlana
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-12-21 o 08:51, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    > - jest gotowe do kupienia "z półki" lub w internecie.
    >
    > (nie chcę mikrokontrolera z wyświetlaczem LED OLED :)

    W takich przypadkach najlepiej sprawdza się gotowy brzęczyk
    piezoelektryczny 12V podpięty równolegle do elektrozaczepu. Jest n atyle
    mały, że w większości przypadków da się go schować obok elektrozaczepu w
    ościeżnicy.
    Ewentualnie spróbować tak skonfigurować kontroler (jeśli można), żeby
    czytnik piszczał dłużej.

    yabba

  • 3. Data: 2017-12-21 10:40:01
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - jest gotowe do kupienia "z półki" lub w internecie.
    >
    > (nie chcę mikrokontrolera z wyświetlaczem LED OLED :)

    tego pewnie nie przeoczą;)
    https://bestreklama.com.pl/neony/238-neon-otwarte.ht
    ml

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2017-12-21 11:15:20
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    Kojarzę tylko podświetlane znaki wewnątrz budynku, może któryś Ci podejdzie do
    przeróbki.

    https://tinyurl.com/yb23ry5m

    Ew. zlecić tablicę z pleksy, powiedzmy 5x15cm, z jednej strony ją zmatowić
    i krawędzie podświetlić LED. Jak mówisz że ludkowie tacy niekumaci, trza im
    pomóc miganiem LED`a.

  • 5. Data: 2017-12-21 12:45:15
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-12-21 o 11:15, Bytomir Kwasigroch pisze:
> [...]
    > i krawędzie podświetlić LED. Jak mówisz że ludkowie tacy niekumaci, trza im

    Problem w tym że ludzie stoją tuz przed samymi drzwiami (wcześniej
    przycisnęli przycisk dzwonka, więc na odległość wyciągniętej ręki) i
    potrzebują informacji "przed nosem" że drzwi właśnie zostały
    odblokowane, ale muszą je popchnąć żeby się otwarły (sztywna klamka)
    Może faktycznie zacznę od zamontowania dodatkowego buzzera przy ryglu
    imitującego odgłos otwieranej furtki w więzieniu. Jeżeli to nie da
    wystarczającego rezultatu wrócę do "wyświetlacza"

    Ech, psychologia interfejsu użytkownika

  • 6. Data: 2017-12-21 13:21:13
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-21 o 08:51, Roman Rogóż pisze:

    > - jest gotowe do kupienia "z półki" lub w internecie.

    Będzie ciężko. Samemu można to łatwo wykonać. W uniwersalnej obudowie
    wycinasz otwór pod pleksę. Drukujesz na folii samoprzylepnej ten napis,
    nanosisz ją na pleksę, podświetlasz np taśmą LEDową. Masz wpływ na
    estetykę / wielkość napisu itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2017-12-21 14:05:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-21 o 13:21, Marek S pisze:

> [...]
    > wycinasz otwór pod pleksę. Drukujesz na folii samoprzylepnej ten napis,
    > nanosisz ją na pleksę, podświetlasz np taśmą LEDową. Masz wpływ na

    Jeszcze fajny patent: jak napis wyfrezować w pleksie (na głębokość około
    połowy jej grubości) to można uzyskać ciekawy efekt świecącego się
    napisu. Trzeba kombinować z podświetleniem krawędziowym - może być kolorowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-12-21 14:13:38
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-12-21 o 14:05, Adam pisze:

> [...]
    > połowy jej grubości) to można uzyskać ciekawy efekt świecącego się
    > napisu. Trzeba kombinować z podświetleniem krawędziowym - może być

    To jest dokładnie to czego chciałbym uniknąć
    frezowania, wklejania, kombinowania :)

  • 9. Data: 2017-12-21 14:48:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lampka sygalizacyjna co ma z trzy centymetry srednicy i pod nia nalepka. "OTWARTE".

  • 10. Data: 2017-12-21 14:48:40
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Lampka sygalizacyjna co ma z trzy centymetry srednicy i pod nia nalepka. "OTWARTE".

    Zastanawiam nawet nad opcją "Otwarte, popchnij klamkę baranie"

    Dla ciekawości tacy delikwenci którzy zostali wpuszczeni "manualnie"
    przez inna osobę z wewnątrz, przy wychodzeniu naciskają na ścianie
    klawisz i gaszą światło w korytarzu, myśląc że trzeba wcisnąć przycisk
    żeby odblokować zamek (od wewnątrz jest normalna klamka) :)