-
1. Data: 2010-08-24 09:06:15
Temat: szyna danych w renówce...
Od: "qlphon" <q...@p...fm>
gdzie można znaleźć jakieś sensowne informacje nt. transmisji danych w
szynie samochodu renault?
chciałbym "podsłuchiwać" jakie dane są przesyłane do "deski rozdzielczej"
chodzi mi o takie parametry: jak prędkość, obroty, temperatura silnika, stan
oświetlenia, chwilowe zużycie paliwa, etc
dane typu read-only, nie mam potrzeby nic zapisywać, tylko sobie rejestrować
na boku, pewne parametry...
q
-
2. Data: 2010-08-24 09:30:43
Temat: Re: szyna danych w renówce...
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Am 24.08.2010 11:06, schrieb qlphon:
> gdzie można znaleźć jakieś sensowne informacje nt. transmisji danych w
> szynie samochodu renault?
>
> chciałbym "podsłuchiwać" jakie dane są przesyłane do "deski rozdzielczej"
> chodzi mi o takie parametry: jak prędkość, obroty, temperatura silnika,
> stan oświetlenia, chwilowe zużycie paliwa, etc
> dane typu read-only, nie mam potrzeby nic zapisywać, tylko sobie
> rejestrować na boku, pewne parametry...
man OBD2
Waldek
-
3. Data: 2010-08-24 11:33:10
Temat: Re: szyna danych w renówce...
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
news:i50237$vuo$1@news2.ipartners.pl...
> gdzie można znaleźć jakieś sensowne informacje nt. transmisji danych w
> szynie samochodu renault?
Jaki model, bo w nowszych to dane "lecą" po magistrali CAN. W starszych
magistrala K lub L.
-
4. Data: 2010-08-24 13:05:50
Temat: Re: szyna danych w renówce...
Od: "qlphon" <q...@p...fm>
>> gdzie można znaleźć jakieś sensowne informacje nt. transmisji danych w
>> szynie samochodu renault?
> Jaki model, bo w nowszych to dane "lecą" po magistrali CAN. W starszych
> magistrala K lub L.
modus/clio 2005
gościu z CLIPem mówi że to szyna CAN
-
5. Data: 2010-08-26 08:02:08
Temat: Re: szyna danych w renówce...
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
news:i50g4f$175o$1@news2.ipartners.pl...
> modus/clio 2005
> gościu z CLIPem mówi że to szyna CAN
do CANu można wykorzystać gotowe układy, np. ELM327 i podobne.
-
6. Data: 2010-08-30 13:09:18
Temat: Re: szyna danych w renówce...
Od: "qlphon" <q...@p...fm>
> do CANu można wykorzystać gotowe układy, np. ELM327 i podobne.
ok. powiedzmy że sprzętowo się dostane do szyny...
gdzie mogę poczytać o treści po niej płynącej,
jakie tam są protokoły, jak odpytywać sieć o konkretne parametry?
-
7. Data: 2010-08-30 13:36:35
Temat: Re: szyna danych w renówce...
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Am 30.08.2010 15:09, schrieb qlphon:
>> do CANu można wykorzystać gotowe układy, np. ELM327 i podobne.
>
> ok. powiedzmy że sprzętowo się dostane do szyny...
> gdzie mogę poczytać o treści po niej płynącej,
> jakie tam są protokoły, jak odpytywać sieć o konkretne parametry?
przecież ci już pisałem, co byś poszukał pod hasłem OBD2. Możesz kupić
gotowce sprzętowe, gniazdo znajduje się podobno pod popielniczką. Nie
mam renówki, ale w większości samochodów jest właśnie tam. Software też
jest do kupienia w cenach różnych, a parametry najlepiej wypytać w
odpowiednich forach. Firmy dość niechętnie ogłaszają, ale chakiery już
conieco znaleźli. Problemem jest to, że niektóre komunikaty są dość
uniwersalne (bo znormalizowane), ale większość jest dość związana z
typem i rocznikiem samochodu.
Tu masz informacje na ten temat:
http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
Waldek
-
8. Data: 2010-09-29 05:23:05
Temat: Re: szyna danych w renówce...
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
news:i5gajh$316t$1@news2.ipartners.pl...
>> do CANu można wykorzystać gotowe układy, np. ELM327 i podobne.
>
> ok. powiedzmy że sprzętowo się dostane do szyny...
> gdzie mogę poczytać o treści po niej płynącej,
> jakie tam są protokoły, jak odpytywać sieć o konkretne parametry?
Po pierwsze ściągnij sobie opis ELM327 ze strony producenta. Tam masz
opisane rozkazy jakie można wydawać, na początek wystarczy Ci nawet
hyperterminal z windowsa, bo tam się wysyła komendy AT jak do modemu. :-)
To jakie komendy możesz wysyłać do konkretnego samochodu i pod jakim adresem
masz sterowniki zależy od producenta samochodu i trzeba szukać w internecie.
Np. jeżeli sterownik silnika ma adres 001 i chcesz odczytać obroty silnika,
które są w bloku np. 025 to wysyłasz pod adres 001 komendę, żeby sterownik
podał Ci parametr z bloku 025. To Ty musisz wiedzieć co to jest za parametr
i jak go przeskalować, żeby otrzymać obr/min. :-)