  • 1. Data: 2011-08-11 20:11:14
    Temat: szybki pendrive z maksymalnie miniaturową płytką?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Do netbooka chciałbym dodać trochę flashu jako wsparcie do dysku (swoją
    drogą też SSD), mam w środku dostępne 2 porty USB (z huba dodanego by
    uruchomić touchscreen). Pierwszy plan był taki, by capnąć jakiegoś
    pendrive, ogołocić go z obudowy i wtyku usb, i zamontować na stałe
    (miejsca na płyteczkę z pena by się znalazło).
    Niestety - akurat peny które moge ogołocić (bo są bez sensu w swojej
    obecnej formie) - ocz ATV 4GB - są dramatycznie wolne, 1-2MB/s zapis,
    odczyt 4-5MB/s, dopiero przy duuużych plikach ciągłych osiąga 10-12MB/s.
    Chcę szybciej!
    Ale może jest jakieś szybsze rozwiązanie? Może szybka karta SDhc (mikro)
    z wbudowanym interfejsem usb? Ale dodawać pcb z czytnika SDhc + kartę to
    juz za grube będzie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-08-11 20:56:11
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-08-11 22:11, BartekK pisze:
> [...]
    > obecnej formie) - ocz ATV 4GB - są dramatycznie wolne, 1-2MB/s zapis,
    > odczyt 4-5MB/s, dopiero przy duuużych plikach ciągłych osiąga 10-12MB/s.
    Ja tam mogę powiedzieć o penach tyle, że używam, używałem powiedzmy
    kilkunastu sztuk. Różnych. Najszybszym i jednocześnie jednym z
    najmniejszych bo wystaje poniżej 1cm z obudowy to pen o nazwie Quimonda.
    Niestety dla mnie ma tylko 4GB. Ale jak inne "szybkie" transfery mają po
    10-16MB/s to ten mały drań ma 25-30. Rewelacja. Jak kupuje nowego pena
    to pierwszą rzeczą jaką robię to porównuje jak szybko kopiuje:) Jeszcze
    żaden go nie pobił.

  • 3. Data: 2011-08-12 07:37:53
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-08-11, o godz. 22:11:14
    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

    > Ale może jest jakieś szybsze rozwiązanie? Może szybka karta SDhc
    > (mikro) z wbudowanym interfejsem usb? Ale dodawać pcb z czytnika SDhc
    > + kartę to juz za grube będzie.

    Zerknij na coś takiego:
    http://www.dealextreme.com/p/super-mini-usb-2-0-tf-c
    ard-reader-80053
    To wystaje niewiele. nawet z normalnego gniazda. 1,70$ nie majątek by
    potestować z jakąs kartą mikroSD

    A jak to netbook czy laptok to nie masz tam portu na kartę SD? Może w
    tym kierunku spróbuj - bez lutowania nic wystawać nie będzie.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2011-08-12 08:37:21
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    ard-reader-80053
    > To wystaje niewiele. nawet z normalnego gniazda. 1,70$ nie majątek by
    Wezmę i przetestuję, dzięki. Tylko nikt nic tam nie recenzuje o
    prędkości tego ustrojstwa, choć wiadomo że karta też może ograniczać,
    ale sprawdzę z class10...

    > A jak to netbook czy laptok to nie masz tam portu na kartę SD? Może w
    > tym kierunku spróbuj - bez lutowania nic wystawać nie będzie.
    Oczywiście że mam czytnik SDhc, ale on jest "na zewnątrz" i tak ma
    zostać, bo się przydaje (np na kartę z aparatu itp). To ma być
    dodatkowe, wbudowane w środku=wewnątrz, bez zmiany zewnętrznej
    funkcjonalności netbooka, zwłaszcza że mam w środku jeszce 2 wolne porty
    usb (elektrycznie, oczywiście nie gniazdka pełnowymiarowe).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-08-13 22:54:48
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Do netbooka chciałbym dodać trochę flashu jako wsparcie do dysku (swoją

    Mam "gupie" pytanie:
    - w jaki sposob karta flash moze przyspieszyc dzialanie dysku?

  • 6. Data: 2011-08-13 23:46:17
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-14 00:54, Q wrote:

    > Mam "gupie" pytanie:
    > - w jaki sposob karta flash moze przyspieszyc dzialanie dysku?

    Hint: Xp (z softem zewnetrznym), Vista (chyba z softem), W7 bez softu
    moga wykorzystywac pen'a jako szybki cache r/w (cos jak w momentusach XT
    2.5" z 4GB Flash SLC). Transfer z pena na USB2.0 jest maly w porownaniu
    z dyskiem, ale czas dostepu moze byc (w zaleznosci od rodzaju) o niebo
    lepszy.

  • 7. Data: 2011-08-14 14:26:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-08-14 00:54, Q pisze:

    > Mam "gupie" pytanie:
    > - w jaki sposob karta flash moze przyspieszyc dzialanie dysku?
    Czy gdzieś napisałem przyspieszyć? Jakby to był HDD mechaniczny, to i
    owszem (z okazji małego seektime). Ale ja tam mam 32GB SSD, agility2,
    chodzi o wsparcie na wielkość. 32GB wystarcza spokojnie na system,
    wszystkie potrzebne mi programy na netbooku, ale czasem trzeba jeszcze
    trochę danych obrobić/zapisać (gdy np netbook robi za rejestrator danych
    w aucie), wiszenie z sterczącym pendrive grozi złamaniem gniazdka albo
    zgubieniem pena z ważnymi danymi, karty SDhc w czytniku nie koniecznie
    chce używać, bo ktoś ją capnie do aparatu... A taki wbudowany wewnątrz
    drugi dysk byłby na dane w sam raz.
    Np pen 32GB - 64GB to teraz nie jakiś kosmos, goła płytka bez obudowy z
    takiego pena jest malutka i niewielka masą, a to już zawsze 2x większa
    pojemność niż sam SSD, choć wolniejsza niż dysk systemowy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173