  • 41. Data: 2009-09-29 20:58:03
    Temat: Re: [OT] szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > A projektanci wiedzieli jak uziemić w jednym z niemieckich mierników
    > plastikową obudowę. Zatopiono w plastiku wkręt a od niego poprowadzony
    > gruby kabelek PE. I jakaś tam norma spelniona ;)

    Może obudowa od wewnątrz ma napyloną metaliczną warstwę, wtedy
    uziemienie by się mogło przydać.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 42. Data: 2009-09-29 21:27:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Może obudowa od wewnątrz ma napyloną metaliczną warstwę, wtedy
    > uziemienie by się mogło przydać.

    Nie. Znajomy twierdzi że to czesta praktyka. Widział już masę urzadzeń
    niemieckich w których do obudowy z plastiku czy włókna szklanego ktoś
    wstawiał/wklejał/zatapiał śrubę i PE. Bo norma to norma. Nie ma tam
    żadnej metalicznej warstwy, zwykly plastik. Przyznaje ze nie wiem jaka
    norma i czay dalej obowiązuje, ale mozliwe też, ze to zwykly dupochron.

  • 43. Data: 2009-09-29 23:18:52
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > No co chcesz? Przepływowy ogrzewacz wody bez automatyki (no może z
    > automatyką bardzo ubogą) ;-)

    To jest pierwszy konwekcyjny ogrzewacz wody!! Woda zimna opada na dno
    czajnika, tam jest podgrzewana, unosi się i ciepła woda wypływa przez
    wylot :)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 44. Data: 2009-09-30 06:43:54
    Temat: Re: szukanie oszcz
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ToMasz,

    > coś przesadziłeś. ludziska mają grzałki 6kW i kąpią sie pod prysznicem
    > wmiare komfortowo. fakt ze nie zużyją 200 litrów wody, ale w godzine..
    > kto wie?

    6 kW to 3l/min wody o temperaturze 37 stopni. Pod prysznic wystarczy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2009-09-30 06:49:55
    Od: "Szymon" <g...@p...pl>

> [...]
    > metalicznej warstwy, zwykly plastik. Przyznaje ze nie wiem jaka norma i
    > czay dalej obowiązuje, ale mozliwe też, ze to zwykly dupochron.

    Żeby spełnić EN61000-4-2 (ESD przy testach EMC). A obudowa nie jest
    zwyczajna - ma bardzo dużą, ale określoną rezystancję.

    Szymon

  • 46. Data: 2009-09-30 12:14:54
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    On Sep 28, 10:33 pm, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:

    > prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
    > zimna woda: 6,35zł/m3
    > ciepła woda: 37,10zł/m3

    Podgrzanie 1L wody o 1°C: 4200J
    Przeciętna wanna: 200L
    Przeciętna zimna woda zimą: 10°C
    Ciepła woda do kąpieli: 45°C

    Czyli potrzeba na zagrzanie wanny:
    200L ? 35°C ? 4200 J / (kg ? K) ? 1 (kg / L) = 29.4MJ
    Przyjmując zagrzanie w 30 minut potrzeba grzałki o mocy:
    29.4MJ / (30 ? 60s) = 16kW
    Zużycie energii: 8kWh ? 2PLN

    ..a straty?
    czyli ? 2.60 Plnów:)

    Artur(m)

  • 47. Data: 2009-09-30 12:35:48
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> wrote in message

    > a jak myślisz, dlaczego konduktywność wody (jeden z podstawowych
    > parametrów wody pozwalający oszacować jej czystość i podawany przez każde
    > wodociągi, np. http://mpwik.wroc.pl/sub.php?92) mierzy się konduktometrami
    > a nie omomierzem?

    Albowiem jest inna dla prądu przemiennego.
    Nie zmienia to faktu, że nazwanie konduktancji rzędu 1mS/cm dokonałą jest
    dziwne.

  • 48. Data: 2009-09-30 17:01:12
    Od: r...@m...com

    > zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę w wannie prądem (mam tańszą
    > taryfę)?
    >

    > dane:
    > prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
    > zimna woda: 6,35zł/m3
    > ciepła woda: 37,10zł/m3
    > przestrzeń zapełniana wodą: 105cm x 57cm x 32cm

    Policz, czy przypadkiem nie wyjdzie taniej podgrzewanie za pomocą propan-
    butanu z butli i płaskiej kuchenki gazowej umieszczanej na ten czas pod wanną
    (sam taką właśnie metodę stosuję)

  • 49. Data: 2009-09-30 17:59:51
    Od: grg12 <g...@c...at>

    zlotowinfo pisze:

    > co to za pianka? jak to się...

    Nowe wanny dostarczają "zalane" w bloku takiej pianki - ponoć dobra
    izolacja termiczna. Teoretycznie można by samemu wypełnić pianką
    montażową - ale ona chyba niezbyt lubi wilgoć...
    > do wanny jak wchodzę to 1-2h, wrzaski zza drzwi ;p
    > mnie to relaksuje, często drzemam nawet
    > spokojnie, nie utonę jest dość krótka
    >
    > no a woda stygnie i wciąż dolewam, słuchawka prysznica
    > w wannie i ciepła lekko puszczona

    Użyj jakiegoś pieniącego płynu do kąpieli - warstwa piane spowolni
    utratę ciepła przez parowanie.

    > wanna stara, bardzo ciężka, przymocowana do podłogi przy nogach
    > nie wiem co to za materiał, ale chyba jakiś metal pomalowany

    żeliwna zapewne.

    Pozdrawiam
    GRG

  • 50. Data: 2009-09-30 18:20:55
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    PcmOL pisze:

    > Albowiem jest inna dla prądu przemiennego.

    nie jest inna. Konduktywność wody jest taka sama dla DC jak i AC. Ale
    przy DC wchodzą w grę dodatkowe efekty na elektrodach fałszujące pomiar.

    > Nie zmienia to faktu, że nazwanie konduktancji rzędu 1mS/cm dokonałą
    > jest dziwne.

    jest wystarczająco doskonała aby zabiło człowieka przy napięciu
    sieciowym 230V. Zresztą podgrzewacze przepływowe też wykorzystują
    przewodność wody do jej grzania.

    --
    Pozdr.
    Michał