  • 31. Data: 2009-09-29 18:46:11
    Temat: Re: szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie pr ądem
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-09-28 22:33:20 +0200, "zlotowinfo" <u...@g...pl> said:

    > zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę w wannie prądem (mam
    > tańszą taryfę)?
    >
    > dane:
    > prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
    > zimna woda: 6,35zł/m3
    > ciepła woda: 37,10zł/m3

    a CW podałeś całość czy tylko podgrzanie? Bo przeważnie ceny podaje się
    tylko podgrzania. Woda jako woda, mieści się w cenie zimnej, zwykle.

    --
    DJ

  • 32. Data: 2009-09-29 19:45:42
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a CW podałeś całość czy tylko podgrzanie? Bo przeważnie ceny podaje się
    > tylko podgrzania. Woda jako woda, mieści się w cenie zimnej, zwykle.

    to cena wraz z podgrzaniem

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 33. Data: 2009-09-29 19:49:02
    Od: SP5FCI <s...@g...pl>

    zlotowinfo pisze:
    > zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę w wannie prądem (mam
    > tańszą taryfę)?
    >

    > dane:
    > prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
    > zimna woda: 6,35zł/m3
    > ciepła woda: 37,10zł/m3
    > przestrzeń zapełniana wodą: 105cm x 57cm x 32cm
    >

    > podgrzewacze:
    > 13,49zł 1KW http://allegro.pl/item755103070.html
    > 49zł 1,5KW http://allegro.pl/item744448736.html
    >

    > ciepła woda nie zawsze jest tak samo nagrzana

    lekki off ale nie mogłem się powstrzymac :)

    http://www29.patrz.pl/u/f/00/52/31/5231.jpg

    FCI

  • 34. Data: 2009-09-29 19:56:17
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-09-29 21:49, SP5FCI napisał/a:

    > lekki off ale nie mogłem się powstrzymac :)
    >
    > http://www29.patrz.pl/u/f/00/52/31/5231.jpg

    No co chcesz? Przepływowy ogrzewacz wody bez automatyki (no może z
    automatyką bardzo ubogą) ;-)

    --
    Cz.

  • 35. Data: 2009-09-29 20:02:07
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    >...Tak czy siak - woda (kranowa) doskonale przewodzi prąd i...

    Mylisz się - idź i wetknij omomierz.

  • 36. Data: 2009-09-29 20:31:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    bujnos pisze:

    > - spód wanny można zapiankowac poliuretanem, powierchnia chłodząca sie
    > zmniejszy o 80%
    > - zamontuj w dnie 3-4 promienniki z mikrofalówek, łatwiej bedzie sterowac
    > mocą, da sie zaprogramowac czas pracy i mniejsze ryzyko porażenia :)

    A po co tak od razu oszczędnie? Trzeba całą wannę obudować w jedną dużą
    mikrofalówkę. Nalewamy wodę (zimną), włączamy zasilanie i po kilku
    minutach cała woda w wannie jest cieplutka (kwestia tylko mocy). Uwaga:
    wchodzić do łazienki dopiero po wyłączeniu magnetronu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 37. Data: 2009-09-29 20:34:58
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    PcmOL pisze:

    > Mylisz się - idź i wetknij omomierz.

    a jak myślisz, dlaczego konduktywność wody (jeden z podstawowych
    parametrów wody pozwalający oszacować jej czystość i podawany przez
    każde wodociągi, np. http://mpwik.wroc.pl/sub.php?92) mierzy się
    konduktometrami a nie omomierzem?

    Pozdr.
    Michał

  • 38. Data: 2009-09-29 20:36:01
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "bujnos" <b...@b...biz> napisał w wiadomości
> [...]
    > - zamontuj w dnie 3-4 promienniki z mikrofalówek, łatwiej bedzie sterowac
    > mocą, da sie zaprogramowac czas pracy i mniejsze ryzyko porażenia :)

    co to za pianka? jak to się...
    do wanny jak wchodzę to 1-2h, wrzaski zza drzwi ;p
    mnie to relaksuje, często drzemam nawet
    spokojnie, nie utonę jest dość krótka

    no a woda stygnie i wciąż dolewam, słuchawka prysznica
    w wannie i ciepła lekko puszczona

  • 39. Data: 2009-09-29 20:38:16
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]

    mnie to relaksuje, często drzemam nawet
    spokojnie, nie utonę jest dość krótka

    no a woda stygnie i wciąż dolewam, słuchawka prysznica

    wanna stara, bardzo ciężka, przymocowana do podłogi przy nogach
    nie wiem co to za materiał, ale chyba jakiś metal pomalowany

  • 40. Data: 2009-09-29 20:51:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Big Jack wrote:
    > Ja mam wannę akrylową i nie bardzo wiem jakby miała ona być uziemiona

    A projektanci wiedzieli jak uziemić w jednym z niemieckich mierników
    plastikową obudowę. Zatopiono w plastiku wkręt a od niego poprowadzony
    gruby kabelek PE. I jakaś tam norma spelniona ;)