  • 51. Data: 2009-09-30 18:38:14
    Temat: Re: szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    c...@a...googlegroups.com

    > To może być problem. Wprawdzie nie z wanną, ale kiedyś miałem podobne
    > _przeżycie_ I dosłownie i w przenośni

    A ja miałem takie przeżycie w wannie. W domku jednorodzinnym, wanna i
    bojler elektryczny, podłączony zapewne przez "szwagra znajomego
    kuzyna siostry, co sie zna na elektryce".
    Odkręciłem wodę i wlazłem do wanny. Kiedy złapałem za kurek, zaczęło
    szczypać w stopy. Miałem szczęście, że wanna była chyba słabo
    uziemiona, bo na kranie pewnie była "faza"...

    --
    Artur Stachura

  • 52. Data: 2009-09-30 18:59:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    [...]

    > jest wystarczająco doskonała aby zabiło człowieka przy napięciu
    > sieciowym 230V. Zresztą podgrzewacze przepływowe też wykorzystują
    > przewodność wody do jej grzania.

    Bzdura. Podgrzewacze przepływowe mają normalne grzałki w rurkach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 53. Data: 2009-09-30 20:14:31
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-09-30 20:20:55 +0200, =?ISO-8859-2?Q?Micha=B3_Baszy=F1ski?=
    <m...@g...ze.ta.pl> said:

    > jest wystarczająco doskonała aby zabiło człowieka przy napięciu
    > sieciowym 230V. Zresztą podgrzewacze przepływowe też wykorzystują
    > przewodność wody do jej grzania.

    Przewodność tyle że cieplną nie elektryczną...
    Jakoś sobie nie wyobrażam ciepłej wody do pluskania po elektrolizie...

    --
    DJ

  • 54. Data: 2009-09-30 21:45:28
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 29, 7:15 pm, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:

    > A ja sobie wyobrażam, że człowiek łapie za kran, który galwanicznie jest
    > połączony ze ściankami bojlera. I tak go smyrnie, i tak

    Nie smyrnie, bo ścianki bojlera są uziemione i to często podwójnie:
    raz bezpośrednio (przez przyłącze elektryczne), a drugi raz przez
    metalową instalację wodociągową (o ile jest metalowa, ale jak nie
    jest, to kran nie ma kontaktu galwanicznego z bojlerem.

    Marek

  • 55. Data: 2009-09-30 23:43:49
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Bzdura. Podgrzewacze przepływowe mają normalne grzałki w rurkach.

    no ale zawsze by można grzać wodę ciepłem wytracanym na jej rezystancji ;P

  • 56. Data: 2009-09-30 23:56:09
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 1, 1:43 am, "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> wrote:

    > no ale zawsze by można grzać wodę ciepłem wytracanym na jej rezystancji ;P

    możnaby i grzeje się, ale nie w przepływowych 'cywilnych' do kąpieli.

    Marek

  • 57. Data: 2009-10-01 06:16:06
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    możnaby i grzeje się, ale nie w przepływowych 'cywilnych' do kąpieli.

    a ja tu tylko żartowałem ;P a tu patrz, nie wiedziałem. a możesz coś
    przybliżyć tak z ciekawości? domyslam sie ze np w przemysle tak mozna. ma to
    jakies uzasadnienie w porównaniu do "klasycznej" grzałki?

  • 58. Data: 2009-10-01 07:55:05
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 1, 8:16 am, "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> wrote:

    > a ja tu tylko żartowałem ;P a tu patrz, nie wiedziałem. a możesz coś
    > przybliżyć tak z ciekawości? domyslam sie ze np w przemysle tak mozna. ma to
    > jakies uzasadnienie w porównaniu do "klasycznej" grzałki?

    Brak grzałki :)
    Ponieważ medium grzane jest "w masie" a nie tylko przez wymianę ciepła
    z grzałką, można grzać dużo większą mocą w takiej samej objętości. Nie
    ma problemu z elementami grzejnymi, regulacja mocy grzania odbywa się
    po prostu przez zmianę odległości elektrod.

    Marek

  • 59. Data: 2009-10-01 18:35:41
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@g...com> napisał w
    wiadomości news:h9socl$3ki$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Przy okazji tematu, tak robi instalacje elektryczne i ogrzewa się wodę w
    > niektórych krajach:
    > http://picasaweb.google.com/lukasz.goralczyk/Temp?
    > authkey=Gv1sRgCNOUj7PN3cDWxAE#5386834121766081938

    :) Działa? Działa i ludzie są zadowoleni :) I na kichanie nam te wszystkie
    CE, ISO, SEP, HACCP, ECO i dziesiątki innych znaczków, których i tak nie
    można odczytać na obudowie. A i większość ludzi, poza wymyślaczami nowych
    znaczków, nie wie co one oznaczają :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 60. Data: 2009-10-02 18:09:46
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 29 Sep 2009 22:31:34 +0200 Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    napisał:

    >A po co tak od razu oszczędnie? Trzeba całą wannę obudować w jedną dużą
    >mikrofalówkę. Nalewamy wodę (zimną), włączamy zasilanie i po kilku
    >minutach cała woda w wannie jest cieplutka (kwestia tylko mocy). Uwaga:
    >wchodzić do łazienki dopiero po wyłączeniu magnetronu.

    Ale z tymi promiennikami to chodziło chyba jednak o te od grilla, nie
    o magnetron :-) Z podobnych rozwiązań, możnaby ze starych drukarek
    laserowych wygrzebać lampy halogenowe z fuserów (tak z 15-20szt.),
    pomalować dno wanny na czarno i podgrzewać :-)