  • 11. Data: 2009-11-16 11:37:47
    Temat: Re: szukam schematu restartera do sieci LAN
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    > Kiedyś popełniłem restarter krzyzowy do serwerowni, jak nie działa jeden
    > serwer dostajesz się przez drugi. Opublikowałem w sieci schemat i płytke
    > i oprogramowanie na linuksie. Działa bez problemów juz 2 lata, poprzez
    > USB serwerów. Poszukaj w googlach na grupie "sieci".
    > Publikacja jest na serwerze ale nie pamietam w tym momencie linku.
    > Jutro poszukam.

    Znalazłem http://lc.yum.pl/reseter/reseter.htm
    powodzenia
    AK

  • 12. Data: 2009-11-16 21:36:49
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Szukam schematu urzadzenia, ktore podłącze do sieci LAN i:
    > - w przypadku braku połączenia z wybranym IP, lub na żądanie zostanie
    > odcięte na np 20 s zasilanie

    Może nie na 20s ale programator dobowy z hipermarketu odetnie na 15 minut -
    jak o 4 w nocy to chyba nie problem?

    Feromon

  • 13. Data: 2009-11-16 22:45:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Feromon pisze:

    > Może nie na 20s ale programator dobowy z hipermarketu odetnie na 15
    > minut - jak o 4 w nocy to chyba nie problem?

    Programator elektroniczny droższy od mechanicznego dosłownie o 5-10 zł
    można ustawić z dokładnością do minuty. Czyli będzie minuta przestoju.
    Chyba wystarczy?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2009-11-16 22:49:56
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Tu jest cos prostszego http://milea.pl/pl/wlan-faq/howto/reseter/

  • 15. Data: 2009-11-17 17:19:01
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl>

    > Programator elektroniczny droższy od mechanicznego dosłownie o 5-10 zł
    > można ustawić z dokładnością do minuty. Czyli będzie minuta przestoju.
    > Chyba wystarczy?

    No ale to nie jest w przypadku braku połączenia lub na żądanie. Wydaje się,
    że takie odcięcie łatwo można zrobić przekaźnikiem sterowanym z komputera,
    który w sieci pracuje.

  • 16. Data: 2009-11-17 17:23:57
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl>

    > Tu jest cos prostszego http://milea.pl/pl/wlan-faq/howto/reseter/

    O to to. Natomiast widzę mankament tego rozwiązania w postaci konieczności
    dostarczenia skądś zasilania i jeszcze sterowanie portem lpt utrudniające
    stworzenie rozwiązania dla Windows np.

  • 17. Data: 2009-11-18 11:40:05
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > O to to. Natomiast widzę mankament tego rozwiązania w postaci konieczności
    > dostarczenia skądś zasilania i jeszcze sterowanie portem lpt utrudniające
    > stworzenie rozwiązania dla Windows np.

    jaki problem... ja to robilem w oparciu o rs232 - latwa konfiguracja i
    tanio... bo nie potrzeba zadnych drogich elementow, latwosc napisania
    sterownikow i wogole
    1.optotriak - taniej niz przez przekaznik... ale czy lepiej?
    2. jakis licznik i gotowe ;)

    Rf

  • 18. Data: 2009-11-18 12:34:59
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Rafal(sxat)" <g...@o...pl.usunto>

    .usunto -> .invalid

    > jaki problem... ja to robilem w oparciu o rs232 - latwa konfiguracja i
    > tanio... bo nie potrzeba zadnych drogich elementow, latwosc napisania
    > sterownikow i wogole

    No właśnie o tym myślę, że prędzej RS niż LPT

    > 1.optotriak - taniej niz przez przekaznik... ale czy lepiej?
    > 2. jakis licznik i gotowe ;)

    Licznik ?

  • 19. Data: 2009-11-18 12:53:31
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    op23 pisze:

    > Użytkownik "Rafal(sxat)" <g...@o...pl.usunto>
    >
    > .usunto -> .invalid

    > No właśnie o tym myślę, że prędzej RS niż LPT

    > Licznik ?

    Każde rozwiązanie jest dobre jak sie sprawdza w praktyce (USB->Paralel
    pracuje 2 lata). W moim przypadku zdecydowało to ze moduł USB->Paralel
    ma zatrzask i pewnie zachowuje sie w chwili włączenia. Pewnie że
    próbowałem LPT ale na LPT zdarzały mi sie stany nie pewne podczas
    restartu serwera oraz przesądził fakt zasilania dwóch urządzeń (kanałów)
    z portu USB. Ponieważ każdy moduł USB pracuje na swoim serwerze
    zasilanie jest związane z tym serwerem który pracuje. Optoizolacja na
    transoptorach i w wyniku tego potrzebne jest tylko jedno zasilanie do
    części wykonawczej przekaźników. Po tej stronie może być wspólne dla obu
    kanałów.
    Tak wiec trochę korzyści w tym rozwiązaniu chyba, jest.
    pozdr
    AK