-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: "Zygmunt M. Zarzecki"
<z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Date: Sat, 02 Jan 2010 15:53:34 +0100
Organization: male zet
Lines: 50
Message-ID: <hhnl49$oiu$1@news.interia.pl>
References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
<hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
<hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
<4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
<hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
<hhnihd$l4n$3@news.interia.pl> <hhnlc9$3jj$1@news.mm.pl>
Reply-To: z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com
NNTP-Posting-Host: apn-77-112-12-53.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.interia.pl 1262442441 25182 77.112.12.53 (2 Jan 2010 14:27:21 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jan 2010 14:27:21 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <hhnlc9$3jj$1@news.mm.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.4) Gecko/20091017
SeaMonkey/2.0
X-Authenticated-User: zyga % interia+pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243474
[ ukryj nagłówki ]
>>>>> a skąd w ogole pomysł, ze większy silnik musi więcej palic.
>>>>
>>>> Z fizyki.
>>>
>>> a do spalania potrzebna jest pojemność czy wykorzystywana moc?
>>> Jesli mały silnik ma 100KM i powiedzmy wykorzystujesz go w 50% to
>>> większy silnik o mocy 200KM przy podobnej dynamice będzie
>>> wykorzystywał 25%
>>> Zużycie paliwa nie bedzie sie specjalnie różniło od siebie*
>>>
>>> (*) oczywiście mówimy o normalnym ruchu, a nie jakiej mocno dynamicznej
>>> jeździe.
>>
>> Opory w tym większym silniku będą większe, czyli spali więcej.
>> Zakładając te same warunki.
>>
>> Poza tym porównywanie mocą zamiast momentem to takie sobie jest.
>
> Ile wieksze?
Policz, zmierz.
> Jaki procentowo udzial beda mialy opory silnika w calkowitym oporze przy
> poruszaniu sie pojazdu?
Zmierz.
> Czy sa jakies roznice w sprawnosci silnikow o wiekszej i mniejszej
> pojemnosci skokowej?
To zależy, generalnie, silniki wysokoobrotowe palą mniej.
> Czy pojemnosc skokowa ma wplyw na wielkosc oporow?
Oczywiście!
Przecież to oczywiste.
Większa powierzchnia tarcia, większe masy podzespołów. Zapewne
znajdziesz zaraz wyjątek.
> Umiesz odpowiedziec na te pytania?
Ty się mnie pytasz? Egzamin albo ankietę sobie robisz?
BTW generalnie najlepsze są silniki o pojemności 2.5-3l.
Biorąc pod uwagę wszystko. Są po prostu najbardziej optymalne.
zyga
--
--force --nodeps --all
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.10 16:31 Kuba \(aka cita\)
- 02.01.10 16:32 Bydlę
- 02.01.10 16:36 Kuba \(aka cita\)
- 02.01.10 16:39 Karolek
- 02.01.10 17:16 Jurand
- 02.01.10 17:29 Jurand
- 02.01.10 17:30 Jurand
- 02.01.10 17:31 Kuba \(aka cita\)
- 02.01.10 17:48 Zygmunt M. Zarzecki
- 02.01.10 17:49 Kuba \(aka cita\)
- 02.01.10 17:50 Kuba \(aka cita\)
- 02.01.10 17:51 Zygmunt M. Zarzecki
- 02.01.10 17:54 Karolek
- 02.01.10 18:11 Bydlę
- 02.01.10 18:38 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=