eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcieRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
    From: "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Sat, 02 Jan 2010 15:53:34 +0100
    Organization: male zet
    Lines: 50
    Message-ID: <hhnl49$oiu$1@news.interia.pl>
    References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
    <hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
    <hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
    <hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
    <hhnihd$l4n$3@news.interia.pl> <hhnlc9$3jj$1@news.mm.pl>
    Reply-To: z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com
    NNTP-Posting-Host: apn-77-112-12-53.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.interia.pl 1262442441 25182 77.112.12.53 (2 Jan 2010 14:27:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jan 2010 14:27:21 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hhnlc9$3jj$1@news.mm.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.4) Gecko/20091017
    SeaMonkey/2.0
    X-Authenticated-User: zyga % interia+pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243474
    [ ukryj nagłówki ]


    >>>>> a skąd w ogole pomysł, ze większy silnik musi więcej palic.
    >>>>
    >>>> Z fizyki.
    >>>
    >>> a do spalania potrzebna jest pojemność czy wykorzystywana moc?
    >>> Jesli mały silnik ma 100KM i powiedzmy wykorzystujesz go w 50% to
    >>> większy silnik o mocy 200KM przy podobnej dynamice będzie
    >>> wykorzystywał 25%
    >>> Zużycie paliwa nie bedzie sie specjalnie różniło od siebie*
    >>>
    >>> (*) oczywiście mówimy o normalnym ruchu, a nie jakiej mocno dynamicznej
    >>> jeździe.
    >>
    >> Opory w tym większym silniku będą większe, czyli spali więcej.
    >> Zakładając te same warunki.
    >>
    >> Poza tym porównywanie mocą zamiast momentem to takie sobie jest.
    >
    > Ile wieksze?

    Policz, zmierz.

    > Jaki procentowo udzial beda mialy opory silnika w calkowitym oporze przy
    > poruszaniu sie pojazdu?

    Zmierz.

    > Czy sa jakies roznice w sprawnosci silnikow o wiekszej i mniejszej
    > pojemnosci skokowej?

    To zależy, generalnie, silniki wysokoobrotowe palą mniej.

    > Czy pojemnosc skokowa ma wplyw na wielkosc oporow?

    Oczywiście!
    Przecież to oczywiste.
    Większa powierzchnia tarcia, większe masy podzespołów. Zapewne
    znajdziesz zaraz wyjątek.

    > Umiesz odpowiedziec na te pytania?

    Ty się mnie pytasz? Egzamin albo ankietę sobie robisz?

    BTW generalnie najlepsze są silniki o pojemności 2.5-3l.
    Biorąc pod uwagę wszystko. Są po prostu najbardziej optymalne.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: