eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcieRe: szukam auta - mocnego RWD - doradĽcie
  • Data: 2010-01-02 19:41:56
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradĽcie
    Od: "Przembo" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    *Jurand* napisal(a) w news:hhnrej$cmj$1@inews.gazeta.pl:
    > Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > news:hhnkkp$4g8$1@news.onet.pl...
    >> *Jurand* napisal(a) w news:hhnib9$99p$1@inews.gazeta.pl:
    >>>> Co do oporow wewnetrznych silnika masz niewatpliwie racje, co do masy
    >>>> pojazdu przwaznie tez. Pomijasz jednak istotny aspekt, inaczej operuje
    >>>> sie gazem pojazdem o slabym silniku, a inaczej mocnym.
    >>>> Pod jakim katem analizujemy spalanie? Pod katem minimalnego mozliwego,
    >>>> czy moze bardziej interesuje nas jednakowa dynamika jazdy.
    >>> Przecież było napisane - "Pojeździj kiedyś mocniejszym silnikiem o
    >>> większej pojemności w tym samym tempie co tą swoją motorynką".
    >>> Czyli jeździmy mocniejszym autem w tempie słabszego.
    >> Nie do konca zrozumiales moje intencje. Ja wiem pod jakim katem mamy to
    >> porownac... Ale po ostatnim zdaniu w tej czesci widze ze dalej piszesz o
    >> oszczednej jezdzie slabszym, a co za tym idzie _minimalne_ spalanie
    >> malego silnika!
    >> Ja sadze ze Kubie chodzilo o jazde slabym w tempie mocniejszego.
    > Masz problem w zrozumieniu zdania "Pojeździj kiedyś mocniejszym
    > silnikiem o większej pojemności w tym samym tempie co tą swoją
    > motorynką"? Coś wytłumaczyć?

    Tak, wytlumacz mi sens tego porownania. Ale widze ze zakladasz niemal
    ecodriving w pierdzidelku... tu niestety wiekszy silnika przegra, ale jak to
    sie ma do jazdy na co dzien?
    Jest to napisane nie do konca precyzyjnie i jak widze nie dajesz sie
    naprowadzic, zapytaj moze Kube o kontekst.
    Mnie slabizna palila do 10l LPG w trasie przy przelotowej 140pkh (310km w
    2,5h wiec srednia wyszla ladna - srodek nocy), w miescie palil 11 l LPG.
    Lanos 1.5 100KM palil 7l noPB... tylo to sa ekstrema i trzeba jechac z
    niezlym samozaparciem by to spalanie utrzymac. Z utrzymanie spalania w
    mocniejszym aucie nie mam problemu bo nie odczuwam braku mocy na kazdym
    kroku.
    Jak bede chcial to 525 spali moze 13l LPG, jak poupalam to z pewnoscia 25l
    przekrocze.
    W slabym moglem miec 11 l LPG, a wychodzilo wiecej... a mozliwosci silnika
    znacznie mniejsze. Ja chrzanie male silniczki ktore wciagna nawet te radosne
    12l LPG jak moge miec cos co w razie potrzeby jedzie i ode mnie zalezy czy
    spali 13, 15 czy 25+ l LPG.

    Ogladalasz TG? bylo tam porownanie spalania Priusa i mocnego BMW, oba auta
    jechaly jednakowo, ale jeden jechal na granicy mozliwosci drugi sie wlokl.
    Pewnie wiesz ktory spalil wiecej. Ja mocnym jezdze spokojnie delikatnie, ale
    zeby miec to tempo slabym musialem cisnac, odwracajac to jezdze mocniejszym
    z ta sama dynamika co slabym i spalanie pozostalo bez zmian.
    Dynamika jazdy taka sama, a kilkakrotnie mocniejsze auto okazalo sie
    oszczedniejsze.

    Pozdr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: