  • Data: 2013-07-20 20:43:20
    Temat: Re: swietlowka w lazience
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 20 Jul 2013 11:08:52 -0500, A.L. napisał(a):
    > Swietlowka kupiona z 10 lat temu, swieci do dzis, bez problemu.
    > Kosztowala doc 15 owczesnych dolarow. Dzis podelko z szescioma
    > kosztuje dolarow 5. Swieca pare meisiecy.
    > Myzle ze to sprawa "unowoczesnionego procesu produkcyjnego". Oraz tego
    > ze ktos sie puknal w glowe: jak zarowk isie beda swiecic po 15 lat, to
    > z czego beda zyli ci co robie zarowki?

    Ale 2 lata, po ktorych klient ma prawo do zwrotu pieniedzy, to chyba
    nie jest wlasciwy cel. No ale moze rzadko sie trafiaja tacy wariaci co
    przechowuja paragony :)
    No i zauwaz ze wiecej zarobi na jednej za 15$, niz na dwoch pudelkach
    po 5$.

    IMO - glownie zaszkodzila "chinczykizacja". Ma byc tanio, to jest, co
    kogo jakosc obchodzi.
    Ale jakosc sie poprawia i staje akceptowalna, a z drugejh strony jak
    mam w sklepie swietlowke markowa za 40zl, niemarkowa za 12zl,
    i zestaw 5 za 20zl ... to mi sie bolszewik odzywa i uwazam ze ktos tu
    chce mnie okrasc :-)

    > P.S> A w lazience rzeczywiscie swieca krocej. Nie wiem dlaczego. Moze
    > im para szkodzi? Ale jak?

    Wlaczenia im szkodza. Powinny byc elektrody podgrzane, dopiero
    przylozone wysokie napiecia. Start na zimno rozpyla pokrycie elektrod.
    O tym wiadomo od czasow klasycznych rur, ale elektronika kompaktowych
    na 2 tranzystorach podgrzewa w minimalnym stopniu.
    Sa uklady scalone do swietlowek, ale widac za drogie, bo chyba nikt
    nie stosuje. Moze w porzadnych statecznikach do duzych rur ..

    A w lazience zapalen nie brakuje. No i zywotnosc krotsza niz w pokoju
    gdzie sie zapala raz dziennie.

    No i klient tez woli swiatlo ktore zapala sie od razu a nie czeka
    sekunde. Nawiasem mowiac to widzialem takie z "szybkim startem", ale
    nie wiem co warte.

    J.