  • 111. Data: 2011-05-22 11:00:00
    Temat: Re: święte krowy
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > też mi się tak zdaje, ale spróbować trzeba...

    Tylko, że ty jesteś z tych co zdają trywialne pytania na które
    przeciętnie inteligentna osoba może sobie odpowiedzieć przez googla. Jak
    ty zamierzasz pomagać innym?

    MD

  • 112. Data: 2011-05-22 11:04:28
    Temat: Re: Swięte krowy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 11:38:13 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Marek,
    >[...]
    >
    >Jakoś nie miałem problemów z używaniem polskich liter w Taswordzie.
    >Łącznie z ich drukowaniem.

    Tasword byl na .. tylko na Spectrum (i kompatybilnego timexa) ?

    No i co z tym drukowaniem - bo Spectrum to dwie drukarki oblugiwalo
    :-)

    J.

  • 113. Data: 2011-05-22 11:19:21
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@b...com> napisał w
    wiadomości news:irahuv$7qn$1@news.onet.pl...

> [...]
    > potem nie mial kontaktu z innymi komputerami niz pc i nie przerabial
    > problemow zwiaznych z 29 "standardami" polskich znakow.

    Jestem informatykiem od 1979 roku i bardzo dobrze wiem,
    że już w latach 80-tych nie było systemu na którym nie
    występowały polskie znaki diakrytyczne. Począwszy od
    Odry, Riada i na kopii PDP.

    > 2. Z maila i usenetu zaczal korzystac pozno, w srodowisku nie zwiazanym z
    > informatyka.
    >
    > 3. Jest narodowcem zwolenikiem PiSu i walczy do upadlego o jakies smieszne
    > oznaki polskosci.

    Takie same oznaki wykazują Grecy, Hiszpanie, Bułgarzy, Rosjanie,
    Turcy, Chińczycy, Japończycy....

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 114. Data: 2011-05-22 11:20:32
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-22 10:36, Marek Borowski pisze:

    > Dla mnie ulomnoscia jest fakt iz ktos nie potrafi normanie czytac tekstu
    > bez polskich znakow.

    Czytać też daje się teksty pisane przez Stokrotkę (nowa ortografia). Ale
    ułomnością jest pisanie przez kogoś w sposób wymagający włączania
    translatora w głowie. Jak ktoś zmusza mnie do tłumaczenia z polskawego
    na polski to muszę mieć silny powód żeby go czytać. Zazwyczaj wolę go
    olać skoro on mnie olewa nie starając się napisać poprawnie.

> [...]
    > potem nie mial kontaktu z innymi komputerami niz pc i nie przerabial
    > problemow zwiaznych z 29 "standardami" polskich znakow.

    Miałem do czynienia z ZX81, Spektrum, Commodore, komputerami z CPM. Nie
    używam polskich liter w pisanych programach czy w nazwach plików. Jednak
    brak polskich liter w zwykłych tekstach pisanych, na fakturach czy w
    listach był dla mnie zawsze czymś siermiężnym na co się nie powinniśmy
    się godzić. Wkurza mnie to, że wysyłając do kogoś sms piszę bez pliterek
    bo nigdy nie wiem czy nie pojawią się u odbiorcy krzaczki.

    > 2. Z maila i usenetu zaczal korzystac pozno, w srodowisku nie zwiazanym
    > z informatyka.

    Myślisz, że każdy używający związany z informatyką jest nolajfem?

    > 3. Jest narodowcem zwolenikiem PiSu i walczy do upadlego o jakies
    > smieszne oznaki polskosci.

    Uważasz, że PiSanie poprawnie po polsku to śmieszna oznaka polskości
    charakterystyczna dla wyborców PiS :)
    Napisz jeszcze jakąś swoją mądrość. Szkoda że p.r.h.n zdechł bo mogliby
    się też inni pośmiać.

    MD

  • 115. Data: 2011-05-22 11:22:49
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > czy Ktoś może poprosić Romana o skasowanie mnie z KF
    > już się nie będę odzywał.

    Jeśli się nie będziesz odzywał to po co ma cię wyciągać z kubła? Gdy
    zaczniesz pisać z sensem to wyślemy do niego podanie w twojej sprawie :)
    Nie trać nadziei i pracuj nad sobą.

    MD

  • 116. Data: 2011-05-22 12:07:24
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 22-05-2011 13:20, Mario wrote:

    > Czytać też daje się teksty pisane przez Stokrotkę (nowa ortografia). Ale
    Zaciekawil mnie ten temat, juz wiem o co chodzi. Tez mam problemy z
    czytaniem tekstow wg. nowej ortografi ale z logicznie nic nie mozna temu
    pomyslowi zarzucic. Jaki jest sens (poza przyzwyczajeniem) uzywaniem
    kilku zapisow tej samej gloski ?

    > ułomnością jest pisanie przez kogoś w sposób wymagający włączania
    > translatora w głowie. Jak ktoś zmusza mnie do tłumaczenia z polskawego
    Widzisz ja zakladam iz media elektroniczne sa/byly uzywane przez ludzi
    ktorzy nie musza "wlaczac" translatora, po prostu przychodzi im to
    automatycznie. (tak jak mi).

> [...]
    > się godzić. Wkurza mnie to, że wysyłając do kogoś sms piszę bez pliterek
    > bo nigdy nie wiem czy nie pojawią się u odbiorcy krzaczki.

    Czyli widzisz problem. To czemu nie zaakcetowac najprostszego
    rozwiazania i po prostu nie przyzwyczaic sie do ich braku ?
    Szczerze powiedziawszy to ja nigdy nie mialem problemow z ich brakiem -
    tekst byl tak samo czytelny. W pismach papierowych uzywam pl-krzakow bo
    wiem iz ich obiorca moze byc rozny. Co mediow elektroniczych to juz
    pisalem. To tak samo jak forma ty i pan. Pierwsza powszechnie uzywana w
    internecie druga w urzedach.

    > Myślisz, że każdy używający związany z informatyką jest nolajfem?

    Teraz juz niestety nie. Bardzo malo jest pasjonatow, wiekszosc pracuje w
    tej branzy z checi zyskow. Szkoda.

    > Uważasz, że PiSanie poprawnie po polsku to śmieszna oznaka polskości
    > charakterystyczna dla wyborców PiS :)
    Mozna byc wyciagnac taki wniosek :-) ale jest to nadinteretacja.

    Dalem sie wciagnac w dyskusje na temat nie zwiazany z tematyka grupy i
    sadze iz najwyzsza pora ja zakonczyc. NTG.

    Pozdr

    Marek

  • 117. Data: 2011-05-22 12:27:59
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-22 14:07, Marek Borowski pisze:

> [...]
    > Widzisz ja zakladam iz media elektroniczne sa/byly uzywane przez ludzi
    > ktorzy nie musza "wlaczac" translatora, po prostu przychodzi im to

    Pisanie niechlujne w tym nie stosowanie polskich liter, bądź stosowanie
    ich błędnie (np "ó" zamiast "u", czy "rz" zamiast "ż") jest według mnie
    brakiem kultury bo zmusza czytającego do poprawiania w myślach
    piszącego. Każda niewłaściwa litera czy błąd ortograficzny tworzy u
    czytającego pewien niewielki dyskomfort. Jest to po prostu zderzanie się
    z brzydotą w czytanym tekście. To że ty nie widzisz tej brzydoty nie
    oznacza, że jesteś wyżej ewolucyjnie tylko że że zatraciłeś poczucie
    estetyki. Może nie przeszkadza ci też obity tynk na klatce i zaszczana
    winda. Twój wybór. Ale niesłusznie takie stępienie wrażliwości uważasz
    za zaletę.

    > Czyli widzisz problem. To czemu nie zaakcetowac najprostszego
    > rozwiazania i po prostu nie przyzwyczaic sie do ich braku ?

    Bo niegrzecznie jest pisać np "Wesolych Swiat". A jak napiszę "Skad
    wrociles?" to już w ogóle szczypie w oczy.

> [...]
    > wiem iz ich obiorca moze byc rozny. Co mediow elektroniczych to juz
    > pisalem. To tak samo jak forma ty i pan. Pierwsza powszechnie uzywana w

    No ale muszę cię zmartwić bo powszechnie przyjętym sposobem pisania w
    necie jest właśnie pisanie z użyciem polskich liter. Ludzie lubią
    cieszyć się ich obecnością w tekstach i obecność osobników zakłócających
    tę przyjemność jest przykrym zgrzytem.

    > Teraz juz niestety nie. Bardzo malo jest pasjonatow, wiekszosc pracuje w
    > tej branzy z checi zyskow. Szkoda.

    Nie pasjonaci tylko właśnie nolajfy które w relacjach z innymi ludźmi
    chcieliby stosować te same sposoby co w komunikacji z maszyną.

    Zgoda.

    MD

  • 118. Data: 2011-05-22 12:49:52
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 22 May 2011 10:36:24 +0200, Marek Borowski
    <m...@b...com> wrote:
> [...]
    > potem nie mial kontaktu z innymi komputerami niz pc i nie przerabial
    > problemow zwiaznych z 29 "standardami" polskich znakow.

    Lata 80-te to nie jest początek informatyki w Polsce.

    Swoją pracę magisterską napisałem na 8-bitowym Atari - o dziwo, z
    polskimi znakami na ekranie i wydruku (chociaż sam je musiałem
    dorobić).
    Problemy z kodowaniem przerabiałem (przerabiałem też, dosłownie,
    generatory znaków w igłówkach i sterownik do ChiWritera).
    Brak polskich znaków był przez wszystkich współpracowników
    postrzegany jako ułomność, tolerowana w wersji roboczej, ale
    niedopuszczalna "na pokaz".

    > 2. Z maila i usenetu zaczal korzystac pozno, w srodowisku nie zwiazanym
    > z informatyka.

    Początek lat 90-tych, uczelniana pracownia komputerowa, w której
    prowadziłem zajęcia z tzw. "informatyki" - chyba się bardzo nie
    spóźniłem...?

    > 3. Jest narodowcem zwolenikiem PiSu i walczy do upadlego o jakies
    > smieszne oznaki polskosci.

    Dla mnie śmieszne (i straszne) jest zaprzeczanie własnemu dziedzictwu
    kulturowemu i wychwalanie idei "zjednoczenia" narodów poprzez
    niszczenie różnic pomiędzy nimi. No, ale pamiętam hasła
    internacjonalizmu i bratniej współpracy pomiędzy narodami...

    Żeby nie było całkiem off-topic - potrafię "zawatować" bezpiecznik i
    doprowadzić do garażu prąd poskręcanymi w palcach kawałkami przewodu
    znalezionego w piwnicy. Ale traktuję to jako "dirty hack", prowizorkę
    zrobioną tam, gdzie nie ma innego wyjścia, a nie wychwalam jako
    świetne rozwiązanie, bo proste i tanie. Nie twierdzę też, że
    ułomnością jest brak tej umiejętności.

    Artur Stachura

  • 119. Data: 2011-05-22 15:11:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 12:49:52 +0000 (UTC), Artur Stachura wrote:
> [...]
    >Problemy z kodowaniem przerabiałem (przerabiałem też, dosłownie,
    >generatory znaków w igłówkach i sterownik do ChiWritera).

    No wlasnie - sam przerabialem. Zadanie dla informatykow, "zwykly
    czlowiek" mial znikome szanse.

    >Brak polskich znaków był przez wszystkich współpracowników
    >postrzegany jako ułomność, tolerowana w wersji roboczej, ale
    >niedopuszczalna "na pokaz".

    Zalezy do czego - w publikacji oczywiscie niedopuszczalne,
    w krotkim roboczym e-mailu - czemu nie.

    J.

  • 120. Data: 2011-05-22 15:18:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 13:19:21 +0200, Krzysztof Tabaczyński wrote:
    >Jestem informatykiem od 1979 roku i bardzo dobrze wiem,
    >że już w latach 80-tych nie było systemu na którym nie
    >występowały polskie znaki diakrytyczne. Począwszy od
    >Odry, Riada i na kopii PDP.

    Hm, nie myslisz sie ?
    Riad i PDP to raczej cyrylice mialy, Odra z kolei miala 6 bit na znak.

    Byc moze na polskie potrzeby zaczeli robic jakies przerobki.

    >Takie same oznaki wykazują Grecy, Hiszpanie, Bułgarzy, Rosjanie,
    >Turcy, Chińczycy, Japończycy....

    I oni sie przyzwyczaili ze w paszportach maja alfabet lacinski z
    rozszerzeniami.
    Niemcy zdazyli nawet ortografie zmienic i umlauty skasowac .. ale
    zanim sie przyjelo to MS sie dostosowal ;-)

    J.