    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Swięte krowy
    Date: Sun, 22 May 2011 14:27:59 +0200
    <4dd4f4a3$0$2502$65785112@news.neostrada.pl> <ir2tlv$b4c$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <ir3mlf$lkb$1@news.onet.pl>
    <ir3ntq$q6v$3@news.onet.pl> <ir3si5$jan$1@news.onet.pl>
    <s...@b...pl>
    <5...@p...pl>
    <i...@4...com>
    <7...@p...pl> <ir964p$evn$2@news.onet.pl>
    <ir97vv$nd3$1@news.onet.pl> <irahuv$7qn$1@news.onet.pl>
    <irarid$b9f$1@news.onet.pl> <irauai$lsa$1@news.onet.pl>

    W dniu 2011-05-22 14:07, Marek Borowski pisze:

    > Zaciekawil mnie ten temat, juz wiem o co chodzi. Tez mam problemy z
    > czytaniem tekstow wg. nowej ortografi ale z logicznie nic nie mozna temu
    > pomyslowi zarzucic. Jaki jest sens (poza przyzwyczajeniem) uzywaniem
    > kilku zapisow tej samej gloski ?

    > Widzisz ja zakladam iz media elektroniczne sa/byly uzywane przez ludzi
    > ktorzy nie musza "wlaczac" translatora, po prostu przychodzi im to
    > automatycznie. (tak jak mi).

    Pisanie niechlujne w tym nie stosowanie polskich liter, bądź stosowanie
    ich błędnie (np "ó" zamiast "u", czy "rz" zamiast "ż") jest według mnie
    brakiem kultury bo zmusza czytającego do poprawiania w myślach
    piszącego. Każda niewłaściwa litera czy błąd ortograficzny tworzy u
    czytającego pewien niewielki dyskomfort. Jest to po prostu zderzanie się
    z brzydotą w czytanym tekście. To że ty nie widzisz tej brzydoty nie
    oznacza, że jesteś wyżej ewolucyjnie tylko że że zatraciłeś poczucie
    estetyki. Może nie przeszkadza ci też obity tynk na klatce i zaszczana
    winda. Twój wybór. Ale niesłusznie takie stępienie wrażliwości uważasz
    za zaletę.

    > Czyli widzisz problem. To czemu nie zaakcetowac najprostszego
    > rozwiazania i po prostu nie przyzwyczaic sie do ich braku ?

    Bo niegrzecznie jest pisać np "Wesolych Swiat". A jak napiszę "Skad
    wrociles?" to już w ogóle szczypie w oczy.

    > Szczerze powiedziawszy to ja nigdy nie mialem problemow z ich brakiem -
    > tekst byl tak samo czytelny. W pismach papierowych uzywam pl-krzakow bo
    > wiem iz ich obiorca moze byc rozny. Co mediow elektroniczych to juz
    > pisalem. To tak samo jak forma ty i pan. Pierwsza powszechnie uzywana w
    > internecie druga w urzedach.

    No ale muszę cię zmartwić bo powszechnie przyjętym sposobem pisania w
    necie jest właśnie pisanie z użyciem polskich liter. Ludzie lubią
    cieszyć się ich obecnością w tekstach i obecność osobników zakłócających
    tę przyjemność jest przykrym zgrzytem.

    > Teraz juz niestety nie. Bardzo malo jest pasjonatow, wiekszosc pracuje w
    > tej branzy z checi zyskow. Szkoda.

    Nie pasjonaci tylko właśnie nolajfy które w relacjach z innymi ludźmi
    chcieliby stosować te same sposoby co w komunikacji z maszyną.

    Zgoda.

    MD