  • 41. Data: 2018-12-17 16:06:33
    Temat: Re: suweren nie rokuje
    Od: j...@j...org

    On Monday, December 17, 2018 at 8:27:42 PM UTC+9, Liwiusz wrote:

    > Mógł, ale nie zabił, bo zastosował się do przepisów.

    Nie zastosował się do przepisów. Nie dostosował prędkości do warunków jazdy,
    rozjechał dziecko na pasach.

    > Po prostu pech.

    Nie, po prostu noga na gazie w niebezpiecznym miejscu, zamiast na hamulcu.

  • 42. Data: 2018-12-17 16:07:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 16:03, j...@j...org pisze:

    > Serio? Może jeszcze tamte pasy powinni na tęczowo pomalować, bo te były zbyt mało
    widoczne?

    Myślę, że przejście kierowca widział i nie tu leży problem.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2018-12-17 16:08:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 16:06, j...@j...org pisze:

    > Nie zastosował się do przepisów. Nie dostosował prędkości do warunków jazdy,
    rozjechał dziecko na pasach.

    To jest błędna argumentacja "post factum" - "był wypadek, więc nie
    dostosował".

    > Nie, po prostu noga na gazie w niebezpiecznym miejscu, zamiast na hamulcu.

    Nie wiesz, czy miał nogę na gazie.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2018-12-17 16:24:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 12:27, Liwiusz pisze:

    > Mógł, ale nie zabił, bo zastosował się do przepisów. Po prostu pech. I
    > niekonsekwencja przepisów - parkować nie można przy przejściu, bo się
    > zasłania widok, ale zatrzymać się już można.

    Nie można się zatrzymywać.

    Art. 49 pkt 2 PORD:

    Zabrania się zatrzymania pojazdu:

    2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na
    drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za
    tym przejściem lub przejazdem;

    Niestety, coraz większa ilość tumanów nagle zatrzymuje się przed samym
    przejściem, na którym nie ma pieszych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 45. Data: 2018-12-17 16:30:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 16:24, Adam pisze:

    > Nie można się zatrzymywać.
    >
    > Art. 49 pkt 2 PORD:
    >
    > Zabrania się zatrzymania pojazdu:

    Można, bo tutaj nie mielibyśmy do czynienia z zatrzymaniem, jako że
    zatrzymanie nie może wynikać z warunków drogowych.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2018-12-17 17:09:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 16:24, Adam pisze:

    > Niestety, coraz większa ilość tumanów nagle zatrzymuje się przed samym
    > przejściem, na którym nie ma pieszych.

    Skoro nie ma pieszych, to skąd piesi? Sam jesteś tuman.

    Shrek

  • 47. Data: 2018-12-17 17:10:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 16:07, Liwiusz pisze:

    > Myślę, że przejście kierowca widział i nie tu leży problem.

    Problem leży w tym, że przejście widział, ale mu do łba nie przyszło, że
    jednak nie w całości.

    Shrek

  • 48. Data: 2018-12-17 17:17:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 17:10, Shrek pisze:

    > Problem leży w tym, że przejście widział, ale mu do łba nie przyszło, że
    > jednak nie w całości.

    Czasem chciałbym zobaczyć, jak jeżdżą ci grupowi "wszystkoprzewidujący" :)

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2018-12-17 17:36:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 17:17, Liwiusz pisze:

    > Czasem chciałbym zobaczyć, jak jeżdżą ci grupowi "wszystkoprzewidujący" :)

    A czego spodziwasz się zobaczyć? Ja jak nie widzę całości przejścia i
    okolic to zwalniam do 20-30 (w mieście) i trudno. Jak widzę piszych to
    przepuszczam (o ile mam przecucie graniczące z pewnością, że ten na
    sąsiednim pasie ogarnia). I tyle. Czy zdarzyło mi się, że mnie obecność
    pieszego zaskocztyła? Ze trzy czy cztery razy, tyle że nie zwala winy na
    unnych - dałem dupy i tyle. Szczescie, że bez skutków. Mi i ze dwa razy
    samego przejścia nie zauważyłem (raz w zabudowanym).

    Shrek

  • 50. Data: 2018-12-17 17:40:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 17:36, Shrek pisze:

    > A czego spodziwasz się zobaczyć? Ja jak nie widzę całości przejścia i
    > okolic to zwalniam do 20-30 (w mieście) i trudno.

    Jakby ci ten dzieciak wybiegł przy tych 20-30, to byś miał na sobie taki
    sam lincz w internecie.

    --
    LIwiusz