  • 1. Data: 2011-12-09 12:14:07
    Temat: sterownik urzadzenia programowany przez USB
    Od: "Jarek" <c...@g...pl>

    Witam,

    Poszukuję maksymalnie prostego układu opartego o mikrokontroler, pozwalający
    sterować czterema silnikami krokowymi bipolarnymi w zaprogramowany wcześniej
    sposób. Warunek jest taki, aby można było połączyć go przez port USB z
    laptopem i wgrać sekwencję ruchów silników.

    Generalnie chodzi o to, aby zaprogramować z komputera określoną trasę ruchu
    urządzenia, które powinno następnie działać autonomicznie.

    Co byście polecili?

    Pozdrowienia,
    Jarek

  • 2. Data: 2011-12-13 10:08:56
    Temat: Re: sterownik urzadzenia programowany przez USB
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.12.2011 13:14, schrieb Jarek:
> [...]
    >
    > Generalnie chodzi o to, aby zaprogramować z komputera określoną trasę ruchu
    > urządzenia, które powinno następnie działać autonomicznie.

    Maksymalnie prosty w konstrukcji? Weź sobie mikrokontroler jaki lubisz z
    odpowiednią liczbą portów i międzymordziem USB. Choćby Arduino. A reszta
    zależy od tego, co to za silniki. Bo interface będzie wyglądał nieco
    inaczej dla silniczków swatcha, a inaczej dla siłowników zaworów na
    lotniskowcach. Po drodze jest jeszcze cała paleta od mA do kA i od V do kV.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-12-13 10:43:36
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-13 11:08, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > inaczej dla silniczków swatcha, a inaczej dla siłowników zaworów na
    > lotniskowcach. Po drodze jest jeszcze cała paleta od mA do kA i od V do kV.

    No to chyba nie wszystko. On chce wgrywać sekwencję ruchów. Czyli
    musiałby się zdecydować na jakiś język opisu ruchów i w tym
    mikrokontrolerze dorzucić interpreter tego języka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2011-12-13 10:52:37
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.12.2011 11:43, schrieb Mario:

    > No to chyba nie wszystko. On chce wgrywać sekwencję ruchów. Czyli
    > musiałby się zdecydować na jakiś język opisu ruchów i w tym
    > mikrokontrolerze dorzucić interpreter tego języka.

    Niekoniecznie. Sekwencję ruchów można skompilować na laptopie, a do
    kontrolera wgrywać gotową state machine. Robiłem coś takiego dla jednego
    krokowca z opcją na dwa na MSP430F2013.
    Kwestią jest poziom komplikacji sterownika. Czy są potrzebne mikrokroki,
    czy jest potrzebne sterowanie balistyczne, czy wystarczą same kroki.
    Potrzebny current shaping itd etc. A to wsio zależy od tego, co się chce
    tymi krokowcami napędzać.

    Waldek

  • 5. Data: 2011-12-14 17:54:04
    Od: "Jarek" <c...@g...pl>

> [...]
    > czy jest potrzebne sterowanie balistyczne, czy wystarczą same kroki.
    > Potrzebny current shaping itd etc. A to wsio zależy od tego, co się chce

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Również poszedłem tą drogą i zamówiłem moduł
    Atmega32. To powinno rozwiązać wszystkie moje problemy.

    Pozdrawiam,
    Jarek