  • 1. Data: 2009-02-09 00:55:49
    Temat: sterowanie urządzeniami el. przez PC?
    Od: "onet" <m...@n...pl>

    Witam,

    szukam jakiejś przystawki (może na USB?) dzięki której wykorzystam moje PC
    jako centralę do wentylacji, oświetlenia domu itp
    szukałem na google ale niewiele znalazłem poza urządzeniami na rs232 (nie
    mam takiego portu w kompie)

    pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2009-02-09 23:56:25
    Temat: Re: sterowanie urządzeniami el. przez PC?
    Od: Mario <l...@p...onet.pl>

    onet pisze:
> [...]
    > jako centralę do wentylacji, oświetlenia domu itp
    > szukałem na google ale niewiele znalazłem poza urządzeniami na rs232 (nie

    To użyj przejściówki USB/RS232 tylko nie takiej z Allegro za 10pln.

    MD

  • 3. Data: 2009-02-10 15:23:02
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    onet pisze:
> [...]
    > jako centralę do wentylacji, oświetlenia domu itp
    > szukałem na google ale niewiele znalazłem poza urządzeniami na rs232 (nie

    Na mojej strone masz konwerter USB-RS485, zmieniajac nieco uklad mozesz
    go wykorzystac jako kupa portow IO. W szczegolnosci jesli potrzebujesz
    tylko pare portow to mozesz wykorzystac sam chip FTDI232 lub jego wersje
    rownolegla.

  • 4. Data: 2009-02-10 20:17:01
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "T.M.F." napisał:

> [...]
    > wykorzystac jako kupa portow IO. W szczegolnosci jesli potrzebujesz tylko
    > pare portow to mozesz wykorzystac sam chip FTDI232 lub jego wersje

    a jak komp sie zawiesi to co wtedy?:O)
    dlatego urzywanie kompa w roli sterownika jest troszke niepoważne

  • 5. Data: 2009-02-10 21:58:10
    Od: "Darek R." <d...@p...onet.pl>

    onet pisze:
> [...]
    > jako centralę do wentylacji, oświetlenia domu itp
    > szukałem na google ale niewiele znalazłem poza urządzeniami na rs232 (nie

    http://www.obdev.at/products/avrusb/prjcontrol.html
    A w szczególności:
    http://www.obdev.at/products/avrusb/powerswitch.html
    http://www.ulrichradig.de/home/index.php/avr/usb-rel
    aiskarte

    --
    Pozdrawiam,
    Dariusz Rzońca

  • 6. Data: 2009-02-11 00:54:07
    Od: Madz <k...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 21:17:01 +0100, gargamel napisał(a):

    > a jak komp sie zawiesi to co wtedy?:O)
    > dlatego urzywanie kompa w roli sterownika jest troszke niepoważne

    Dlaczego? W sumie to przypadek pewnego rodzaju awarii, taka sama awaria
    moze dopasc jakis mikrokontroler. Szansa na zawieszenie podobna jak przy
    innym sprzecie (jesli dobrze jest wszystko skonfigurowane i przemyslane).
    Dodatkowo jak ktos chce juz cos bardzo pewnego, to mozna sobie jakis
    zewnetrzny watchdog zmajstrowac. A mozliwosci PC w porownaniu z "golym" uP
    sa nieporownywalnie wieksze. Nawet na glupim windowsie XP w zasadzie
    zawieszalnosc jest znikoma - u mnie restarty/resety ograniczaja sie tylko
    do aktualizacji oraz zaniku zasilania.

    m.

  • 7. Data: 2009-02-11 10:29:07
    Od: Mario <l...@p...onet.pl>

    Madz pisze:

> [...]
    > sa nieporownywalnie wieksze. Nawet na glupim windowsie XP w zasadzie
    > zawieszalnosc jest znikoma - u mnie restarty/resety ograniczaja sie tylko

    Jakie możliwości? Przecież on nie ma portów. Zamiast dawać jakieś porty
    na USB czy i2c lepiej zrobić sterowniczek na Atmelu z przekaźnikami a
    peceta zastosować jako centrum zarządzania komunikujące się przez USB
    bądź USB/RS232. Masz te same możliwości peceta a strona wykonawcza jest
    odporna na zwisy, restartuje się w ułamek sekundy a nie 5 minut.

    MD

  • 8. Data: 2009-02-11 10:51:37
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > a jak komp sie zawiesi to co wtedy?:O)
    > dlatego urzywanie kompa w roli sterownika jest troszke niepoważne

    Hmm Sinumerik? Haidenhain? - ogólnie CNC. Coraz więcej urządzeń, nie tylko
    maszyn, sterowana jest z komputera PC.

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2009-02-11 12:58:58
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Desoft" napisał:
    > Hmm Sinumerik? Haidenhain? - ogólnie CNC. Coraz więcej urządzeń, nie tylko
    > maszyn, sterowana jest z komputera PC.

    tak, ale sterowana w sensie "komunikacji z człowiekiem" za pomocą wygodnej
    klawiatury i monitorka,
    a na sterowanie z PC można sobie pozwolić tylko tam gdzie niezawodność ma
    małe znaczenie

  • 10. Data: 2009-02-11 13:11:31
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Madz" napisał:
    > Dlaczego?

    bo on chce sterować centralką wentylacyjną a wiec wymaganba jest
    niezawodnosć, nice chcesz chyba żeby chłop w nocy sie zadusił bo linux się
    zawiesił, albo spuchły kondensatorki na płycie głównej:O)

    > W sumie to przypadek pewnego rodzaju awarii, taka sama awaria
    > moze dopasc jakis mikrokontroler. Szansa na zawieszenie podobna jak przy
    > innym sprzecie (jesli dobrze jest wszystko skonfigurowane i przemyslane).

    stanowczo przesadziłeś, stabilność PC jest praktycznie żadna, bo tam nie
    masz żadnej kontroli nad oprogramowaniem i sprzętem i nawet restart nie
    zawsze pomoże

    sterowniki na mikrokontrolerach programujesz w asemblerze (całkowita
    kontrola nad kodem), masz rozdzielenie pamięci programu i danych i takei tam
    (całkowita odpornosć na wirusy i błędy)

    uP ma licznik wachdog który kontroluje awarie, a restart trwa pojedyńcze
    sekundy, a nie minuty jak w PC, no i żre pojedyńcze waty energii (a nie
    setki W jak PC) i kosztuje pojedyńcze setki złotych (a nie tysiace jak PC)