  • 61. Data: 2009-02-20 11:59:46
    Temat: Re: sterowanie urządzeniami el. przez PC?
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 16 Feb 2009 20:03:42 +0100,
    gargamel <s...@d...eu> screamed:

    > jądra systemów operacyjnych (czyli to co najważniejsze) pisze sie w
    > asemblerze, całą resztę bajerów w C:O)

    Rozumiem. Sprawdźmy kolejne fakty...

    # tar tvjf linux-source-2.6.26.tar.bz2 |grep -c '\.c$'
    10215
    # tar tvjf linux-source-2.6.26.tar.bz2 |grep -ci '\.S$'
    1005

    Gdyby pisać wszystko w assemblerze, to samo zdebugowanie zajęłoby dużo
    czasu, nie mówiąc o konieczności wynajdowania koła w postaci backtrace.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 12:53:28 user up 11989 days, 0:48, 1 user, load average: 0.99, 0.95, 0.97 ]

    When all else fails manipulate the data.

  • 62. Data: 2009-02-20 21:01:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Artur M. Piwko pisze:

> [...]
    > 10215
    > # tar tvjf linux-source-2.6.26.tar.bz2 |grep -ci '\.S$'

    BTW: Zauważ, że pliki w asemblerze są najczęściej odrębne dla n różnych
    procesorów, natomiast większość z kodu pisanego w C da się odpalić na
    różnych platformach. Dlatego sensowniejsze byłoby obliczenie, ile plików
    w asm i ile w C jest używanych do konkretnej kompilacji jądra Linuxa,
    np. dla x86 ze standardowym zestawem sterowników. Wyjdzie pewnie 20-30x
    więcej plików w C, niż w asm. Przelicz to na liczbę linii kodu...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/