  • 11. Data: 2016-11-08 15:46:46
    Temat: Re: sterowanie światłem w łazience
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-08 o 14:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
    >>> 2- lustro

    > Moc znikoma, ale w lazience jest okno.
    > Wchodzisz - jasno. Ale w lustrze ciemno. Trzeba wyjsc, aby zapalic.
    >
    > Albo - wchodzisz - jeszcze jasno, wchodzisz do wanny, wychodzisz ... a
    > tu juz ciemnawo.
    > A wylacznik na zewnatrz :-(

    Przełącznik schodowy i/lub czujnik zmierzchu&ruchu

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-11-08 16:11:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-07 o 17:04, Cezar pisze:
    > Efekt jest taki że po 5 latach mieszkania dalej się mylę który jest do
    > czego.
    A ja po 10 nie mogę zapamiętać pokręteł od płyty gazowej.
    Ale przyznacie, że konstruktor postarał się o to. :-)

    Kolejność palników:
    12
    34

    Kolejność pokręteł:
    2
    3
    4
    1

    Robert

  • 13. Data: 2016-11-08 16:27:57
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.11.2016 um 14:40 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
    >>> 2- lustro

> [...]
    > Wchodzisz - jasno. Ale w lustrze ciemno. Trzeba wyjsc, aby zapalic.
    >
    > Albo - wchodzisz - jeszcze jasno, wchodzisz do wanny, wychodzisz ... a
    Jak jesteś w wannie to i tak obojętnie, gdzie wyłącznik. Wyjść musisz.
    Chyba, że masz pilota albo IP67. Ja też mam okno i jak idę do wanny to
    zapalam światło. Jak otwieram drzwi to widzę, czy jasno, czy ciemno.
    Idąc srać zapalam, albo nie. Czujnik ruchu nie ma sensu. Jak siedzisz na
    klopie to nie odstawiasz lambady, a napełniając wannę gorącą wodą też
    się uaktywni.

    Waldek

  • 14. Data: 2016-11-08 21:18:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Idąc srać zapalam, albo nie. Czujnik ruchu nie ma sensu. Jak siedzisz na
    > klopie to nie odstawiasz lambady, a napełniając wannę gorącą wodą też
    > się uaktywni.

    gadamy sobie tak od czapy, bo wątkotwórca nas olał. Dalej nie wiemy
    czego chce, po kija komplikuje życie.
    Ja mam czujniki ruchu, ale mikrofalowe, niewidoczne działające sprwnie.
    Jak siedzę na kiblu kilka minut w bezruchu (nie siedzę, ale teoretycznie
    możliwe) i mi światło zgaśnie, nie jest problemem. poprostu muszę się
    ruszyć. (znaczy poruszyć dłonią, albo obrócić głowę). tyle że ja mam
    oswietlenie 100% diodowe, więc raz że diody powoli gasną, dwa mam 10%
    mocy światła na jednym obwodzie 90% na drugim. więc ciemno jak w dupie
    niemam nigdy.
    Pisał że nie chce mikroporocesora, ale to może wyjść taniej. Arduino to
    koszt 3 usd. czujnik odległości nad wanną i kiblem po 1-3 dolce -
    załatwia sprawę. Ja bym się w łazience w kilka przycisków nie bawił

    ToMasz

  • 15. Data: 2016-11-09 21:12:26
    Od: Jawi <g...@p...fm>

> [...]
    > Wchodzisz - jasno. Ale w lustrze ciemno. Trzeba wyjsc, aby zapalic.
    >
    > Albo - wchodzisz - jeszcze jasno, wchodzisz do wanny, wychodzisz ... a
    najprościej, jeden włącznik do wszystkiego i zamurować okno :)

  • 16. Data: 2016-11-16 12:58:43
    Od: circuitmaker <f...@m...pl>

    alberciq wrote:

> [...]
    > 2- lustro
    > 3- LED
    > w łazience jest okno, czyli nie zawsze trzeba włączać światło..

    U mnie jest wnęka podświetlana LED i 3x20W w halogenach na suficie.
    Sterowane podwójnym przełącznikiem przy wejściu. Na żądanie jest jasno,
    ale dzięki LEDom podczas nocnego biegu na orientację na mecie nie
    obrywa się po gałkach.

    c.

  • 17. Data: 2016-11-16 13:01:19
    Od: circuitmaker <f...@m...pl>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Ja powiem tak, że z wielu względów beznadziejnym pomysłem jest możliwość
    > gaszenia światła na zewnątrz łazienki. Ile to razy jakiś palant mi
    > zgasił światło.

    Beznadziejnym, ale nie najgorszym. Najgorszy jest czujnik ruchu.
    Ustawiony na 15 sekund. Miałem do czynienia w hotelu w Turcji.
    I teraz tańcz... :>

    c.

  • 18. Data: 2016-11-18 04:18:53
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-11-16 o 13:01, circuitmaker pisze:

    > Beznadziejnym, ale nie najgorszym. Najgorszy jest czujnik ruchu.
    > Ustawiony na 15 sekund. Miałem do czynienia w hotelu w Turcji.
    > I teraz tańcz... :>

    Co, nie miałeś śrubokręta? U mnie w pracy też takie założyli. Na moim
    piętrze nieznani sprawcy zaraz ustawili czas i czułość na max :D