  • 11. Data: 2023-10-27 01:52:00
    Temat: Re: sterowanie oświetleniem po linii 230v ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Moze prosciej kabelek dołożyc, chocby na scianie.

    o panie... uchowaj boże.

    > A było myślec przed budową i kabli nie żałować :-)

    ale ja kupiłem już wybudowane :)

  • 12. Data: 2023-10-27 01:54:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dwa zasilacze LED podłączone przez pojedyncze diody jeden K a drugi A
    > w stronę włącznika i podwójny włącznik z diodami na wyjściu.
    > Gdy zgra się włącznik z diodą to zasilacz zadziała.

    myślałem o tym, to patent z PRL chyba jeszcze :)
    Ale zastanawiam się, czy zasilacz da radę.

    Chociaż - skoro w środku jest i tak mostek i w sumie całość chodzi na
    DC, to może i tak.

    Trzeba by najpierw sprawdzić na biurku jak to wygląda.

  • 13. Data: 2023-10-27 15:04:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Oct 2023 19:12:32 +0200, J.F napisał(a):

    > doskonały pomysł, ale nie miga za bardzo?
    > W sumie mozna dołożyc elektrolitow do zasilaczy w razie potrzeby ...

    Pomysł start jak świat. Jeszcze z czasów prawdziwych żarówek.
    Był opisywany w czymś w stylu "nowoczesnych zabawek" czy innego "między
    fizyką a zabawą".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2023-10-27 19:07:01
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 27.10.2023 o 01:54, sundayman pisze:

> [...]
    > DC, to może i tak.
    >
    > Trzeba by najpierw sprawdzić na biurku jak to wygląda.

    Każdy jaki testowałem zasilacz daje radę.
    One wszystkie praktycznie startują przy ok 100V więc tętniące 230V
    działa prawidłowo.
    Przy żarówkach klasycznych niestety miga okrutnie i 50Hz widać wyraźnie.
    Zasilacz nie jest na o wrażliwy.
    --
    pzdr, j.r.

  • 15. Data: 2023-11-05 03:27:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Włącznik mam przy drzwiach i nie muszę nigdzie biegać.
    > Chodzi o łazienkę, więc kombinacje w środku nocy z pilotem żeby zrobić
    > siku nie bardzo są fajne.

    W łazience mam na taką okoliczność żarówkę LED 2 W włączoną na stałe.
    Wystarcza.

    --
    - Skad wracasz taki wesoly?
    - Z dworca, odprowadzalem tesciowa...