  • 31. Data: 2015-11-15 21:36:57
    Temat: Re: starzenie opon
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-11-12 o 23:15, Shrek pisze:

    > Ja tam kiedyś miałem opony z regulaminowym bieżnikiem (5mm) tylko mi
    > przy każdym ruszaniu i hamowaniu piszczały. I okazało się, że mają 8 lat
    > Hanhooki jakieś. Czyli się starzeją. Autopiętno, że dot nie sprawdziłem,
    > tylko bieżnik.
    >
    > Shrek.

    U mnie podobnie. Letnie Dunlop SP Sport w dwóch autach (Laguna i
    Avensis) po 5 sezonach mimo bieżnika 5-6mm jeden zestaw na śmietnik
    (dostał bąbli) drugi sprzedałem w cenie zmiany opon u gumiarza na darcie
    po asfalcie. Nie nadawały się zupełnie do jazdy na mokrej nawierzchni,
    robiły co one chciały. Po zmianie na nowe (akurat Fulda SportControl ale
    to bez znaczenia raczej bo klasa podobna) nagle okazało się że przy
    mokrej nawierzchni, u mnie na takim jednym rondzie (ciasne i asfalt
    śliski), jak wcześniej przy 40km/h jechałem prosto zamiast zjazd w
    prawo, dało się normalnie skręcić przy 50km/h.

    --
    Irokez

  • 32. Data: 2015-11-15 22:39:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-11-13 o 14:42, yabba pisze:

    > Różne opony różnie sie starzeją.
    > Kupiłem w okolicach 2003 roku nowe Dębice, chyba model Passio, do
    > prywatnego

    Też zrobiłem ten błąd i za reklamą kupiłem Passio.
    Nie dało się jeździć już na drugi sezon. A to tylko była Meganka 1.6
    benzyna 90kM.

    Nigdy więcej nic Dębicy nie kupię.

    --
    Irokez

  • 33. Data: 2015-11-15 23:29:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 20:40:16 +0100, yabba napisał(a):

    > Czy informujesz wszystkich swoich znajomych o wrażeniach z użytkowania opon?
    > Przez ostatnie 10 lat, ja może wspomniałem o tym ze dwa razy, ponieważ
    > rozmowa zeszła na tematy oponowe.

    Czasem schodzi. Ale jakbym trafil na takie co to "jak na lodzie", to
    bym sam ostrzegl.

    > 10% się rozbije i straci premie. Reszcie pracowników się powie, żeby nie
    > jeździli jak wariaci, bo stracą 3 najbliższe premie. :)

    No to wtedy wydajnosc spada :-)

    Chyba ze "jak na lodzie" = "trzeba jechac 10km/h wolniej" :-)

    J.

  • 34. Data: 2015-11-16 10:11:42
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-11-15 o 18:54, Jacek pisze:
    > Ja w każdym razie skutecznie się wyleczyłem z letnich opon Dębica, mimo,
    > że nad tym boleję, bo popieram "kupuj polskie".

    "Kupuj polskie"? Ostatnio w Biedronce były Kormorany, Made in Romania...
    Trzeba więc uważać, żeby niechcący nie kupić zagranicznych ;)

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2015-11-16 10:21:10
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Podejrzewam, że kupują inni albo tacy co w deszczu zwalniają do 40 km/h.
    > Ja wyleczyłem się z letnich Dębic.

    kupują je ci, którym istotna jest cena (bo to swego czasu najtansze
    opony byly) i którzy nie jeżdżą szybko.

    U mnie skończyły się po bodaj jednym czy góra dwóch sezonach
    a w tym czasie piszczały jak ruszałem, jak hamowałem i jak skręcałem:)
    zbieżność byla ok:P
    na morkrym sliskie.

    też się wyleczyłem z letnich dębic ale tylko z passio bo to przerobilem.

    ale drogie(droższe) opony też mogą pozostawiać wiele do życzenia. Do
    rodzinnego autka (doblo) kupilem uniroyal rainexpert aby miec maksimum
    przyczepności w deszczu. No i problemem okazało się to, że są za
    miękkie. Nawet napompowane do 3bar mocno się uginają i wjeżdżając na
    krawężnik zawsze mam tak, jakbym mial 1,2bara w oponie....

    Ale w deszczu są świetne.

  • 36. Data: 2015-11-16 10:37:50
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Czasem schodzi. Ale jakbym trafil na takie co to "jak na lodzie", to
    > bym sam ostrzegl.

    Ostrzegałbyś każdego znajomego, którego spotkasz?

    > No to wtedy wydajnosc spada :-)

    To zabierze się pracownikom połowę premii za mniejszą wydajność.

    > Chyba ze "jak na lodzie" = "trzeba jechac 10km/h wolniej" :-)

    U mnie "jak na lodzie"="liczba metrów drogi hamowania odpowiada liczbie
    prędkości w km/h".

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 37. Data: 2015-11-16 10:40:42
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Też zrobiłem ten błąd i za reklamą kupiłem Passio.
    > Nie dało się jeździć już na drugi sezon. A to tylko była Meganka 1.6
    > benzyna 90kM.

    To miałeś potwór mocy na te opony. U mnie wymiękały w Uno 58 KM.

    > Nigdy więcej nic Dębicy nie kupię.

    Letnich nie kupię. Zimowe jak najbardziej. Miałem, nie były złe.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2015-11-16 10:41:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Ostrzegałbyś każdego znajomego, którego spotkasz?

    Wiesz, ze chyba kazdego ... wk* bym sie za taka opone i zrobil troche
    antyreklamy :-)

    >U mnie "jak na lodzie"="liczba metrów drogi hamowania odpowiada
    >liczbie prędkości w km/h".

    100m ze 100km/h ?
    Na naprawde mokrej drodze to sie chyba moze przydarzyc.

    J.

  • 39. Data: 2015-11-16 10:42:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >"Kupuj polskie"? Ostatnio w Biedronce były Kormorany, Made in
    >Romania...
    >Trzeba więc uważać, żeby niechcący nie kupić zagranicznych ;)

    Debice Furio byly made in England i made in Turkey.

    J.

  • 40. Data: 2015-11-16 10:57:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Wiesz, ze chyba kazdego ... wk* bym sie za taka opone i zrobil troche
    > antyreklamy :-)

    Może masz i rację, ale wiele osób nie zwraca uwagi na markę opon. Jadą na
    sezonową wymianę opon i jak gumiarz powie, że opony są zużyte, to kupują to
    co im poleci. Bez patrzenia na markę, model, indeks prędkości, a często i
    cenę.

    > 100m ze 100km/h ?
    > Na naprawde mokrej drodze to sie chyba moze przydarzyc.

    Przy 100 km/h ich nie testowałem. Miałem za to 40 metrów hamowania przy 40
    km/h. Mokry asfalt po normalnym deszczu, już nie padało. Hamowałem spokojnie
    przed skrzyżowaniem i wyjechałem na jego środek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba