  • 41. Data: 2017-04-22 12:28:01
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:2b5bd5c2-f455-45a2-b2d4-61b9b49c3cbf@googlegrou
    ps.com...
    Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na
    jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie
    zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom
    nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe
    i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez
    bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby
    sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie
    trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie
    srodowiska nie powinien pracowac.

    Nix się zapytał czy regulacja zaworów pomoże w rozruchu zużytego silnika. W
    mojej opinii większy wpływ na rozruch klasycznego diesla ma stan aparatury
    wtryskowej niż niewłaściwy luz zaworowy. Dlatego napisałem, że jak chce
    tymczasowo reanimować ten silnik to większą poprawę może przynieść regulacja
    pompy i wtrysków niż zaworów. Chociaż koszt tej usługi będzie kilkukrotnie
    wyższy niż regulacja zaworów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 42. Data: 2017-04-22 19:23:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A w mojej opinii wplyw na odpalanie ma cisnienie sprezania. A to przy pomiarze nie
    zalezy od wielkosci w granicach przyzwoitosci luzu na zaworach a od tego ze luz jest.
    Przy silniku co na zadnym cylindrze nie ma minimalnego cisnienia jakie podaje
    producent silnika dywagacje czy cos ma jeszcze wplyw na odpalanie sa rownie glupie
    jak rady zeby dolewac jakiegos spermolitu do oleju.

  • 43. Data: 2017-04-22 19:50:42
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na
    zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.

    Nie supermolitu (co to?) a środka czyszczącego silnik od strony układu
    smarowania.
    Przepłukanie układu olejowego nie zaszkodzi a może pomoże.
    Np. tu opisują podobny problem:
    http://liquimoly.pl/index.php?option=com_content&vie
    w=article&id=112:czyszczenie-ukadu-olejowego&catid=6
    1&Itemid=18

  • 44. Data: 2017-04-22 22:36:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    >dolewac jakiegos spermolitu do oleju.

    puszka będzie go kosztować z 5 dych (więcej to chyba nie kosztuje?).
    Zaleje - jak pomoże troche i na troche to dobrze. Jak nie pomoże to
    decyzję o szukaniu silnika przyspieszy :)

    co ty tak w czarnych, zadymionych barwach wszystko widzisz? :)

  • 45. Data: 2017-04-23 09:37:29
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-22 o 22:36, sirapacz pisze:

> [...]
    > decyzję o szukaniu silnika przyspieszy :)
    >
    > co ty tak w czarnych, zadymionych barwach wszystko widzisz? :)

    Pochwal się z wyników.

  • 46. Data: 2017-06-17 10:56:01
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-22 o 19:50, t-1 pisze:

> [...]
    > Np. tu opisują podobny problem:
    > http://liquimoly.pl/index.php?option=com_content&vie
    w=article&id=112:czyszczenie-ukadu-olejowego&catid=6

    W najnowszym Motorze jest opisane czyszczenie silnika specjalnymi
    płynami i ich efekty.

  • 47. Data: 2017-06-17 12:21:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spermolit to to samo co dinks tylko w plynie.