  • 1. Data: 2012-05-19 17:20:07
    Temat: stare dyskietki
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nurtuje mnie taka sprawa, czy dyskietki (takie zwykłe komputerowe,
    ewentualnie z rozróżnieniem na DD i HD) z wiekiem starzeją się lub w
    jakikolwiek inny sposób uszkadzają się? czy warto kupować stare dyskietki?
    czy może warto i zwykły format przywróci im świetność?

  • 2. Data: 2012-05-19 17:35:26
    Temat: Re: stare dyskietki
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > nurtuje mnie taka sprawa, czy dyskietki (takie zwykłe komputerowe,
    > ewentualnie z rozróżnieniem na DD i HD) z wiekiem starzeją się lub w
    > jakikolwiek inny sposób uszkadzają się?

    Każdy nośnik ma jakąś swoją trwałość.

    > czy warto kupować stare
    > dyskietki?

    Po co?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2012-05-19 19:06:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> wrote in message
    > nurtuje mnie taka sprawa, czy dyskietki (takie zwykłe komputerowe,
    > ewentualnie z rozróżnieniem na DD i HD) z wiekiem starzeją się lub w
    > jakikolwiek inny sposób uszkadzają się?

    Starzeją się i uszkadzają się - zauważ, że nie są zamknięte przed
    kurzem, wilgocią, magnetyzmem -

    > czy warto kupować stare dyskietki? czy może warto i zwykły format
    > przywróci im świetność?

    Nie rozumiem co chcesz przez to powiedzieć...
    Kupujesz stare dyskietki??? Poważnie? Chyba sobie żartujesz...

    Dawnej świetności nie przywróci im już nic przy dzisiejszym
    rozmiarze danych... Jeden kluczyk USB co ma 16GB zastąpi
    Ci dwie szafy dyskietek i umożliwi pewniejszy i trwalszy
    nie mówiąc już o szybkości dostęp do archiwum plików...
    Jeśli nie przeszkadza Ci magnetyczna wrażliwość danych
    ani wrażliwość na wstrząsy/upadki to archiwizujesz na HDD.

    Nawet optyczne nośniki tracą powoli na sensowności a Ty
    mówisz o dyskietkach o rozmiarze 1.44 mega byte???

  • 4. Data: 2012-05-19 19:13:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    >
    > Nawet optyczne nośniki tracą powoli na sensowności a Ty
    > mówisz o dyskietkach o rozmiarze 1.44 mega byte???

    Może ZUS pozbywa się swoich zapasów i jest okazja, by tanio
    kupić większą ilość?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2012-05-19 19:38:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-19 19:06, Pszemol wrote:
    > Kupujesz stare dyskietki???

    Trafiają się kolekcjonerzy reanimujący stary sprzęt i uczuleni na
    oryginalności wszelkich podzespołów wliczając w to wszelkie duperelki,
    jak dyskietki.

  • 6. Data: 2012-05-19 21:47:37
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Po co?

    Ostatnio byłem w agencji celnej (w budynku urzędu celnego).
    Padł internet (normalnie wszystko mejlami przesyłają).
    I odbyła się wielka akcja pt "szukamy starych dyskietek"
    - okazały się jedynym formalnie dozwolonym nośnikiem,
    żeby komunikaty eksportowe i importowe dostarczyć
    dwa pokoje dalej.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 7. Data: 2012-05-19 22:02:55
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > Może ZUS pozbywa się swoich zapasów i jest okazja, by tanio
    > kupić większą ilość?

    Nawet jesli, to po ...uj Ci sterty dyskietek????
    Nawet jakbym robil muzeum, to wystarczyloby mi kilka egzemplarzy pokazowych.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 8. Data: 2012-05-19 22:12:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Może ZUS pozbywa się swoich zapasów i jest okazja, by tanio
    > kupić większą ilość?

    Wciąż nie rozumiem - po co? Do użytku własnego? Odsprzedaży?
    Przecież się tego dziś nie używa...

  • 9. Data: 2012-05-19 22:22:17
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    MKi <e...@t...op.pl> napisał(a):
> [...]
    > - okazały się jedynym formalnie dozwolonym nośnikiem,
    > żeby komunikaty eksportowe i importowe dostarczyć

    Pendrive'y, CD-R oraz sieć lokalna są zabronione? Ciekawa polityka.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2012-05-19 22:42:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MKi" <e...@t...op.pl> wrote in message

> [...]
    > - okazały się jedynym formalnie dozwolonym nośnikiem,
    > żeby komunikaty eksportowe i importowe dostarczyć

    No to może ktoś pójdzie dzięki temu po rozum do głowy...