  • 1. Data: 2019-07-26 14:14:21
    Temat: stare auta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://rankomat.pl/samochod/polscy-kierowcy-jezdza-
    jednymi-z-najstarszych-aut-w-europie

    Srednia polska 13.6 lat.
    Wynik jak wynik, nie majac rzetelnych danych nie ma co dyskutowac.

    A Dania ... 8.2 roku ... zakladajac, ze oni nie sciagaja prywatnie
    uzywek z Niemiec tylko kupuja nowe w salonie ... to dojezdzaja nimi 16
    lat.

    Niemcy 9.3 ... gdzie to bogactwo ?
    Dodajac jednak, ze Polacy im wykupuja 10-latki ... i Litwini, i pewnie
    Slowacy,
    to musza miec u siebie zabytki po 25 lat.

    Czyzby jak u nas - stoi gdzies w szopie, niby zarejestrowany, ale
    wlasciciel podatku ani ubezpieczenia juz nie placi ?
    Bo chyba nie ma tak, ze sprzedal Polakowi, a Polak nie wyrejestrowal?

    A moze Rosjaninowi czy Turek nie musi wyrejestrowywac ?

    Szwecja 9.9 ... czyzby mieli podatek jak w Danii ?
    Czy po prostu dobre auta, sie nie psuja :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-07-26 14:23:10
    Temat: Re: stare auta
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 14:14, J.F. pisze:

    > Czyzby jak u nas - stoi gdzies w szopie, niby zarejestrowany, ale
    > wlasciciel podatku ani ubezpieczenia juz nie placi ?

    A kiedy ostatnio widziałeś syreknę? To sprawdź ile jest w cepiku;)

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2019-07-26 15:59:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 14:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Szwecja 9.9 ... czyzby mieli podatek jak w Danii ?
    > Czy po prostu dobre auta, sie nie psuja :-)

    Nie wiem, jak jest teraz, ale kilka lat temu byłem w Danii, to okazało
    sie, że tam sporo szrotów jeździ. podobno mają zabójcze podatki na nowe
    auta, dlatego maksymalnie długo jeżdżą starymi. Więc polemizowałbym z
    tym, że kupują nowe w salonie. Sądzę, że tam też ściągają auta z
    Niemiec. Chyba, że coś się zmieniło - może ktoś stamtąd się odezwie...
    T.

  • 4. Data: 2019-07-26 16:57:55
    Od: Bolko <s...@g...com>

    dziesięć lat temu byłem w stanach
    dorobiłem się samochodu kupionego za 500$
    bez klimy i z progami z pianki (ale tak że było widać)
    z kluczem złananym w stacyjce
    z lat miało z 15

    jak wyjezdzałem sprzedałem go za 500$ w jeden dzień

    w polsce mam auto do sprzedania za 2000 zł
    wystawiłem pare razy
    nikt się nie zgłasza

  • 5. Data: 2019-07-26 17:17:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-07-2019 o 16:57, Bolko pisze:

    > w polsce mam auto do sprzedania za 2000 zł
    > wystawiłem pare razy
    > nikt się nie zgłasza

    A realna wartość nie jest przypadkiem np. 2 krotnie niższa od 2 tys?

  • 6. Data: 2019-07-26 22:25:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 16:57, Bolko pisze:
> [...]
    > z lat miało z 15
    >
    > jak wyjezdzałem sprzedałem go za 500$ w jeden dzień
    >
    > w polsce mam auto do sprzedania za 2000 zł

    Wystaw konsekwentnie za 500 zł.

  • 7. Data: 2019-07-26 23:48:56
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-07-26 17:17, Cavallino wrote:

    > A realna wartość nie jest przypadkiem np. 2 krotnie niższa od 2 tys?

    No przecież pisze, że w Polsce jest gdy w Stanach nie jest.

  • 8. Data: 2019-07-26 23:55:15
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-07-26 22:25, t-1 wrote:

    > Wystaw konsekwentnie za 500 zł.

    Nic to nie zmieni. Ludzie w Polsce chcą nowszych samochodów.

  • 9. Data: 2019-07-27 02:14:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czy po prostu dobre auta, sie nie psuja :-)

    Ja bym tu patrzył... co innego fiat czy daewo a co innego mercedes i audi.

  • 10. Data: 2019-07-27 02:20:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kk" <k...@o...pl.invalid> wrote in message
> [...]

    Jeżdzące auto za $500 w USA gdzie szroty płacą $400-500
    za auto przywiezione na lawecie na złom (od ręki) to rarytas...

    Typowy jeżdzący szrot kosztuje w USA 1500-2000.
    Koszmarny stan techniczny i estetyczny ale ma jeździć.
    https://www.picknpull.com/we_sell_cars.aspx?Address=
    60010&Lat=41.790611&Lng=-87.864796&Distance=20

    > Nic to nie zmieni. Ludzie w Polsce chcą nowszych samochodów.

    Ja raczej sądzę że koszt rejestracji/ubezpieczenia takiego
    auta w USA jest dużo tańszy niż porównywalne koszty w PL.
    A więc jak już mam kupować auto i opłacać ubezpieczenie
    to wolę jeździć czymś lepszym niż rzęch za 2000zł.