    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: stara pamięć nie rdzewieje
    Date: Mon, 02 Jun 2014 13:21:45 +0200

    W dniu 2014-06-02 00:47, Mario pisze:

    > Możesz to ominąć stosując cewki -(S)- i -(R)-
    > W dodatku nie rozumiem po co po kroku 4 wprowadzasz krok 5 będący przejściem na
    kroku 1 - szukania
    > pozycji krańcowej skoro w kroku 4 dojechał do pozycji krańcowej.

    To była uproszczona ogólna koncepcja. Po kroku 4 jeszcze były
    różne testy poprawności wykonania innych elementów procesu.

    Natomiast numerowanie stanów nie było takie proste. Dla każdego
    stanu przewidziany był oddzielny bit ("przekaźnik"), który
    włączał się i wyłączał w odpowiednim momencie. Czyli jeśli
    maszyna ma 100 stanów, to zamiast jednego licznika 7-bitowego
    potrzeba 100 oddzielnych bitów - "przekaźników".

    S oraz R też tam wielokrotnie używałem. Ale wciąż nie widzę
    możliwości uproszczenia takiego programu i spowodowania, żeby był
    bardziej czytelny. Nie pisałem wcześniej w LD, ale tu akurat
    innej możliwości nie było. Miałem tylko darmowe narzędzia.
    Może istnieją jakieś bardziej przyjazne dla programisty
    konwertery "normalnych" programów do LD? Bo to wyglądało
    jak np. pisanie mikroprogramów wykonujących instrukcje CPU...

    P.