  • Data: 2016-04-04 14:57:59
    Temat: Re: stan kolekcjonerski :)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    news:ndth7g$cug$1@node1.news.atman.pl...

    > Owszem, ale rozwiązanie tego problemu nie wymaga technik impulsowych.
    > To, że teraz tak się robi nie oznacza, że inne sposoby nie istnieją.
    > Jest choćby wspomniany autotransformator, są układy ferrorezonansowe,
    > jest wreszcie możliwość pożenienia ich w sposób dość dowolny. W tamtych
    > czasach przetwornice impulsowe dużej mocy to był wyjątek, a nie reguła,
    > ale prąd "dobry" ludzkość wytwarzać umiała.

    W rzeczy samej. Często zrobienie czegoś koniecznie na jakimś mikrokomputerze
    jednoukładowym, czy podobnym układzie, to taki złoty cielec elektroniki.
    Żeby jeszcze potraktować to jako formę zabawy, że np. naciskamy guziczek i
    światło nam się włącza, naciskamy i gaśnie, a po drodze 10 Atmeli, Malinek,
    8051, co tam jeszcze, po co? (to sie nogi noco). A tu często na poważnie,
    ubieranie w nie-wiadomo-co czegoś, co niekiedy na 2 tranzystorach da sie
    zrobić, funkcjonalnie identyczne i daleko odporniejsze, niż nasz komputerek,
    na np. zakłócenia, czy złe warunki pracy.
    Może źle myślę, ale starałbym się zrobić układ, który na wstępie, samymi
    swoimi właściwościami byłby odporny np. na szeroki zakres napięć
    zasilających, który nie rozjeżdżałby się od tego, że parę godzin w upale
    słonko na niego poświeci, a wieczorem chłód na kość zetnie, do tego jakaś
    prosta, pewna stabilizacja i mam coś, co jest na lata. Mnie wspominana
    wcześniej pralka zdechła po ponad 30 latach istnienia. Bo rura sparciała
    jedna, i druga. Rury się wymieni, są za granicą, ale za sumę już nie
    najmniejszą i pralka będzie na następne lata.
    Broń Boże, do nikogo z Was nie piję. To tylko wyniki mojej obserwacji
    otoczenia.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.