  • 21. Data: 2010-12-08 08:35:35
    Temat: Re: stalka
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 7 Gru, 22:21, "Agent" <w...@o...pl> wrote:

    > A ja myslalem ze stalki to wlasnie sa po to aby nie generowaly
    > znieksztalcen. Poza tym 50 w APS-C to bedzie cos okolo 75 mm.

    ... a ja tego nie wiedzialem;)

    "Stalka" 50mm zawsze byla tanim ekwiwalentem obiektywu portretowego.
    Kiedy dowiedzieli sie o tym producenci i zaczeli robic nowe, DROGIE
    stalki 50mm.
    StaM

  • 22. Data: 2010-12-08 10:22:22
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-08 09:28, ...::QRT::... pisze:
> [...]
    ogniskowe_m1.jpg

    > To oczywiste - ale to jest na tym samy cropie prawda?
    > Wiec w tej dyskusji nie nie ma zastosowania...
    > Gdy porównuje sie ekwiwalenty a nie realne ogniskowe to perspektywa sie nie
    > zmienia.
    Nawet nie ekwiwalenty. Perspektywa zależy od odległości z której
    patrzysz/wykonujesz zdjęcie. Im masz szerszy kąt widzenia tym bliżej
    podchodzisz aby uzyskać te same rozmiary motywu w kadrze. Ten kąt
    widzenia zależy z kolei od ekwiwalentu ogniskowej. Ale - wielkością
    pierwotną, która decyduje o perspektywie jest odległość - jeśli z tej
    samej odległości wykonamy zdjęcia obiektywami o różnych ogniskowych -
    uzyskamy na nich dokładnie identyczną perspektywę (ale różne kadry).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 23. Data: 2010-12-08 11:53:26
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 8 Dec 2010 09:20:11 +0100, ...::QRT::... wrote:

    > no to czy używasz 50mm na cropie 1,5 czy 75mm na FF to perspektywa będzie
    > taksa sama.

    Nie bez powodu zostawilem akurat tyle cytatow.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 24. Data: 2010-12-08 11:59:16
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 8 Dec 2010 09:19:17 +0100, ...::QRT::... wrote:
    > Różnica w perspektywie bedzie tylko wtedy jak pstrykniesz *ten sam kadr*
    > obiektywami o różnej ogniskowej na *tym samym cropie*.

    Jesli się nie przemiescisz, perspektywa się nie zmieni.

    PS. To juz bylo dobrych pare razy walkowane, archiwum zaprasza.

  • 25. Data: 2010-12-08 13:03:16
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 8 Dec 2010 11:53:26 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Nie bez powodu zostawilem akurat tyle cytatow.

    Powodu nie znam, ale jeśli powiesz mi co znaczy "korygować przerysowania" w
    kontekscie tych proporcji nosa do reszty twarzy to bardzo sie uciesze :P

  • 26. Data: 2010-12-08 13:08:55
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 8 Dec 2010 11:59:16 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Jesli się nie przemiescisz, perspektywa się nie zmieni.
    >
    > PS. To juz bylo dobrych pare razy walkowane, archiwum zaprasza.

    było *ten sam kadr* - nie da sie zrobić tego samego kadru na różnych
    ogniskowych i tej samej matrycy/filmie nie przemieszczając sie.

    Ale zasadniczo chodzi o to samo.

  • 27. Data: 2010-12-08 13:13:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stan.Matyska wrote:
    > On 7 Gru, 18:05, "goro" <x...@x...pl> wrote:
    > . Czy taki Nikkor 35mm 1.8 mocno mu

    > Za szeroki na klasyczny portret. Bedzie znieksztalcac lekko twarz.
    > Juz 50-siatka jest na APS naciagana portretowka.
    > Pozycz i sprawdz co Ci pasuje.

    hm... 75 mm to dobre szklo portretowe

    52mm zas to standard. nic nie bedzie rozciagal.

  • 28. Data: 2010-12-08 14:08:54
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 8 Dec 2010 14:08:55 +0100, ...::QRT::... wrote:

    > było *ten sam kadr* - nie da sie zrobić tego samego kadru na różnych
    > ogniskowych i tej samej matrycy/filmie nie przemieszczając sie.

    Generalnie, nie da się tez zrobic tego samego kadru z roznych miejsc :-)
    (zakladajac normalna scene, a nie izolowany obiekt).

    > Ale zasadniczo chodzi o to samo.

    EOT? :)

  • 29. Data: 2010-12-08 15:54:21
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 8 Dec 2010 14:08:54 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Generalnie, nie da się tez zrobic tego samego kadru z roznych miejsc :-)
    > (zakladajac normalna scene, a nie izolowany obiekt).

    to takie uproszczenie było zasadniczo :)

    > EOT? :)

    bo ten wątek to chyba jakieś nieporozumienie :)

  • 30. Data: 2010-12-08 16:23:12
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-08 09:19:17 +0100, "...::QRT::..." <n...@...mejla> said:

    > No i co z tego?
    > Mowa o różnicy 75m na FF i 50mm na cropie 1,5.
    > A perspektywa i zniekształcenia z niej wynikłe będą identycze w obu
    > wypadkach - niezależnie czy masz FF i 75 mm czy gdy masz cropa 1,5 i 50mm.
    > Różnica bedzie tylko w GO.
    > Różnica w perspektywie bedzie tylko wtedy jak pstrykniesz *ten sam kadr*
    > obiektywami o różnej ogniskowej na *tym samym cropie*.
    > Jeśli przeliczać ogniskowe na "ekwiwalenty" to perspektywa i
    > zniekształcenia z niej wynikłe zawsze bedą takie same. [choć oczywiście
    > dystorsja może być inna :)]

    Aleś się rozpisał.
    Najpierw przeczytaj na co odpowiadam.
    --