  • 51. Data: 2011-05-21 22:47:53
    Temat: Re: stacje franczyzowe, a źródło paliwa
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    To jeszcze o niczym definitywnie nie przesądza.

    Poza tym, że paliwo tego samego producenta możesz kupić
    pod różnymi markami (czyli na stacjach z różnymi logami).

    BTW od pewnego czasu zwykle tankuję na pewnej stacji
    z logo Carrefour (na moim osiedlu).
    Najczęściej można tam zobaczyć te same cysterny, które
    napełniają zbiorniki paliwowe na stacjach Orlenu.
    Cena jest oczywiście niższa.

    --
    CB

  • 52. Data: 2011-05-22 21:05:34
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-21 22:47, cbnet pisze:
    > To jeszcze o niczym definitywnie nie przesądza.

    Alez oczywiscie, ze nie, to tylko w odpowiedzi na zagadnienie 2 glownych
    dostawcow paliw w kraju (gdyz watkotworca pytal, skad sie zaopatruja
    stacje franczyzowe).

> [...]
    > z logo Carrefour (na moim osiedlu).
    > Najczęściej można tam zobaczyć te same cysterny, które
    > napełniają zbiorniki paliwowe na stacjach Orlenu.

    Ja na Auchan - paliwa orlen. Cena - analogicznie jak w carrefour
    --
    venioo
    GG:198909

  • 53. Data: 2011-05-22 21:19:18
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Podobno w rzeczywistości to ogromna większość bierze u dostawców,
    którzy logo Orlenu mają na magnesach, obok Lotosa i innych.
    I nie wiadomo na 100% co mają w cysternie i skąd.

    Ważniejsze jest w zasadzie co innego.
    Otóż niektóre stacje badają jakość każdej cysterny, a niektóre nie.
    I jak w konkretnej cysternie znajduje się "miksturka", to kierowca
    jedzie nie tam gdzie się połapią i odeślą go z kwitkiem, ale tam
    gdzie wie, że na spokojnie opróżni cysternę.

  • 54. Data: 2011-05-22 21:42:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 21:19:18 +0200, cbnet wrote:
    >Podobno w rzeczywistości to ogromna większość bierze u dostawców,
    >którzy logo Orlenu mają na magnesach, obok Lotosa i innych.
    >I nie wiadomo na 100% co mają w cysternie i skąd.

    podejrzewam ze jednak 90% paliwa w naszym kraju pochodzi z Orlenu lub
    Lotosu.

> [...]
    >jedzie nie tam gdzie się połapią i odeślą go z kwitkiem, ale tam
    >gdzie wie, że na spokojnie opróżni cysternę.

    troche powatpiewam w to odsylanie z kwitkiem. Bo jak maja zrobic
    badania ? Raczej pobiora probke, zaplombuja, moze przekaza do dalszego
    badania, a wtedy moze nalicza kare umowna.

    J.

  • 55. Data: 2011-05-22 22:16:15
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Jak mają sprzęt, to robią badanie w 2-minuty.
    Jak nie mają, to nie robią.

    --
    CB

  • 56. Data: 2011-05-22 23:00:50
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2011-05-19 23:36, venioo pisze:

    > a jakie znasz inne zrodla w tym kraju? Pan Miecio co rzepak cisnie u
    > siebie w stodole ręczną prasą?
    > W PL sa tylko 2 (nie liczac ruskiego LUK Oil)zrodla paliwa, i zadnen z
    > koncernow nie wlazi sobie w parade.

    Codziennie z samej tylko Rygi w stronę polski wyjeżdża
    ok. 50 samochodów cystern (32 tys. litrów x 50) z olejem
    napędowym. A to tylko ta LEGALNA CZĘŚĆ IMPORTU.
    OLEJ NAPĘDOWY jest importowany przez ok. 2700 tys.
    zarejestrowanych w Polsce podmiotów gospodarczych.
    Jest co najmniej 200 różnych magazynów celnych z olejami
    i paliwami.

    A Ty mi pi*rdolisz o monopolu?!

    Skąd takie matolstwo się na tej grupie pojawiło?!

    Tomy M.

  • 57. Data: 2011-05-22 23:04:39
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2011-05-20 01:47, Robert Tomasik pisze:
    > taniej jest przywieść pociąg cały

    WAHADŁO ... tak się mówi w branży na skład z paliwem :-)

    Tomy M.

  • 58. Data: 2011-05-22 23:35:20
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-22 22:16, cbnet pisze:
    > Jak mają sprzęt, to robią badanie w 2-minuty.

    Jaki sprzęt? Jakaś nazwa, producent, cokolwiek.

    JK

  • 59. Data: 2011-05-23 00:12:36
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Zapytaj np na BP czym badają paliwo.

    Jeśli dobrze słyszałem/zrozumiałem i się nie mylę, to jest to
    ten sam przyrząd, którym bada się czystość (jakość) płynu
    w chłodnicy.
    Nazwa wyleciała mi ~chwilowo z głowy. ;)

    --
    CB

  • 60. Data: 2011-05-23 00:28:04
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Słyszałem, że wystarczy zwykły refraktometr.

    W necie z kolei znalazłem, że potrzebny jest spektrofotometr IR.

    Szczerze mówiąc nie wnikałem jak dotąd dokładnie czym stacje
    wykonują te badania (jeśli wykonują).

    --
    CB