  • 61. Data: 2011-05-23 00:41:38
    Temat: Re: stacje franczyzowe, a źródło paliwa
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 22 May 2011 23:35:20 +0200, JK napisał(a):

    > Jaki sprzęt? Jakaś nazwa, producent, cokolwiek.

    Naprawdę musisz karmić tego toppostującego śmiecia i wyciągać go połowie
    grupy z KF?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 62. Data: 2011-05-23 08:05:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2011 00:28:04 +0200, cbnet wrote:
    >Słyszałem, że wystarczy zwykły refraktometr.
    >W necie z kolei znalazłem, że potrzebny jest spektrofotometr IR.
    >Szczerze mówiąc nie wnikałem jak dotąd dokładnie czym stacje
    >wykonują te badania (jeśli wykonują).

    Tak czy inaczej - jesli mierzy w 2 minuty i jest na wiekszosci stacji,
    to jest to tylko prosty tester, ktory nie wiadomo co mierzy i ja
    dokladnie. No ale moze domieszke ON w benzynie wykryje.

    http://www.shatox.com/octanemeter.html

    Mam mieszane uczucia, ale sa podobne amerykanskie.

    J.

  • 63. Data: 2011-05-23 08:14:10
    Temat: Re: stacje franczyzowe, a zrodlo paliwa
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    CUT_INZ wrote:

    > Mylisz się. Kontrole na stacjach franczyzowych odbywają się
    > średnio co ... właśnie - nie odbywają się w ogóle!

    Na tej którą znam - są mniej więcej co 6-8 miesięcy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 64. Data: 2011-05-23 08:16:16
    Temat: Re: stacje franczyzowe, a źródło=?utf-8?Q?_paliwa?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kamil wrote:

    > Aleś ty słabo rozwinięty.

    Najwyraźniej masz poważne problemy z rozumieniem słowa pisanego.

    > A po co się "babrać" na stacji paliw - paliwo dowożone JUŻ jest
    > ochrzczone. trudno sobie wyobrazić by robiono to w trakcie pracy
    > stacji przy ruchliwej drodze/ulicy/autostradzie czy też w mieście :)

    I dlatego pisałem że chrzczenie NA STACJI dużego koncernu jest słabo
    wykonalne.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 65. Data: 2011-05-23 09:08:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości

    > Codziennie z samej tylko Rygi w stronę polski wyjeżdża
    > ok. 50 samochodów cystern (32 tys. litrów x 50) z olejem
    > napędowym. A to tylko ta LEGALNA CZĘŚĆ IMPORTU.
    > OLEJ NAPĘDOWY jest importowany przez ok. 2700 tys.
    > zarejestrowanych w Polsce podmiotów gospodarczych.
    > Jest co najmniej 200 różnych magazynów celnych z olejami
    > i paliwami.
    >
    > A Ty mi pi*rdolisz o monopolu?!
    >
    > Skąd takie matolstwo się na tej grupie pojawiło?!

    Grzeczniej i bez wyzwisk.
    PLONK WARNING !!!!

  • 66. Data: 2011-05-23 09:30:44
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Metoda jest uproszczona, ale jeśli jest skuteczna, to nie ma
    tu żadnego problemu.

    Badania wykonują podobno tylko stacje pod szyldami największych
    sieci (Orlen, BP... itd).
    Cała reszta zagarnia wszystko co podjedzie.

    BTW kiedyś zrezygnowałem z tankowania na jednej ze stacji
    Statoil. Powód: _czasem_ mieli wyjątkowo nędzne paliwo
    i to było widać (po zużyciu) i czuć (po zachowaniu auta).

    Reasumując: najlepiej tankować tam, gdzie badają (a raczej
    "sprawdzają") jakość paliwa i nie jest istotne jakie stacja ma logo.

    --
    CB

  • 67. Data: 2011-05-23 16:43:51
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 23-05-2011 08:14, Massai pisze:

    > Na tej którą znam - są mniej więcej co 6-8 miesięcy.

    A wiesz o tym z autopsji czy z opowieści właściciela/pracowników?
    Mówimy o kontroli jakości/pochodzenia paliwa, a nie zabawę w
    tajemniczego klienta.

  • 68. Data: 2011-05-23 16:57:18
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    CUT_INZ wrote:

    > A wiesz o tym z autopsji czy z opowieści właściciela/pracowników?

    Z relacji i narzekań kierowniczki - ale to bliska rodzina, więc nie
    na zasadzie "ja mam kontrolę co tyle i tyle", tylko z haseł "Nie
    przyjadę, cholera, znowu mam kontrolę, a poprzednia była we
    wrześniu"...

    > Mówimy o kontroli jakości/pochodzenia paliwa, a nie zabawę w
    > tajemniczego klienta.

    Właśnie jakości paliwa.

    Zdaje się że przy skardze klienta, z automatu nasyłają kontrolę.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 69. Data: 2011-05-23 18:50:20
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-22 21:19, cbnet pisze:
    > Podobno w rzeczywistości to ogromna większość bierze u dostawców,
    > którzy logo Orlenu mają na magnesach, obok Lotosa i innych.
    > I nie wiadomo na 100% co mają w cysternie i skąd.
    >
    > Ważniejsze jest w zasadzie co innego.
    > Otóż niektóre stacje badają jakość każdej cysterny, a niektóre nie.
    > I jak w konkretnej cysternie znajduje się "miksturka", to kierowca
    > jedzie nie tam gdzie się połapią i odeślą go z kwitkiem, ale tam
    > gdzie wie, że na spokojnie opróżni cysternę.

    Chyba jaja sobie robisz. Myslisz, ze kierowca tak sobie jezdzi z towarem
    wartym 50tys.PLN od stacji do stacji, moze gdzies przyjma???
    To nie tryskawki czy chinskie tenisowki z jarmarku. Paliwo jest surowcem
    strategicznym, dostawy paliw sa scisle kontraktowane, nie ma tak, ze
    nagle zjawia sie nie wiadomo skad pan Miecio cysterną i mowi:
    "bierzecie? bo jak nie to jade do kogo innego..."

    --
    venioo
    GG:198909

  • 70. Data: 2011-05-23 20:35:13
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-23 18:50, venioo pisze:

> [...]
    > nagle zjawia sie nie wiadomo skad pan Miecio cysterną i mowi:
    > "bierzecie? bo jak nie to jade do kogo innego..."

    G. prawda.
    Świadcząc kiedyś pewną usługę na g..nej stacji benzynowej słyszałem
    rozmowy telefoniczne szefa. Najpierw zadzwonił do niego beczkowoziarz,
    że ma tani towar, po czym on pospiesznie odwoływał inna beczkę, po mniej
    konkurencyjnej cenie wciskając kit, że mu się nie zmieści.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.