  • 1. Data: 2016-01-11 11:13:53
    Temat: stacja pogodowa
    Od: Kris <k...@g...com>

    Może i NTG ale zapytam;)
    Potrzebna prosta stacja pogodowa- szumna nazwa-termometr właściwie;)
    Wymagania:
    -Podświetlany(widoczny w nocy)ciągle ekran- nie tak ze podświetlenie włącza się po
    naciśnięciu jakiegoś przycisku
    -w związku z powyższym to pewnie zasilanie sieciowe
    -bezprzewodowy czujnik na zewnątrz

    Nie musi pokazywać pierdyliona niepotrzebnych nikomu danych typu wilgotność,
    zachmurzenie, fazy księżyca- na urządzenie ma być widoczna jednocześnie temperatura
    wewnątrz i na zewnątrz oraz godzina.
    Poleci ktoś coś?

  • 2. Data: 2016-01-11 15:00:03
    Temat: Re: stacja pogodowa
    Od: slonko <n...@s...com>

    W dniu 11.01.2016 o 11:13, Kris pisze:
> [...]
    zachmurzenie, fazy księżyca- na urządzenie ma być widoczna jednocześnie temperatura

    Z arduino sobie poskładaj :) Jak by co służę gotowym softem.

  • 3. Data: 2016-01-11 23:29:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.01.2016 o 15:00, slonko pisze:

    > Z arduino sobie poskładaj :) Jak by co służę gotowym softem.
    podaj proszę listę potrzebnych podzespołów, albo odrazu sumaryczny koszt

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-01-12 00:49:39
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-01-11 o 11:13, Kris pisze:
    > Wymagania: -Podświetlany(widoczny w nocy)ciągle ekran- nie tak ze
    > podświetlenie włącza się po naciśnięciu jakiegoś przycisku -w związku
    > z powyższym to pewnie zasilanie sieciowe

    Takie żądanie w zasadzie możesz sobie skreślić, bo mało jest
    prawdopodobne, aby jakakolwiek "stacja" tak miała. Aby to obejść masz
    dwie możliwości:
    1. ingerencja w oprogramowanie. Czujesz się na siłach?
    2. Banalnie proste: kup stację ze zwykłym, niepodświetlanym ekranem, i
    do tego sam sobie zmajstruj lampkę / latarkę, która będzie stale świecić
    na tenże ekran. To chyba potrafisz?

    > -bezprzewodowy czujnik na
    > zewnątrz

    Jeśli chodzi o to, to zerknąłem na pudełko swojej "stacji", i jest tam
    namiar:
    www.pogodawkratke.pl - chyba oni tego nie robią, a tylko kupują w ChRL,
    co jest coraz częstszą praktyką...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 5. Data: 2016-01-12 02:11:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kris pisze tak:

    > Potrzebna prosta stacja pogodowa- szumna nazwa-termometr
    > właściwie;) Wymagania:
    > -Podświetlany(widoczny w nocy)ciągle ekran- nie tak ze
    > podświetlenie włącza się po naciśnięciu jakiegoś przycisku

    To już podpada pod luksusy. Specjalistyczny, profesjonalny sprzęt
    kupowany na drodze przetargu. Podobnie jak komórka nagrywającą
    wszystkie rozmowy, nie dzwoniąca w godzinach od do i z czarną listą.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2016-01-12 07:29:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 00:49:42 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

    > Takie żądanie w zasadzie możesz sobie skreślić, bo mało jest
    > prawdopodobne, aby jakakolwiek "stacja" tak miała.
    Stoi obok mnie stacja Clarus kupiona kilka lat temu w Biedronce za 30zł. Tak właśnie
    ma- na zasilaniu sieciowym ciągle świeci.
    Potrzebuję drugą taka a w Biedronkach już nie widziałem
    http://i.wp.pl/a/f/jpeg/27783/hama-ews120-stacja-pog
    odowa-660.jpeg
    Taka

  • 7. Data: 2016-01-12 09:26:25
    Od: slonko <n...@s...com>

    W dniu 11.01.2016 o 23:29, ToMasz pisze:

    > podaj proszę listę potrzebnych podzespołów, albo odrazu sumaryczny koszt
    >
    > ToMasz

    SUmarycznego kosztu ci nie podam bo "projekt" cały czas się rozwija i co
    chwile sobie do tego coś dokładam.

    Najważniejsze :
    - arduino uno - ?? PLN (znalezione w szpargalach)
    - zasilacz - z 10 pln
    - wyświetlacz LCD 4x20 - 40 pln
    - czujki temp dallasa - jakies grosze
    - RTC - jakies 20 pln
    - pucha hermetyczna z przezroczystym deklem - jakies 10 pln

    dodatkowo u mnie

    - czujki cisnienia
    - modul eth
    - modul przekaznikowy do sterowania pompami cyrk.
    - modul radiowy na 433 do zdalnego sterowania pompami
    i zaczyna brakowac pamieci

  • 8. Data: 2016-01-13 22:28:16
    Od: A <a...@g...pl>

    Prędzej http://stacjepogody.waw.pl/