  • 1. Data: 2011-05-31 17:06:50
    Temat: ssd ocz solid 3/agility 3
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tak piszę "dla potomnych" - dostałem nowe SSD OCZ z serii "3"
    Po pierwsze - nijak tych deklarowanych 500MB/s read 450MB/s write nie
    ma, nawet na sata-3 (6Gbps), idzie cały czas równo 290-295MB/s na całej
    powierzchni. Dziwne, bo wygląda jak limit sata2, ale też w benchmarkach
    innych się potwierdza. Płyta Gigabyte GA-H65M-D2H oraz H67M-UD2H.
    Ale i tak jest rewelacja z szybkością, a cena już przyzwoita :)

    Po drugie - dwie sztuki które dostałem miały (pomimo zapakowania
    fabrycznego itd) założoną partycję (cała pojemność, tryb raw). Nietypowe
    jak na dysk (co innego dysk usb, czy pendrive). Niestety razem z
    partycją miały też "coś" w mbr - ile razy bym nie instalował XP czy 7 -
    każda próba bootu z dysku kończyła się restartem całego kompa (od razu,
    bez boot menagera ani nic). Dopiero wywalenie wszystkiego z dysku,
    zrobienie nowej partycji, fixmbr i fixboot i ruszyło bez problemu już.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-05-31 17:31:13
    Temat: Re: ssd ocz solid 3/agility 3
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-31 19:06, BartekK wrote:
> [...]
    > innych się potwierdza. Płyta Gigabyte GA-H65M-D2H oraz H67M-UD2H.
    > Ale i tak jest rewelacja z szybkością, a cena już przyzwoita :)

    Byc moze to sa jakies transfery chwilowe (te 5000MiB/s). Mam Vertex'a 2
    i tez pomiary z poziomu systemu przez odczyt sekwencyjny sa nizsze (ok
    190MiB/s) niz deklarowane bodajze 275MiB/s

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2011-05-31 17:52:49
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 31 May 2011 19:31:13 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Byc moze to sa jakies transfery chwilowe (te 5000MiB/s). Mam Vertex'a 2
    > i tez pomiary z poziomu systemu przez odczyt sekwencyjny sa nizsze (ok
    > 190MiB/s) niz deklarowane bodajze 275MiB/s

    Przy okazji sie wetne, bo akurat Vertex 2 chce kupic. Czy juz po jakims
    okresie uzytkowania jestes zadowolony i polecasz ten dysk? Czy moze teraz
    kupilbys cos innego?

    ps. czym rozni sie wersja Vertex 2 E od tej bez E, bo nie moge
    jednoznacznego opisu znalezc.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2011-05-31 18:09:27
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-31 19:52, Norbert wrote:

> [...]
    > kupilbys cos innego?
    >
    > ps. czym rozni sie wersja Vertex 2 E od tej bez E, bo nie moge

    Ja jestem zadowolony mam go ok 6 m-cy, uzywany codziennie, poki co bez
    zadnych problemow. Początkowo XP teraz W7. Na głowe bije wszelkie HDD i
    hybrydowe (im intensywniej używasz dysku, tym efekt bardziej widoczny).
    Vertex2 wybrałem przede wszystkim na szybki zapis, co jest istotne w
    mojej pracy. Przykładowo kilkunasto MB arkusz kalkulacyjny z makrami na
    HDD zamykal sie ladnych pare s, z V2 nie sposob tego czasu zmierzyc.

    Istotne roznice dotycza rodzaju pamieci NAND montowanych w napędach, nie
    jest to zwiazane z ową literką E (E to po prostu inne pojemności), a
    wlasnie z pamieciami 25nm vs 34nm.

    Napędy z 25nm są nieco wolniejsze i mają mniejszą pojemność użyteczną -
    poczytaj:
    http://www.tomshardware.com/reviews/ocz-vertex-2-25n
    m-ssd,2867.html

    warto zdobyc ten z 34nm (aczkolwiek nie wiem czy bez podlaczania w
    jakikolwiek sposob mozna to zidentyfikowac). Gdzieś mi się obiło, że
    istnieje możliwość wymiany 25 na 35nm, ale nie mam źródła.

    pozdr.

  • 5. Data: 2011-05-31 18:11:40
    Od: ho ho ho <c...@g...pl>

    > Przy okazji sie wetne, bo akurat Vertex 2 chce kupic. Czy juz po jakims
    > okresie uzytkowania jestes zadowolony i polecasz ten dysk? Czy moze teraz
    > kupilbys cos innego?

    Ja miesiac temu wstawilem takiego 60GB do netbooka Asus 1201N,
    zdecydowany i zauwazalny przyrost wydajnosci i bateria co najmniej
    dodatkowe 30 min uzytkowania.

    a co do literki "E" to chyba ci googla wylaczyli ;-)
    http://www.anandtech.com/show/3690/the-impact-of-spa
    re-area-on-sandforce-more-capacity-at-no-performance
    -loss

    pzdr

  • 6. Data: 2011-05-31 18:12:42
    Od: ho ho ho <c...@g...pl>

    > Przy okazji sie wetne, bo akurat Vertex 2 chce kupic. Czy juz po jakims
    > okresie uzytkowania jestes zadowolony i polecasz ten dysk? Czy moze teraz
    > kupilbys cos innego?

    Zapomnialem dopisac - bez Windy 7 nie wykorzystasz TRIM w dysku SSD.

  • 7. Data: 2011-05-31 18:15:43
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]

    > jakikolwiek sposob mozna to zidentyfikowac). Gdzieś mi się obiło, że
    > istnieje możliwość wymiany 25 na 35nm, ale nie mam źródła.

    "This is easily illustrated with my OCZSSD2-2VTXE120G. The first drive I
    received, based on 34 nm NAND, gave me 111.8 GiB (120 GB) of usable
    space. The second drive (*exact same model number on Newegg*) dropped to
    107.1 GiB (115 GB)."

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 8. Data: 2011-05-31 18:50:38
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-05-31 20:12, ho ho ho pisze:

    > Zapomnialem dopisac - bez Windy 7 nie wykorzystasz TRIM w dysku SSD.

    Czy dla tego typu dysków wymogiem jest włączenie trybu AHCI?
    Czytałem, że bez AHCI, dyski SSD mają jakieś problemy.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-05-31 18:55:35
    Od: Tomi <t...@t...pl>

    On 2011-05-31 20:50, Dawid wrote:

    > Czy dla tego typu dysków wymogiem jest włączenie trybu AHCI?
    > Czytałem, że bez AHCI, dyski SSD mają jakieś problemy.
    > Pozdrawiam

    Vertex2: marginalne zmiany prędkosci zapis/odczyt - AHCI zwiększa
    odczyt, zmniejsza zapis, tryb IDE - na odwrót. Zmiany są naprawdę
    marginalny (ok 10MB/s). Przez tydzień miałem tryb IDE i żadnych
    negatywnych objawów nie było widać (bo róznicę prędkości to na pewno)

  • 10. Data: 2011-05-31 19:03:25
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-31 20:50, Dawid wrote:

    > Czy dla tego typu dysków wymogiem jest włączenie trybu AHCI?
    > Czytałem, że bez AHCI, dyski SSD mają jakieś problemy.

    Wymogiem na pewno nie, ale głowy nie dam, że cała funkcjonalność
    niestandardowa dla HDD będzie działać (np. TRIM). Oczywiście mozna
    wygooglać.

    Zapytałbym raczej po co przełączać na emulacje IDE? nawet XP działa z
    AHCI (po załadowaniu sterowników)?

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/