    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: ssd ocz solid 3/agility 3
    Date: Tue, 31 May 2011 20:09:27 +0200

    On 2011-05-31 19:52, Norbert wrote:

    > Przy okazji sie wetne, bo akurat Vertex 2 chce kupic. Czy juz po jakims
    > okresie uzytkowania jestes zadowolony i polecasz ten dysk? Czy moze teraz
    > kupilbys cos innego?
    >
    > ps. czym rozni sie wersja Vertex 2 E od tej bez E, bo nie moge
    > jednoznacznego opisu znalezc.

    Ja jestem zadowolony mam go ok 6 m-cy, uzywany codziennie, poki co bez
    zadnych problemow. Początkowo XP teraz W7. Na głowe bije wszelkie HDD i
    hybrydowe (im intensywniej używasz dysku, tym efekt bardziej widoczny).
    Vertex2 wybrałem przede wszystkim na szybki zapis, co jest istotne w
    mojej pracy. Przykładowo kilkunasto MB arkusz kalkulacyjny z makrami na
    HDD zamykal sie ladnych pare s, z V2 nie sposob tego czasu zmierzyc.

    Istotne roznice dotycza rodzaju pamieci NAND montowanych w napędach, nie
    jest to zwiazane z ową literką E (E to po prostu inne pojemności), a
    wlasnie z pamieciami 25nm vs 34nm.

    Napędy z 25nm są nieco wolniejsze i mają mniejszą pojemność użyteczną -
    poczytaj:
    http://www.tomshardware.com/reviews/ocz-vertex-2-25n
    m-ssd,2867.html

    warto zdobyc ten z 34nm (aczkolwiek nie wiem czy bez podlaczania w
    jakikolwiek sposob mozna to zidentyfikowac). Gdzieś mi się obiło, że
    istnieje możliwość wymiany 25 na 35nm, ale nie mam źródła.

    pozdr.