eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[śruby] ;) tym razem nakretka amortyzatora:)Re: [śruby] ;) tym razem nakretka amortyzatora:)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Michał Gut <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [śruby] ;) tym razem nakretka amortyzatora:)
    Date: Mon, 6 Jun 2011 23:50:26 +0200
    Organization: WSISiZ
    Lines: 143
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
    Message-ID: <isji30$i9m$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <isid9t$tu3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <4ded31d4$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ns2.knc.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1307397025 18742 85.219.142.9 (6 Jun 2011 21:50:25
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Jun 2011 21:50:25 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2374020
    [ ukryj nagłówki ]

    >> w ladze (?) jest miejsce na imbus - niestety proba odkrecenia kluczem i
    >> imbusem jednoczesnnie sie nie powiodla... imbus sie wyrabia.
    >
    > A wystaje Ci tam trochę gwintu ponad nakrętkę którą masz odkręcić?

    tak,

    > Bo ja to robiłem tak, że nakręcałem od góry lekko drugą nakrętkę, lekko
    > przyspawałem, luzowałem tą właściwą, odcinałem spaw, odkręcałem obie.

    nastepnym razem sprobuje tak - w sumie staralem sie unikac takich metod -
    zwlaszcza w przypadku amortyzatora ktory jest pod jakims tam cisnieniem
    chyba.


    > AFAIR i tak masz amortyzator do wywalenia, więc jak zdemontujesz kolumnę,
    > to możesz go łapać żabą od spodu między zwojami sprężyny żeby się nie
    > kręcił.

    wyjmoiwalem go bo chcialem go wymienic:)

    >> jestem juz bliski wkur...
    >
    > Pierwszy raz rozbierasz samochód? ;)

    nie;) pierwszy raz wymieniam sam amorki ale nie pierwszy raz doznaje tego
    uczucia bezsilnosci i wscieklosci za bledy innych (bo pol biedy swoje...)


    > Ogólnie jak się ma stare padło, to należy je albo sprzedać, albo zrobić
    > taki remont jaki zaczynasz ;)

    ten punciak to burzliwa historie mial. bity z kazdej strony oprocz dachu
    aczkolwiek nie bylo mocnych zderzen. najgorsze uszkodzenie to byl tylny pas
    i tylna podloga kilka razy, prog i drzwi wjechane do srodka betonowym
    koszem:) (a teraz zastanow sie jak betonowy kosz na mnie wpadl i uderzyl w
    bok;))).
    kilka razy uratowal mi zycie za szczyla jak nie umialem jezdzic. po 10
    latach zaczynam sie uczyc...o zgrozo.
    w zimie 3 lata temu zdechla nagrzewnica podczas realizacji waznego zlecenia
    i biegiem kupilem innego punciaka (po kilometrze jazdy mialem mleko w
    kabinie). stary punciak poszedl w odstawke, po jakims czasie wiosna zostala
    naprawiona nagrzewnica i pare innych pierdół i zaczal sluzyc jako zapas.
    potem uznalem ze go ozenie bo potrzebuje wiekszego auta (zalozylem rodzine,
    a moj drugi punciak to stricte vanowaty). wystawielm ogloszenia ale opisalem
    go bardzo realnie:). nie poszedl. w sumie ma juz ponad 270kkm przebiegu i
    pare przypadlosci.
    znowu stanal na 3 miesiace nieruszany i nie przeszedl po tym przegladu:)
    zardzewiale tarcze i dziura w podlodze.
    zrobilem mu mala naprawe - wymienilem maglownice i koncowki i zaczal zyc jak
    nowy - poza hamulcami.
    wystawilem go do sprzedazy ale przez przypadek ugotowalem silnik.
    urwal/upalil sie kabelek od wentylatora a ja zostawilem go przed garazem na
    jalowym biegu zeby go zagrzac (nie pomne po co). z garazu wywabil mnie
    gwizd. To korek zadzialal jako zawor bezpieczenstwa i upuszczal nadmiar
    cisnienia. w samochodzie wskazowka temp przekroczyla maks i stanela w gornej
    pozycji.
    efekt: samochod nie nadawal sie do sprzedazy bo poszla uszczelka pod
    glowica.

    wkurwilem sie. ostatnim razem bolalo mnie to ok 1kpln. wiec kupilem magiczna
    walizke yato - najbardziej wypasiony egzemplarz jaki znalazlem zeby nie
    zabraklo mi narzedzi, kupilem czesci i zabralem sie za glowice. im bardziej
    brnalem tym wiecej niedorobek znajdowalem po poprzednich mechanikach -
    najgorsza to wglebienie od srubokreta (dluta?) na wysokosci metalowej
    uszczelki cylindra... jakis idiota zdejmowal uszczelke meslem bo wglebieine
    bylo 1mm na jakies 5mm moze ciut wiecej i glebokie na 0,5mm chyba. moze
    wiecej.
    z powodzeniem udalo sie wymienic uszczelke choc kilka razu ja dociagaem
    (duzo mocniej niz zakladala instrukcja) zeby byla szczelna. od tamtej pory
    lata jak szalony(silnik).
    nie stalo sie silnikowi nic (poza ta uszczelka). zre olej jak zarl, mocy ma
    tyle co mial itd. pancerne bydle.

    od tamtej pory zaczalem sam dlubac w samochodach i robic porzadnie to co
    partolili inni. podczas wymiany upg powymienialem wszystkie skorodowane
    sruby na nowe (wydech glownie). specjalnie latalem do aso po nakretki i
    szpilki:) teraz juz wiem ze zbytcznie ale mam za to zapas do innych
    samochodow;)
    Niedawno zdechly mi hamulce i choc planowalem juz je zrobic to
    przyspieszylem temat....skoro zgubilem jedna okladzine w czasie jazdy;)

    odkrecilem kola. probuje podniesc zacisk - zatarty. tloczek scisnac -
    zatarty. odkrecic zacisk od jarzma - zardzewialo na amen az sie zacza metal
    rozwarstwiac.zdjalem zacisk potem tarcze.
    stwierdzilem ze skoro juz to zdjalem to machne jeszcze amorki ktore tez
    chcialem wymienic. tu moje perypetie z grubsza juz znasz... wszystkie prawie
    sruby zostaly pourywane albo sie zastaly na amen. zadna nie byla nigdy
    wymieniana - mialy slady wielokrotnego odkrecania...meslem?
    dzisiaj sukcec - udalo mi sie wyciąć (kątówką scinalem jedna srube) cala
    kolumne ze zwrotnica....niestety zwrotnica pociagnela za polos i ta tez
    wypadla... w sumie nie problem - wloze spowrotem ale przyjrzalem sie na
    oslony przegubow i choc przeguby maja sie swietnie to oslony juz nie....
    wymienie je tez... de facto robie generalny remont zawiechy i hamulcow. jak
    skoncze z przodm to wymieniam bebny, zaciski, sprezynki, linki i inne
    pierdółki z tyłu a takze przeprowadze regeneracje wahacza tylnego bo mi
    jedno kółko lezy;).
    wychodzi na to ze zostanie autko w rodzinie az do przezarcia przez rdze - a
    narazie odpukac broni sie calkiem niezle.

    > Zawieszenie to w sumie ten element który różni to co fajnego jest w nowym
    > aucie jak się wyjeżdża z salonu, a takim już leciwym, wytelepanym.

    zgadza sie. ale silnik, sprzeglo i inne elementy tez. nie zmienia to faktu
    ze stare auto tez moze byc zywotne i relatywnie bezpieczne (mam na mysli
    zawieszenie i hamulce a nie zderzeniowki).
    a koszty utrzymania takiego starucha sa naprawde urocze.
    amorki z odbojami przednie delphi ok 80/szt
    zaciski nowe z jarzmem 100/szt
    tarcze+klocki obie strony 100 albo 150
    bebny+montazowka+szczeki 150 za obie strrony
    komplet wahaczy przod i koncowki drazkow ok 220:)

    sorka ale to mi sie bardzo podoba:)

    > Jak się w samochodzie wymieni amortyzatory, sprężyny, tuleje gumowe (nie
    > radzę ich pomijać, zwłaszcza że tanio można dorobić poliuretany),

    obecne zostana niewymienione bo maja raptem 4-5 lat i jeszcze nie tluka. ale
    predzej wymioenie cala belke z tuejami niz bede wymienial w niej tuleje:P

    cala belka kompletna z bebnami i wahaczami na szrocie afair ok 100pln

    > wytelepane sworznie, końcówki itp., to nagle samochód się robi nie do
    > poznania. Prowadzi się jak nówka, przestaje stukać, pukać i ogólnie robi
    > się prawie jak nowy.

    owszem. ale zeby doprowadzic go do stanu igla trzeba by wymienic jeszcze
    silnil 600 :)))))))))) butle i wielozawor bo za rok konczy sie legalizacja
    pewnie z 700,- i zrobic zaprawki lakiernicze przy uszczelce szyby bo
    zauwazylem male purchelki...i w sumie tyle.
    maglownica nowa, skrzynia i sprzeglo maja ok 80kkm w tym samochodzie i
    dzialaja jak noffki sztuki (poprzednią połamałem na wertepach - wypadl zab z
    olejem). silnik zmeczony mocno ale byl przegrzany milion razy, naprawiany
    przez debili...i pali niewiele wiecej niz palil:)

    kto wie moze w przyszlym roku dorobie sie czegos do wyjecia silnika i moze
    sie za to wezme:P


    echh asle sie rozpisalem...
    gratulacje dla wytrwalych

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: