  • 11. Data: 2011-04-09 09:58:42
    Temat: Re: sprzętowe radia internetowe
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2011-04-07 20:44, Użytkownik Atlantis napisał:

    > Zainteresował mnie ostatnio temat odbiorników radiowych pozwalających na
    > słuchanie stacji nadających przez sieć (a nawet podcastów) w bardziej
    > "tradycyjny" sposób. Na allegro widzę przynajmniej dwa typy urządzeń.

    Może zrobię trochę off-topic, ale jeśli masz zamiar słuchać po sieci
    typowych stacji komercyjnych (a nie jakichś internet-only) i mieszkasz w
    domku, to rozważ zakup talerza i tunera satelitarnego. Z Astry i Hot
    Birda masz setki stacji niekodowanych, cyfrowych, w mp3-podobnej
    jakości. Ja słucham kilku ulubionych stacji nadających głównie jazz
    non-stop i nie muszę się przejmować zapychaniem łącza.

    L.

  • 12. Data: 2011-04-09 10:20:43
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Zainteresował mnie ostatnio temat odbiorników radiowych pozwalających na
    >słuchanie stacji nadających przez sieć (a nawet podcastów) w bardziej
    >"tradycyjny" sposób. Na allegro widzę przynajmniej dwa typy urządzeń.

    Ja sobie zrobiłem sam małe DIY, dostałem od kumpla jakiegoś starego PDA z
    gniazdami PCMCIA, dodałem do tego kartę WiFi zainstalowałem Mort Player i
    TCMP, wbudowałem w obudowę dużej wieży poziomo i mam radio internetowe +
    odtwarzacz z mojego serwera plików obsługiwane z palca :)

  • 13. Data: 2011-04-09 14:38:12
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-09 11:58, Luke pisze:

> [...]
    > domku, to rozważ zakup talerza i tunera satelitarnego. Z Astry i Hot
    > Birda masz setki stacji niekodowanych, cyfrowych, w mp3-podobnej

    Antenę satelitarną już mam - podpięta jest na razie tylko do karty DVB-S
    (nawet nie DVB-S2...) siedzącej od lat w moim komputerze. Potrzeby
    zakupu tunera jakoś nie czuję, nawet po nabyciu telewizora LCD. :)
    Zdarza mi się słuchać w ten sposób jakichś zagranicznych radiostacji,
    ale nie są to zbyt częste sytuacje.
    Jeśli chodzi o stacje internetowe, to słucham przeważnie czegoś pomiędzy
    wielkimi komercyjnymi, a niezależnymi nadającymi tylko w Internecie -
    np. jakieś małe radiostacje działające na kampusach amerykańskich albo
    kanadyjskich uniwersytetów. :)

    > jakości. Ja słucham kilku ulubionych stacji nadających głównie jazz
    > non-stop i nie muszę się przejmować zapychaniem łącza.

    Zapychaniem łącza i tak się za bardzo nie przejmuję odkąd mam 6Mbit/s.
    Prędkość w zupełności zaspakaja wszystkie moje potrzeby. Gdy ściągam
    jakiś większy plik z reguły ustawiam limit pozostawiający jakiś 1Mbit/s
    co spokojnie pozwala na przeglądanie www i udźwignięcie (ze sporym
    zapasem) ewentualnej rozmowy przez VoIP. Wielkie pliki ściągam rzadko,
    więc nie ma też przeszkód jeśli chodzi o oglądanie streama z sieci na
    telewizorze (np. Ipla). Radio działałoby tym bardziej bez najmniejszego
    problemu. :)

    Znajomy próbował mnie namówić na 20Mbit/s - nie wziąłem i nie żałuję.
    Kto wie - może gdy ta umowa dobiegnie końca pojawią się jakieś nowe
    zastosowania, wymagające takiego transferu. Na chwilę obecną ich u
    siebie nie widzę. Jedynie niewielka prędkość wychodząca (512kb/s) nieco
    drażni - choćbym posiadał nie wiem jak dobrą kamerkę internetową, to do
    rozmówcy widoczna jest dość mocna kompresja. :)

  • 14. Data: 2011-04-09 17:34:40
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > [...] oglądanie streama z sieci na
    > telewizorze (np. Ipla). Radio działałoby tym bardziej bez najmniejszego
    > problemu. :)

    Jeśli masz Samsunga to potrafi on odbierać również dowolne radia
    internetowe.

    Paweł

  • 15. Data: 2011-04-09 22:31:00
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-09 19:34, Paweł pisze:

    > Jeśli masz Samsunga to potrafi on odbierać również dowolne radia
    > internetowe.

    Chodzi Ci o aplikację vTuner? Nie jest zbyt wygodna w obsłudze, poza tym
    wydaje mi się, że wybór ogranicza się do odgórnie narzuconego zestawu
    stacji. Wiesz jak dodać coś innego?

  • 16. Data: 2011-04-10 05:43:21
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    W dniu 2011-04-10 00:31, Atlantis pisze:

    > Chodzi Ci o aplikację vTuner? Nie jest zbyt wygodna w obsłudze, poza tym
    > wydaje mi się, że wybór ogranicza się do odgórnie narzuconego zestawu
    > stacji. Wiesz jak dodać coś innego?

    Ta aplikacja pozwala na podanie dowolnego adresu URL:
    http://tvwidget.pl/widgety.html

    Paweł

  • 17. Data: 2011-04-10 18:52:10
    Od: Hugon Von Szpak <k...@o...pl>

    W dniu 07.04.2011 20:44, Atlantis pisze:

    > Ktoś z was miał do czynienia z takim sprzętem? Jak się sprawdza?

    Za 130$ + przesyłka można mieć Chumby`ego. Nie ma FM ani DAB ale
    większości stacji (polskich) można słuchać w internecie. Z muzyki
    odtwarza w sumie wszystko, wspiera schoutcast i parę innych podobnych
    technologii.

    http://www.chumby.com/

    Ja mam najstarszą wersję z dość słabym procesorem ale i tak jestem
    bardzo zadowolony :) Przywiozła mi go rodzina ze stanów 2 lata temu.
    U mnie działa głównie jako ramka do zdjęć, wyświetlacz kamer
    internetowych, radio, czytnik wiadomości.
    Jest chyba jakiś dystrybutor w UK czy DE.

    Pozdr