    Date: Sat, 09 Apr 2011 16:38:12 +0200
    From: Atlantis <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: sprzętowe radia internetowe

    W dniu 2011-04-09 11:58, Luke pisze:

    > Może zrobię trochę off-topic, ale jeśli masz zamiar słuchać po sieci
    > typowych stacji komercyjnych (a nie jakichś internet-only) i mieszkasz w
    > domku, to rozważ zakup talerza i tunera satelitarnego. Z Astry i Hot
    > Birda masz setki stacji niekodowanych, cyfrowych, w mp3-podobnej

    Antenę satelitarną już mam - podpięta jest na razie tylko do karty DVB-S
    (nawet nie DVB-S2...) siedzącej od lat w moim komputerze. Potrzeby
    zakupu tunera jakoś nie czuję, nawet po nabyciu telewizora LCD. :)
    Zdarza mi się słuchać w ten sposób jakichś zagranicznych radiostacji,
    ale nie są to zbyt częste sytuacje.
    Jeśli chodzi o stacje internetowe, to słucham przeważnie czegoś pomiędzy
    wielkimi komercyjnymi, a niezależnymi nadającymi tylko w Internecie -
    np. jakieś małe radiostacje działające na kampusach amerykańskich albo
    kanadyjskich uniwersytetów. :)

    > jakości. Ja słucham kilku ulubionych stacji nadających głównie jazz
    > non-stop i nie muszę się przejmować zapychaniem łącza.

    Zapychaniem łącza i tak się za bardzo nie przejmuję odkąd mam 6Mbit/s.
    Prędkość w zupełności zaspakaja wszystkie moje potrzeby. Gdy ściągam
    jakiś większy plik z reguły ustawiam limit pozostawiający jakiś 1Mbit/s
    co spokojnie pozwala na przeglądanie www i udźwignięcie (ze sporym
    zapasem) ewentualnej rozmowy przez VoIP. Wielkie pliki ściągam rzadko,
    więc nie ma też przeszkód jeśli chodzi o oglądanie streama z sieci na
    telewizorze (np. Ipla). Radio działałoby tym bardziej bez najmniejszego
    problemu. :)

    Znajomy próbował mnie namówić na 20Mbit/s - nie wziąłem i nie żałuję.
    Kto wie - może gdy ta umowa dobiegnie końca pojawią się jakieś nowe
    zastosowania, wymagające takiego transferu. Na chwilę obecną ich u
    siebie nie widzę. Jedynie niewielka prędkość wychodząca (512kb/s) nieco
    drażni - choćbym posiadał nie wiem jak dobrą kamerkę internetową, to do
    rozmówcy widoczna jest dość mocna kompresja. :)