  • 21. Data: 2011-01-06 00:28:32
    Temat: Re: sprzęgło przy odpalaniu auta
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Miałem tak w Lantrze, a ojciec w Accencie.
    Piotr

  • 22. Data: 2011-01-06 11:09:25
    Od: pj <p...@p...pl>

    > ta... a mnie raz egzaminator na egzaminie opierdzielil ze ze srzeglem
    > wcisnietym auto uruchamiam...

    A gdybyś odpalał ze sprzęgłem to też by cię zjechał
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2011-01-06 14:15:43
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > I zepsucie całkiem przydatnej funkcji "alternatywnego napędu w sytuacji
    > awaryjnej" w postaci jazdy na rozruszniku. Już parę razy w życiu
    > zdarzyło mi się zjeżdżać ze skrzyżowania albo choćby z ruchliwej ulicy
    > na rozruszniku, bo coś zdechło a nie było czasu lub możliwości na pych
    > walczyć. 1-2kW rozrusznik całkiem sprawnie toczy auto nawet na II biegu.

    Wspomaganie nie bangla, wdepnąć tylko trochę i będzie cacy :) Funkcja
    jak najbardziej dostępna. Mam natomiast wrażenie, że nowsze samochody
    mają, pewnie z powodu nałogowo montowanej przekładni planetarnej w
    rozruszniku, trochę tą funkcję zrąbaną. Strasznie powolna w stosunku do
    tego co pamiętam z przed powiedzmy 10-20 lat.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 24. Data: 2011-01-06 14:34:17
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-01-05 21:44, Nikiel ;) pisze:
    > ta... a mnie raz egzaminator na egzaminie opierdzielil ze ze srzeglem
    > wcisnietym auto uruchamiam...
    no, fajnie, tylko dlaczego instrukcja od volvo z sinikiem diesla mówi by
    auto odpalać na sprzęgle, mimo że bez można

  • 25. Data: 2011-01-06 14:35:19
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-01-05 22:40, Pszemol pisze:
    > Wszystkie znane mi samochody wyprodukowane po 1990 roku
    > miały wyłącznik sprzęgła działający tak, że jak pedał nie był
    > wciśnięty to kluczyk nie aktywował rozrusznika i mogłeś sobie napykać.
    mało znasz samochodów, oj mało:)

  • 26. Data: 2011-01-06 14:39:17
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "syntax error" napisał w wiadomości:

    > Co daje wciśnięcia sprzęgła przy odpalaniu auta po całkiem mroźnej nocy?
    > Niby ułatwia rozruch, ale to bardziej mit czy może jednak to faktycznie
    > pomaga silnikowi przy starcie?

    Daje mniejsze opory dla rozrusznika. Ponadto w wielu autach (m.in VW, BMW
    3(od e36) i inne) ma czujnik położenia sprzęgła i bez jego wcisnięcia nie
    odpalisz auta.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 27. Data: 2011-01-06 18:36:23
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    > miały wyłącznik sprzęgła działający tak, że jak pedał nie był
    > wciśnięty to kluczyk nie aktywował rozrusznika i mogłeś sobie napykać.

    Dodaj, że chodzi o wersje dla odmóżdżonych przez ASB Amerykanów. ZTCP
    zabezpieczenie w ichnich wersjach było celowe, po tym jak ktoś odpalał
    auto z MSB, na biegu bez sprzęgła, mając między swoim zderzakiem a
    drzwiami garażu, wózek z dzieckiem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 28. Data: 2011-01-06 19:08:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Nikiel,

    [...]

    > ta... a mnie raz egzaminator na egzaminie opierdzielil ze ze srzeglem
    > wcisnietym auto uruchamiam...

    Jakiś walnięty. Bodaje Megane II nie odpalisz w ogóle, dopóki nie
    wciśniesz sprzęgła i hamulca.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2011-01-06 19:49:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 06 Jan 2011 18:36:23 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

> [...]
    >zabezpieczenie w ichnich wersjach było celowe, po tym jak ktoś odpalał
    >auto z MSB, na biegu bez sprzęgła, mając między swoim zderzakiem a

    Watpie, bo przeciez te auta nie trafialy do USA.
    Chyba nie - moze jednak jakies tam pol procenta mialo manual i musieli
    jakos rozwiazac ..

    J.

  • 30. Data: 2011-01-06 19:57:30
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 6 Jan 2011 19:08:25 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    > Jakiś walnięty.

    Albo wiedział, że ten nawyk ładnie obciąża panewkę oporową, co w
    połączeniu z kiepskim smarowaniem podczas rozruchu w niektórych
    silnikach powoduje coś, na co anglosasi mówią ,,crank walk''.

    r.